Är ni irriterade på alla annonser utan bild?

igelhammar skrev:
2423920 jag stör mig mer på folk som ska se bilder på allt man säljer faktiskt,ex.kåpglas säljes:har du bild?,öhlinsfjäder säljes:har du bild?,man skickar bild till idioten och får en brevvän 50 ggr för att den sedan säger:den ser likadan ut som min.död åt dem...
mest irriterande är när folk som tex: peer widja i trollhättan köper ett par bromsok av en och sedan inte betalar och skyller på att man skicka fel kontonr 1,5 år efter när man hotar fanskapet med att berätta för alla i hans adressbok på outlook vad han gjort.inte fan har de pengarna kommit in till rätt konto heller 2 månader efter.tur att verktygsskåpet är fullt av dragskaft och att trollhättan ligger på omvägen till karlskoga.....

Beror väl på vad det är man köper. När det är fjädrar som i ditt fall har jag svårt att se vilken funktion bilden fyller men med en del grejer kan ju bilden vara ett sätt att försäkra sig om att det är rätt modell/färg/variant av det man vill ha. Ibland kan ju en viss detalj finnas i många olika modeller och färgsättningar och ibland är folk som sätter ut annonserna inte så noga med modellbeteckningar osv.

lema skrev:
2423680 Blir ni också irriterade på alla som lägger sina annonser utan bild och trur att de kommer att få sålt sina hojar och andra grejer.Det första man kollar på är "bilden".Så för:mad: lägg en bild på :arsele

Sålde Bladen på tre dagar utan bild så visst går det...

Jag tänkte som dig men har sedan märkt att det kan gömma sig riktiga kap i annonser utan bild, därav kollas även dem.

Dock efter att alla bildannonser

Kan förstå dom som inte lägger ut regnumret. Finns många skumma typer som letar objekt på nätet. Är man seriös och intresserat kan man bara ringa och fråga efter reg. numret......

lejfan skrev:
2423947 När det gäller bilannonser stör jag mig på såna som inte visar regnumret.
Jag vill kolla så att det är import, antal ägare och om det är "rätt" motor (kan skilja om bilen är importerad).

Jag kan förstå att man inte vill lägga ut regnummer på hojannonser men
när jag letar bil blir jag bara irriterad.

Och som folk skrivit "Pris = BUD", då kan dom ju förvänta sig bara skambud.

En annan grej är "inte min bil/mc på bild men min är lika". Händer inte så
ofta men det har hänt :näsblod

Om man är klar och tydlig i annonsen och redan där besvarar alla rimliga frågor så slipper man mycket av det ni beskriver. Om man sedan besvarar alla mailfrågor sakligt och artigt så blir man lika behandlad tillbaka. Frågar någon om en bild så skicka en bild om du har. Annars svarar man vänligt att man tyvärr inte har någon bild.

Värre är det med folk som inte betalar.

Vad fan är vitsen med att skriva "lånad mail"? Hur svårt är det att skaffa ett hotmailkonto att bara ha för försäljningen? Att vissa sen fördrar telefonsamtal framför mail är en annan sak.

Jag stör mig också på de som skriver reggad 25kW= billig försäkring.

För mig är det då störtomöjligt att få en mindre dyr försäkring..

Ogre skrev:
2424409 Jag stör mig också på de som skriver reggad 25kW= billig försäkring.

Jepp finns väl en del som går på de fortfarande och då är de väl ett bra försäljningsknep;)

Suger som fan när man hittat det man vill ha och mailar säljaren att man sitter med pengarna i näven och inte tänker pruta en spänn utan bara vill ha en tid för att hämta grejerna och efter ytterligare 3 mail och minst 20 försök på telefon så får man svaret efter 5 dagar att " jag har ångrat mig för det va så många som ringde och ville pruta så jag blev less" :mad:

men va f.. e det frågan om :va

Ogre skrev:
2424409 Jag stör mig också på de som skriver reggad 25kW= billig försäkring.

speciellt som bolagen går på ursprungseffekt :tuttar

Last edited:
Slappa skrev:
2424422 Jepp finns väl en del som går på de fortfarande och då är de väl ett bra försäljningsknep;)

Om jag ska sälja hojen ska jag skriva så här i annonsen..

reggad 25kW billig försäkring hos if ( helförsäkring endast 68400:- )

Jag har länge undrat vad som döljer sig bakom frasen "finansiering kan ordnas" som man ser i annonser från privatpersoner då och då. :va

Halogen skrev:
2424472 Jag har länge undrat vad som döljer sig bakom frasen "finansiering kan ordnas" som man ser i annonser från privatpersoner då och då. :va

"Böj dig framåt så blir det billigare"??

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back