Är ni impulsköpare?

Impulshandlar du?

• Antal röstningar
    0

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Som topic lyder, impulshandlar ni?

Då menar jag inte att man går till affären för att köpa mjölk och kommer hem med mjölk och ett paket ballerina. Dyrare saker menar jag.

Själv hade jag sparat ihop en hel del pengar nu för jag hade tänkt köpa mig en cross igen om en månad eller två. Har också varit sugen på en Playstation 3 :huvet Nåväl, köpte en sån där "pre-order disc" på en PS3. Har en x-box 360 nu som jag nästan aldrig använder :dummer Läste runt lite sen och insåg att man, för att få ut max ur PS3:an, behövde en tv med full HD upplösning (1080p). Jag har ju redan en LCD för fan!! Fast långt ifrån lika stor eller bra iofs... Lallade runt lite på pricerunner och sen skedde det, PANG! "lägg i korgen" :argpådato.

Klart det kan vara kul med ny tv, speciellt den här årstiden, men om det hade varit vår eller tidig sommar så hade detta nog inte skett. Nu blir det ju ingen cross förens kanske till hösten i bästa fall :4skrika

Någon annan som gör såna här saker också?

Impulshandla motorcyklar är det man skall göra....

Det där med grusvägsåka verkar roligt... Oj hoppsan där hamnade en KTM Adventure i garaget.....
Motard verkar häftigt, ojsan där råkade hamna ett par motardhjul bredvid crossen, märkligt....

Tur att min fader är värre än mig så jag som student har möjlighet att botansiera i garaget efter humör....

Om jag impulsköper någon är det alltid något billigare, beställde nyss depåstöd fram och bak för 1150:-. Men såfort det blir nått dyrare så vill jag kolla om jag gör det mest prisvärda köpet osv. ex. lcd tv.

kläder kan jag lite halvt impulsköpa... vid köpet gillar jag plagget och tänker "nä men då och då kan jag ha den på mig"... köper den och sedan används den aldrig... mäktigt irriterande

alla är vi väl impulsköpare?:D och jag är den värste, kan för fan inte ens hålla i pengar utan att de verkar handla upp sig själva. ute och går på stan, på väg till bussen för att ta sig hem, går förbi (tillexempel) en bokhandel, tänker: tja, man kan ju alltid se om de fått in nästa del i serien jag följer, går in och kommer ut med fyra-fem delar av en helt annan serie:3freak det slår aldrig fel!:confused:

Om jag impulsköper någon är det alltid något billigare, beställde nyss depåstöd fram och bak för 1150:-. Men såfort det blir nått dyrare så vill jag kolla om jag gör det mest prisvärda köpet osv. ex. lcd tv.

Klart man kollar runt och jämför innan köp. Jag satt och jämförde olika modeller ett bra tag, mest på kul. Tänkte att, en sån här skulle jag vilja ha. Mycket för pengarna i sammanhanget (fortfarande bara en TV!). Sen blev det som det blev :rolleyes:

Jorå - nog är man det alltid. Oavsett hur mycket jag jobbar och vilken lön jag än får så ligger jag alltid back med ~2k hos min snälla mor.

Får in lönen imorgon men har redan fått lönebeskedet. Tydligen 2k mer än jag räknat med - perfekt :tummenupp Morsan var på mig om att montera den nya spiskåpan vilket innebär att man "måste" flytta eluttaget ca 2dm. Hyra bilningsmaskin är ju enkelt och bra men varför inte bara ha en egen? Surfade runt lite på nätet och hittade en beggad Hilti á 4k. Resten kan ni räkna ut själva.

Skönt att man kommer få högre lön snart för annars vetefan hur jag skulle ha råd med hojen i sommar.

Både jag och frun är hopplösa! vill inte ens tänka på hur mycket pengar man köpt prylar för och då oftast inpuls... :huvet

2765611 Klart man kollar runt och jämför innan köp. Jag satt och jämförde olika modeller ett bra tag, mest på kul. Tänkte att, en sån här skulle jag vilja ha. Mycket för pengarna i sammanhanget (fortfarande bara en TV!). Sen blev det som det blev :rolleyes:
Om du menar så, så har jag nog handlat det mesta på impuls..

Tv, dator, hemmabiosystem, soffor, säng... allt utom mcn egentligen.

Edit: Vart ska man dra gränsen mellan impuls och planerat inköp?
Om jag planerat att köpa en dator, men av impuls blev det just "den".. :confused:

Yep. Händer att jag ser nån snygg skjorta och vips så har man mer än bara den i påsen. Drar kortet och är 4000 kr fattigare. Ser småsaker som jag tycker jag kan behöva.... i 3 dagar sedan har jag glömt bort dem typ.
Sist gick jag på Clas Olsson och köpte den ena grejen efter den andra. Bara småsaker.. 1000 spänn där. Jahopp.

Hemmabion är ett impulsköp för 40k ungefär, började med dvd spelaren, sen passade inte dåvarande förstärkaren, så det blev en ny sån också, sen så lät högtalarna skit så det blev 2 nya frontar, men ojdå där är ju 6 utgångar på förstärkaren, ja då är det väl lika bra att ha allt.

Hur ofta kollar man på film då? Inte ofta direkt, nån gång i månaden kanske? Och på kvällen, helst ganska sent så man inte kan ha högt ljud, så den hemmabion är ju värd varenda krona... :3freak

Råkade köpa en motard också för några veckor sen, nu ska man bara hämta den... :3freak

Nope, impulshandlar väldigt sällan.
Går och kollar på kläder, elektronik etc i butikerna. Klurar lite, jämför vad de andra butiker har och sen bestämmer jag mig om jag verkligen behöver den eller inte.
På tex tradera och budera lägger jag i minnelista, söker runt om det finns fler auktioner ute på samma sak men med billigare utropspris och sen samma sak.
Behöver jag denna, hur bra är denna film egentligen osv

Här impulsköps det friskt, det största köpet hitills är hojen. Papprena var signade 10 minuter efter jag gick in butiken. :gnissla Laptopen, xbox360, nya yamahastärkaren, soffan är alla impulsköp. Men det drabbar ingen fattig som det heter. :tungan

Som topic lyder, impulshandlar ni?

Då menar jag inte att man går till affären för att köpa mjölk och kommer hem med mjölk och ett paket ballerina. Dyrare saker menar jag.

Själv hade jag sparat ihop en hel del pengar nu för jag hade tänkt köpa mig en cross igen om en månad eller två. Har också varit sugen på en Playstation 3 :huvet Nåväl, köpte en sån där "pre-order disc" på en PS3. Har en x-box 360 nu som jag nästan aldrig använder :dummer Läste runt lite sen och insåg att man, för att få ut max ur PS3:an, behövde en tv med full HD upplösning (1080p). Jag har ju redan en LCD för fan!! Fast långt ifrån lika stor eller bra iofs... Lallade runt lite på pricerunner och sen skedde det, PANG! "lägg i korgen" :argpådato.

Klart det kan vara kul med ny tv, speciellt den här årstiden, men om det hade varit vår eller tidig sommar så hade detta nog inte skett. Nu blir det ju ingen cross förens kanske till hösten i bästa fall :4skrika

Någon annan som gör såna här saker också?

jävla var får ni alla pengar ifrån ?

jävla var får ni alla pengar ifrån ?

Det är det som är problemet... Nudlar är gott! :fakta

Om du menar så, så har jag nog handlat det mesta på impuls..

Tv, dator, hemmabiosystem, soffor, säng... allt utom mcn egentligen.

Edit: Vart ska man dra gränsen mellan impuls och planerat inköp?
Om jag planerat att köpa en dator, men av impuls blev det just "den".. :confused:

Alltså, jag hade ju inte planerat att köpa en ny tv. Jag hade planerat att köpa en cross. Satt bara och kollade lite löst på tv.

Last edited:
Visst, småsaker lägger jag bara i korgen/vagnen.
Bryr mig inte så värst mycket vad saker kostar.
Jo lite tittar man ju.
Men tex mat måste man ha.
Och inte orkar jag jaga priser, orka åka runt till olika butiker
bara för att det är en tia billigare i en annan butik.

Men visst passar man på att handla
vissa saker om man vet att dom är billigare just i den butiken.

Sen kan man ju inte impulsköpa datorer eller hus. Tycker jag.

Jag tror att jag tänker till innan jag bestämmer mig för ett köp.
Är det nödvändigt eller bara för nöjet? Är jag värd det eller?
Jag borde skärpa mig med att köpa kläder oftare.
Jag har ju råd med det.
Men det är så jobbigt att gå i klädaffärer med ungarna.
Det slutar alltid att jag bara impulshandlar
och slänger i allt möjligt i korgen. Bara för att slippa prova.

För undertiden så har en unge dragit omkull någon hylla
eller den andra försvunnit. :gnissla

Så lugn o ro, vid klädköp.:tummenupp

Se till att skaffa ett hyfsat välbetalt jobb. :tummenupp

Instämmer.

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen