Är rossi replican sällsynt? någon här som har den?

HoOmer skrev:
2267888 Inte så vitt jag vet :7peta

Ja då han hade köpt hojen hade han då inget kort iaf.

Det var vad jag hörde från flera olika håll, iofs så sa han det aldrig personligen till mig eller så.

Last edited:
Gottschalk skrev:
2267722 Dom har lagt strypningen på framdrevet, det är jättestort!! Min gör 55 på 6:an /15000 varv :va

Vet inte hur mycket du försöker skoja till det här med ironi och andra goa grejer :) . Men med jättestort framdrev och orginal bakdrev så borde ju hojen gå allt annat än långsamma 55km/h vid 15000 rpm på 6:an :).

hållundan skrev:
2268299 Ruskigt ful. Att det är en gammel-R6 gör verkligen inte saken bättre.

Vilken sida vaknade du på idag? Vad jag vet så gillar ju du gul/svarta hojar :va.

Pinky skrev:
2268348 Vet inte hur mycket du försöker skoja till det här med ironi och andra goa grejer :) . Men med jättestort framdrev och orginal bakdrev så borde ju hojen gå allt annat än långsamma 55km/h vid 15000 rpm på 6:an :).

Vilken sida vaknade du på idag? Vad jag vet så gillar ju du gul/svarta hojar :va.

Det är vänd rejsväxling .. allt blir tvärtom .. :7peta

Twosaint skrev:
2267366 Har han verkligen kraschat ?
Tyckte jag såg den häromdan, hur som hellst så kör karln utan körkort såvitt jag vet :fatta!

Ja, det hade sett otäckt ut men gått rätt bra, även med cykeln. Kompisen sa att de hade blivit fula repor på den. Så verkar som inget gick "sönder" utan blev bara stygga märken. Såg du den på nära håll eller rullandes?

Jasså! Jävla tur för honom då att de inte blev en redigare krasch för då hade perningen för cykeln varit rökt också. Försäkringsbolaget hade ju satt upp en bild på honom på anslagstavlan i fikarummet och kastat pil på. :tungan

Pinky skrev:
2268348 Vet inte hur mycket du försöker skoja till det här med ironi och andra goa grejer :) . Men med jättestort framdrev och orginal bakdrev så borde ju hojen gå allt annat än långsamma 55km/h vid 15000 rpm på 6:an :).QUOTE]

Fan, då måste jag ha kört på backväxlarna hela tiden :rofl

Du har helt rätt! Tänkte fel i ironins påflugna ögonblick, starkt gjort att ens tänka så långt på ett så dumt inlägg :tummenupp

MrRoadSnail skrev:
2268327 Gammel-R6?` :va
Jag har också en gammelhoj, alltså inte den senaste modellen/generationen av R750.

Hade nya generationens R6 kommit med en fräsch "Rossi-replicalack" hade nog blivit annat ljud i min kakpassage. Men, den äldre generationens R6 faller mig inte alls i smaken, inte ens med den lacksättningen.

Pinky skrev:
Vaknade på baksidan klockan 16:45. :3freak

Jo, gulsvarta må vara fina, men den däringa "Rossi-lacksättningen" är inge vidare...

hållundan skrev:
2269697 Jag har också en gammelhoj, alltså inte den senaste modellen/generationen av R750.

Ah, jag trodde du menade i form av gammelgixxer (oljekyld) osv. För såå gammal är den ju inte. :)

hållundan skrev:
2269697 Jag har också en gammelhoj, alltså inte den senaste modellen/generationen av R750.

Hade nya generationens R6 kommit med en fräsch "Rossi-replicalack" hade nog blivit annat ljud i min kakpassage. Men, den äldre generationens R6 faller mig inte alls i smaken, inte ens med den lacksättningen.

Vaknade på baksidan klockan 16:45. :3freak

Jo, gulsvarta må vara fina, men den däringa "Rossi-lacksättningen" är inge vidare...

Smaken är som :arsele

Jag gillar inte gammel gsx600r alls, men den nya e ju skitfräck.
Yamaha däremot gör bara mer eller mindre ubeersnygga motorcyklar :yoparty

hållundan skrev:
2268299 Ruskigt ful. Att det är en gammel-R6 gör verkligen inte saken bättre.

Sketful !!!! Titta bara på bilden nedan !

:backontop

Vi måste vara fler, fyll på listan!!!!

Yamaha R46 Listan:
1. Icemania
2. Gottschalk
3. MrRoadSnail
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Bifogat

• r46 falken liten.gif
    r46 falken liten.gif
    76.9 KB · Visningar: 72
hållundan skrev:
/snip/

Det är väl ingen "replica"? När Rossi värvades till Yamaha så fick han färgsätta en hoj... och jag tycker den är ful rent ut sagt...

UltraMarine skrev:
2297710 Det är väl ingen "replica"? När Rossi värvades till Yamaha så fick han färgsätta en hoj... och jag tycker den är ful rent ut sagt...

Visst det är ingen replica, yamaha skulle släppa en ny r6:a 2006 och skojade till det lite ihop med rossi för att dölja att man inte hade gjort så många förbättringar på hojen från föregående år, ganska vanligt inom motorbranschen! Se på volvo som nästan alltid släpper en "classic" version av en utgående modell för att hålla den vid liv ett år extra.
Jag hade riktat in mig på att köpa en vanlig svart 05:a eller 06:a men fick en så bra deal på denna i våras att jag inte kunde hejda mig.
Min första tanke var att ta bort så mycket dekaler och skit som möjligt, för att få den lite diskretare, men jag hejdade mig och nu i efterhand så är jag jäkligt nöjd att det blev en rossi variant istället för en vanlig !!!
Tycker mer och mer om designen för varje dag.

Samtidigt så är det ganska roligt att ha en hoj som folk antingen älskar eller hatar :tummenupp
Alla har ju en åsikt iaf !!
Fastna i mittemellanträsket kan alla andra göra !!!

Gottschalk skrev:
2297765 /snip/
Jag hade riktat in mig på att köpa en vanlig svart 05:a eller 06:a men fick en så bra deal på denna i våras att jag inte kunde hejda mig.
Min första tanke var att ta bort så mycket dekaler och skit som möjligt, för att få den lite diskretare, men jag hejdade mig och nu i efterhand så är jag jäkligt nöjd att det blev en rossi variant istället för en vanlig !!!
/snip/
!!!

Jag skulle gjort likadant i ditt fall - Man ser ju inte nåt av hojjen när man väl åker på den... :)

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka