Är på jakt efter en microswitch.

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Bromsljuskontakten fram på Husan har gett upp så ja tänkte köpa en ny, 806:- va visst ett skäligt pris tycker ÅF... Ja håller inte me te fullo men e visserligen smålänning oxå :hihi...

Har luskat fram att brytaren heter Burgess V4NCSE, T7C2... Den finns inte på ELFAs hemsida men dom har nåra andra brytare av samma fabrikat...

Den verkar även kunna sitta på vissa Ducati hittade ja när ja sökte på "brembo brake switch" på ebay...

Öppnade den å de e en lite pyttefjäder som gått av, imorrn blir de nog ett besök hos en urmakare för å se om han kan ha nån passande fjäder...

Vad är det för husa? Bytte kontakten på min 650-04 förra året, tror den gick på hundringen på keva motor

Vad är det för husa? Bytte kontakten på min 650-04 förra året, tror den gick på hundringen på keva motor

FS 650 -08... När ja kollar upp artikelnummret på Karlströms så kostar den 806:-... De e ju lite löjligt för en sån pryl :gnissla... Ännu mer störande när den e så simpel å de enbart e en liten fjäder som e ca 8mm lång samt 1,5-2mm bred som gått av :huvet

Ta fjädern ur en kulspetspenna, om du hittar någon med tillräckligt smal fjäder.

Ta fjädern ur en kulspetspenna, om du hittar någon med tillräckligt smal fjäder.

Tanken har slagit mej men de e just de me diametern... De brukar vanligtvis gå å trixa te en egen lösning på de mesta men i detta fallet finns de faktiskt inte plats...

För tillfället har ja kortat halvorna ja hade kvar av orginalfjädern samt vikt ut ett fjädervarv så dom krokar i varann å brytaren funkar nu, men ja litar inte på den lösningen så ja ska se om ja kan få tag i nån pyttefjäder imorrn... Kan även tillägga att de säkerligen tog bortåt en timme å pilla ihop brytaren igen, rackarns va pilligt de va...

Tanken har slagit mej men de e just de me diametern... De brukar vanligtvis gå å trixa te en egen lösning på de mesta men i detta fallet finns de faktiskt inte plats...

För tillfället har ja kortat halvorna ja hade kvar av orginalfjädern samt vikt ut ett fjädervarv så dom krokar i varann å brytaren funkar nu, men ja litar inte på den lösningen så ja ska se om ja kan få tag i nån pyttefjäder imorrn... Kan även tillägga att de säkerligen tog bortåt en timme å pilla ihop brytaren igen, rackarns va pilligt de va...

Brukar inte de flesta herrbutiker sälja "fjädersortiment"-lådor med fjädrar i lite olika storlekar.
Typ http://www.kjell.com/sortiment/el/elektronik/komponentsatser/fjadersortiment-s056-p89367

Jag har en pennfjäder i min bromsljuskontakt, den var lite grövre så den passade ur första pennan jag slaktade i garaget.

Annars kan du slakta en engångständare och ta fjädern till gniststiftet.

Eller tusen andra saker som har fjädrar i sig...

Vi har säkert en i påskpyntet på jobbet, vi har en skål med ris som vi har satt fjädrar i...

(fjädrar i ris)

Här har du V4ncs http://www.conrad.com/Miniature-Mic...p1}{md5/0b6a50d99b09b1604e27935fb8d41e68/md5}
http://www.conrad.com/websale7/?Ctx...&dummychar=?&dp2=ff_search&search_input=V4NCS
Om den passar vet jag inte... Fattas ju som sagt ett E i artikelnamnet...

Såg dock en tråd på ett jaguar-forum att jaguar xj8 mfl hade samma brytare V4NCSE i dörrarna. Enligt en tråd där så skulle en switch vid namn "Burgess V4NST7YC-UL" passa, den finns att köpa bla här: http://uk.rs-online.com/web/p/micro-switches/2509043365/

Här är länken till tråden: http://www.jaguarforums.com/forum/xk8-xkr-17/i-hate-windows-39469/page2/

Om switcharna passar till Husaberg vet jag som sagt inte, utan jag fick upp detta via en snabb googling... Men är det samma storlek på dom så kanske du kan köpa en och plocka fjädern?..

Har beställt en via lokal elfirma som heter N4SUL där brytaren verkar ha samma mått som min samt samma kapslingsklass... Ev kommer sladdarna ut på fel sida men de tror ja inte blir nåt problem... Får tacka för allt engagemang :)

Har beställt en via lokal elfirma som heter N4SUL där brytaren verkar ha samma mått som min samt samma kapslingsklass... Ev kommer sladdarna ut på fel sida men de tror ja inte blir nåt problem... Får tacka för allt engagemang :)

Nu vill vi ju ha reda på vad den kostade?

148:- +moms å frakt så ja vet inte på kronan än... Billigare än 806:- va de ju iaf :D...

Köpte en universal till min ena hoj. Tror den gick på styvt 100:-.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti