Är Motard kul?

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Är det kul med Motard?

Lite fördelar tack..

Är det jobbigt att åka långt på en?

Har man nån "nytta" av en om man inte är så mycket för att åka bakhjul osv?

Är lite sugen, men har dok aldrig provat en... :rodnar

//N

Iceman1975 skrev:
Är det kul med Motard?

Lite fördelar tack..

//N

Snyggare än en sporthoj, väldigt billig att försäkra, billiga delar
om man skulle vurpa.

Ja, det är jobbigt att åka långt på en motard, har iof lite att göra med märke/modell

Nytta? Det är ju ohyggligt skojigt att åka på en motard hur man än åker. (kanske inte på 110-väg)

Leta reda på en som du kan prova, du kommer garanterat tycka att det är kul :tummenupp

Som en kompis sa: Det här är ju drömmen, man har ju velat åka cross på gatan sen man var liten och nu får man det :D

Så det var CRF´n du ville provköra??

:D

Bara för rejs... inget transportmedel

Om man inte är mycket för att åka på bakhjulet innan så blir man garanterat sugen att fläska upp den på bakan när man väl kör motard... Så måste det vara, iofs har jag aldrig provat själv, men man har väl ögon i skallen... :)

/Zana

Iceman1975 skrev:
Är det kul med Motard? Nej vi åker ändå :crash

Lite fördelar tack.. Försäkring, delarna kostar luft emot sporthoj b.la

Är det jobbigt att åka långt på en? På min XR650 åkte jag 15 mil nonstop utan större besvär. Blåser det kraftigt ute är det ju självklart jobbigare än en kåpförsedd båge.

Har man nån "nytta" av en om man inte är så mycket för att åka bakhjul osv? Ja varför skulle du inte det??? Finns ju vägcyklar utan kåpor har man ingen nytta för dem??

ehh vill du doppa när du har slickat? :D

110 väg så är det väl inte så kul,
men du kan däremot hålla en konstant 110km/h var du än kör!!!
som sagt, hade en jävligt irriterande kurva som jag bara kunde köra 60 km/h med vfr:en(vtec) och med min nya motard 80km/h utan problem! :crash

btw: bakhjulsåkning är nog någonting du inte kommer kunna hålla dig ifrån med en motard :rock

OK!

Tack för alla svar.. Var seriös med min fråga.. :p

Blir nog till att provköra en då..

greven: Pm på väg..

Iceman1975 skrev:
Är det kul med Motard?

Lite fördelar tack..

//N

Skojar du eller?!? :p Jag läste bara rubriken och så var jag tvungen att svara, men jag kan inte tänka mig att det finns någon som har svarat annat än JA!!! (på den första frågan) :tummenupp

För övrigt har jag sagt det förut och säger det igen, med referens till min hoj naturligtvis... Den kan allt utom att toura på allvar! Touring är mest bara tråkigt om man inte konstant befinner sig på krokiga vägar och kan hålla sin egen takt hela tiden! :rolleyes:

Vadå nytta?!? Räcker det inte att det är förbannat kul? Provkör du så har du en snart! :fakta

/ Vera

En SM är den perfekta stadshojen;
du sitter högt (bra överblick), vilar inte på armarna hela tiden, drar lite soppa, snabbstyrd osv.

Vet iof inte hur det ser ut där du bor, om det mest är större landsvägar å sånt så skulle i alla fall inte jag köpa en SM.

Själv får jag panik efter ett par mil motorväg/större landsväg på min, som ändå ska vara en av de bekvämaste i sammanhanget..

Men är det mycket krokvägar däremot så kan det vara roligare :D

Ju krokigare, desto roligare, som motardisterna brukar säga :tummenupp

Sen att den inte kostar något att äga jämfört med en sporthoj är förstås ett + i kanten :)

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard