magnus_moss
Racing is life!
- Gick med
- 11 Aug 2003
- Ort
- västkusten
- Hoj
- Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Fattar knappt vad ni pratar om! Moderna hojar behöver man ju inte meka med överhuvudtaget, de bara går!!!!







Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Fattar knappt vad ni pratar om! Moderna hojar behöver man ju inte meka med överhuvudtaget, de bara går!!!!![]()
Jo, vi märkte det nere på Falken när vi stod en hel helg och slet vårt hår över din hoj för några år sedanFattar knappt vad ni pratar om! Moderna hojar behöver man ju inte meka med överhuvudtaget, de bara går!!!!![]()
Fattar knappt vad ni pratar om! Moderna hojar behöver man ju inte meka med överhuvudtaget, de bara går!!!!![]()
Får man fråga hur många mil du lägger på bilen och hur många du lägger på varje hoj?
Va väl lite ute efter att understryka att det kan bli rätt missvisande att jämnföra service behovet mellan bil och mc då gemene man kör bra mycket mer mil på bilen än på hojen.. För att inte ens nämna vad vinteråkandet gör![]()
Jo, vi märkte det nere på Falken när vi stod en hel helg och slet vårt hår över din hoj för några år sedan![]()
Den var väl 4 år gammal då?
![]()
Ja och dessutom att blanda ihop service med reparationer.![]()
En sak som är trevligare med att meka med modernare hoj är att man vet att när man är klar så har man en fin modernare hoj istället för ett gammalt lik![]()
Vilka moderna hojar tror du är kördugliga om 40 år / efter 40000 mil ?
En väns R90S som han köpte i början på 1980-talet med 4000mil på mätaren har nu passerat 49000mil.
En bekants Indian byggd på 1920-talet rullar varje är ca 40 mil vid årets veteran rally.
Vilka moderna hojar tror du är kördugliga om 40 år / efter 40000 mil ?
Du kommer aldrig få mig att hålla med om att en R90S inte är ett gammalt lik![]()
Jag håller med det om elektroniken (och all plast...)Ingen eftersom elektroniken pajat och det kommer att vara omöjligt att hitta nån ny.
Ju äldre hoj desto enklare mekanik, lättare att laga men går sönder MYCKET oftare.
Jag har en modern hoj att sommaråka på och ett gäng 40- till 70-tals hojar att meka med på vintrarna.
en sak e säker när det gäller nya hojar, delarna väger iaf mindre myyyycket mindre.
en gammel olje/luftkyld 600 mot en modern 600 motor som ska ut/in i en ram... jag vet vilken hoj jag väljer att mecka me då![]()
![]() |
Forged följer tre baggerbyggen
Tre amerikanska hojbyggare ... |
Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar
Statistik från försäkringsb... |
|
Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar
Trendbrott: Statistik från ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Concept RR
Under den prestigefyllda ut... |
![]() |
Snart dags för Custom Bike Show
Förra året firades den 50:e... |
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |