Är registry-clean-program tillförlitliga?

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Tjo!

Upptäckte när jag var inne i registret och kikade att där ligger en hel hoper med rester efter gamla prog o skit som jag haft installerat, men sedan tagit bort.

Har laddat ner CleanMyPC Registry-Cleaner...men nu undrar jag om man kan lita på dessa program? Allt man ska göra är att klicka på en knapp...vips så har prog, hittat massa problem. Sedan ska man trycka på en annan knapp, så ska dessa fixas... Kan man lite på det verkligen? Är det ingen risk att den tar bort eller gör viktiga filer korruppta???

...Vad har ni för erfarenheter???

/KaliZ

KaliZ skrev:
Tjo!

Upptäckte när jag var inne i registret och kikade att där ligger en hel hoper med rester efter gamla prog o skit som jag haft installerat, men sedan tagit bort.

Har laddat ner CleanMyPC Registry-Cleaner...men nu undrar jag om man kan lita på dessa program? Allt man ska göra är att klicka på en knapp...vips så har prog, hittat massa problem. Sedan ska man trycka på en annan knapp, så ska dessa fixas... Kan man lite på det verkligen? Är det ingen risk att den tar bort eller gör viktiga filer korruppta???

...Vad har ni för erfarenheter???

/KaliZ

I nio fall av tio så råder denna typ av program bot på åkommor så som sega uppstarter och mystiska hängningar. I de återstående fallen totalpajjar datorn och man måste ominstallera rubbet.

Jag kör clean-my-pc registry cleaner typ 1 gång i veckan och har inte haft nåt problem hittils. Progget funkar skitbra och är verkligen att rekommendera!

EDIT: Stavfel rättat :rolleyes:

BillSkullman skrev:
Jag kör clean-my-pc registry cleaner typ 1 gång i veckan och har inte haft nåt problem hittils. Progget funkar skitbra och är verkligen att rekommendera!

EDIT: Stavfel rättat :rolleyes:

Min dator har behövt omformatering pga satans Registry First Aid... så JAG rekomenderar INTE det.... :)

RED_LiME skrev:
Näe men generellt sett finns väl ungefär samma risker :P
det finns alltid risker med att kludda med registret, jag använder regclean 4.1 från MS och det sparar det alltid en backup som du kan dumpa tillbaka i registret om du skulle få problemer.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard