Är Moto GP förarna rätt proportioner på bilden?

mathiasjohnson

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
ZX12R
Är proportionerna verkligen rätt på årets förare?
En del ser ju ut som små pojkar. Vet ju att en del är extremt korta, typ Pedrosa, men detta ser ju löjligt ut.

Bifogat

• MotoGP_Riders00.jpg
    MotoGP_Riders00.jpg
    99.4 KB · Visningar: 1,023
Last edited:
Har för mig Rossi är en av dom längre så det kanske kan stämma, men håller med om att vissa nästa har ju dvärgdrag

Måste vara fel på bilden, eller!

En måttstock vid sidan av så att man har något att referera till vore på sin plats. Men de ser verkligen små ut..

Jag tror det är en helt korrekt bild :) Ser inte ut att va nå fel :)

Rossi är drygt 180 har jag för mig. De flesta ser ju ut att vara kring 170, vilket ju är lite kort, men sååå kort är det väl inte, eller?

Om allt annat är lika så är ju en liten förare att föredra, inte bara för viktens skull utan även för aerodynamiken.

Pedrosa är väl en av dom minsta om någon ids googla.

Tror jag skulle kunna erbjuda hela högen bra boende i ett mjölkpaket nu när jag får se dom såhär.

Jodå, visst stämmer det. Pedrosa är 160 cm lång, Rossi 182 cm. De ÄR små.

182 cm är väl ändå inte smått? Medellängden för en svensk ska visst ligga på 179cm enligt SCB (har dock inte hittat källan). I så fall är han ju Rossi snarare en aning lång. Speciellt jämfört med andra italienare skulle jag tro. Speciellt jämfört med medellängden i världen i stort som är runt 170 cm för en vuxen man.

Läste någon gång att de som ansökte till Red Bull Rookies cup skulle fylla i information om sina föräldrars längd och vikt. Detta förmodligen för att de skulle kunna förutse hur en 13-åring förväntas växa på sig genom puberteten.

Gissar att om pappa var 2 m och vägde 120 kg så var man rökt att komma med även om man var en supertalang.
Min son ligger risigt till, inte på längden men på pappas vikt... :död

Last edited:
Om allt annat är lika så är ju en liten förare att föredra, inte bara för viktens skull utan även för aerodynamiken.

Pedrosa är väl en av dom minsta om någon ids googla.

Liten förare om man menar smala axlar, armar och smal över höfterna är bra för aerodynamiken. Kort förare (längd) är sämre än en lång förare. Blir mer turbulens över ryggen på den kortare föraren och därmed sämre :krama

Liten förare om man menar smala axlar, armar och smal över höfterna är bra för aerodynamiken. Kort förare (längd) är sämre än en lång förare. Blir mer turbulens över ryggen på den kortare föraren och därmed sämre :krama

Grymt. =)

Jag som är 195 cm och väger 74 kg borde ju vara perfekt dvs :D:yoparty

Vem av er på sporthoj är det som editerat Peddrosas svenska wiki-sida? Daniel "Peddot" Pedrosa! :D http://sv.wikipedia.org/wiki/Dani_Pedrosa

Jag är rätt säker på att bilden är i rätt proportioner. Rossi =183 cm, och Dani = 155 (om jag inte misstar mig). Dessutom så böjer Dani på sig. Var det inte så att Danis hoj är mindre än alla andras p.g.a hans kroppsstorlek?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti