Är nån vaken??? F1 på tv snart!!!!!

Håller med till 110%. F1 börjar likna Ducati cup... booooring. Är det bara väder så åker jag hoj på söndagarna framöver...

Håller med om Alonso - grym kille !

Macho Woman skrev:
Vill du ha stryk, eller? :fatta!

Frågor: Tyckte du att det var kul att se loppet? Var det spännande? Kommer Ferraris vinst att öka eller minska intresset för sporten?

Kvalreglerna suger :mad: Ok för envarvskval men tillåt tankning efteråt så dom verkligen får köra på max som förr i världen. Den "överraskningseffekt" som de nya reglerna (ifjol inräknat) skulle ge är ju artificiell och bidrar inte till att öka intresset för sporten och få nya tittare som det var tänkt.

Risken är väl snarare att man skrämmer bort "de riktiga" läs insatta fansen genom att fördumma sporten. Tyvärr är det här med att fördumma så att alla ska begripa något som ligger i tiden och genomsyrar hela dagens samhälle :huvet

Macho Woman skrev:
Vill du ha stryk, eller? :fatta!

Frågor: Tyckte du att det var kul att se loppet? Var det spännande? Kommer Ferraris vinst att öka eller minska intresset för sporten?

Såg faktiskt inte mer än dom sista 10 varven och då hände ju i princip inget...Håller med om att det inte är kul att kolla på när det är så ojämt... Men nu såg ju jag inte loppet så då får gärna Ferrari vara hur överlägsna som helst :hihi

Klaga, klaga. Det är en lagsport. Bästa laget vinner. :Bugar

Skulle kolla reprisen idag när jag kommit hem från jobbet, så var planen i alla fall, jag somnade efter första tankstoppet å vaknade inte föräns kl 18.. Snacka om sömnpiller... Kommer nog inte se mer F1 i år, det var precis lika trist som förra gången jag råkade se på det, för två år sen..

/B

Forza Ferrari! Håller med övriga som tycker att det är synd att dom är så överlägsna för sportens skull. Men jag minns när jag var en liten pilt så tyckte jag att Ferrari var de tuffaste bilarna som fanns (tycker jag nu också iofs, men inte på samma religösa sätt). Ferrari skall ha all cred för att de lyckas få fram en så snabb bil inom ramarna för regelverket, de andra teamen skall ha gruppstryk för att dom inte lyckas, annars är vi tillbaka till den svenska avundsjukan. Ingen får vara bättre än de andra, då skall de ha straff av något slag, och utvecklingen av sporten avtar. Nä, grattis till Ferrari, och bu för de andra stallen med samma budget som har misslyckats med att få fram en konkurrenskraftig bil. Bättre lycka till dem i nästa race!

Jag tycker Ferrari och Shumi är jävligt duktiga dock så kan det bli lite tråkigt om de bara vinner hela tiden. Får hoppas på jämna och spännande fighter senare inpå sesongen...

Det var väl tänkt så, satt med Zeb, McB och MrGooFy och tänkte kolla. Men sen blev alla så jävla trötta och började kolla på Svullo, så då gick jag o slockna på en luftmadrass i McBs kök. Blev inget F1 där inte, men såg idag...

Jocke W skrev:
har dom slutat växlat själva föressten?..såg inte att dom rörde fingarna när dom växla...eller är ljudet på lagt efter :D

Coolt med vartalsräknaren den måste ni sett!

Tvärtom, de har börjat o växla själva. På tidsträningen sa de att nu måste de växla både upp och ner själva vilket jag trodde att de hade gjort hela tiden men tydligen så har de inte gjort det.

Slutade kolla efter Räikkönens bil pajja...suck :huvet
Hans bil går sönder var tredje race juh.

Jocke W skrev:
jo man kan väl sammanfatta det så här...

Hata Ferrari, Hejja Alonso, Besvikelse McLearen.

Jag har åk Ferrari 550 Maranello med Schumacher på Nürnberg ring när Ferrari lanserade 550:n..... säger bara en sak. Han kör lite bättre än alla andra. Så bullshit:a inte en sådan kung ! :Bugar

:yoparty :yoparty :yoparty

Webspy skrev:
Jag har åk Ferrari 550 Maranello med Schumacher på Nürnberg ring när Ferrari lanserade 550:n..... säger bara en sak. Han kör lite bättre än alla andra. Så bullshit:a inte en sådan kung ! :Bugar

Kung o kung.... Vi bullshittar inte hans talang, vi bullshittar hans person! Han är en träbock som inte drar sig för fula trick för att vinna.

t-rex skrev:
Kung o kung.... Vi bullshittar inte hans talang, vi bullshittar hans person! Han är en träbock som inte drar sig för fula trick för att vinna.

senna var ännu värre.....

Webspy skrev:

:skrämd Nürburgring heter det för bövlarna... :mattias

Visst fan är Schumacher snabb som få, ingen tvekan!

Men jag hyser dock ingen respekt för en man som två gånger har försökt/lyckats vinna mästerskap genom att krascha andra av banan.

Meissner skrev:
:skrämd Nürburgring heter det för bövlarna... :mattias

Visst fan är Schumacher snabb som få, ingen tvekan!

Men jag hyser dock ingen respekt för en man som två gånger har försökt/lyckats vinna mästerskap genom att krascha andra av banan.

då kan du inte gilla senna.... det han vann.... det vann han så !

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...