Är min tid som....

Stefan

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blå Kronan med dubbla pakethållare
sporthojsåkare över???

Snubblade in på Carlbarks efter jobbet nu på förmiddagen för att hämta stövlarna och handskarna som jag beställde på mässan.
För att komma till tillbehörsdisken måste man ju som bekant gå igenom mc-hallen, där de välslipade försäljarna håller hus.
Jag tittade o klämde lite på den nya FZ1-n :yoparty och innan jag visste ordet av satt vi på kontoret och räknade på avbetalningsplanen....

På nåt viss lyckades han övertyga mig om att jag skulle "tjäna" pengar på att byta.
Skulle få riktigt bra i inbyte för min och förs.premien skulle ligga på 4800 halv/hel (5årsvagnskada på Yama från och med i år)
D.v.s att det skulle bli billigare att byta hoj med amorteringar o grejer än att försäkra R1an :brinnerup

Förövrigt så stannade jag även till på Ford på vägen hem för att snacka lite med Gustaf och där stog det en Focus St 170 som jag skulle få ett bra pris på. :gnissla

Nån som har ett xtraknäck åt mig, jag är ju ledig i stortsett hela dagarna ju.

jag tycker det är ett klokt val måste jag säga, försäkringen förstör nöjet, dessutom är det en snygg hoj, jag är själv lite svag för kawwa z 1000

får man fråga vad den kostar

Last edited:
z1000 ligger i förs.klass7.=lika dyr som Rettan
Yamaha har samarbete med Bilsport&MC därav den billiga förs......gäller ej R-hojarna såklart

jag själv snubblade oxå in på ford igår och satte mig i st170 men även i focus st:n :P... berätta nu hur blir det med hoj bytet då? det är kanske inte så dumt eller?

det är väl den här vi snackar om? berätta gärna lite om prestanda mm

Bifogat

• Gam_img-fz1-001.jpg
    Gam_img-fz1-001.jpg
    41.2 KB · Visningar: 56
Gillar inte riktigt utseendet på hojen men den kanske gör sig bättre i verkligheten än på bild.

jag tycker faktiskt att dom är hårda som fan... skulle själv kunna tänka mig en om det stod suzuki på tanken istl :)

blom skrev:
jag tycker faktiskt att dom är hårda som fan... skulle själv kunna tänka mig en om det stod suzuki på tanken istl :)

Nja, jag föredrar nog att det står Yamaha på tanken (i alla fall om det ska vara japanskt)

erik skrev:
Nja, jag föredrar nog att det står Yamaha på tanken (i alla fall om det ska vara japanskt)
ja du är precis som stefan var förr.. du är rädd :hihi kvalitetsmässigt så bryr jag mig inte för jag tror att dom 4a stora japanarna är lite same same.. för mig handlar det bara om smak faktiskt :)

blom skrev:
ja du är precis som stefan var förr.. du är rädd :hihi kvalitetsmässigt så bryr jag mig inte för jag tror att dom 4a stora japanarna är lite same same.. för mig handlar det bara om smak faktiskt :)

Jo visst är det så. Jag har ingen större erfarenhet av Suzuki men jag trivdes sissådär på Gixxer 750 (gamla modellen) och inte alls på 1000cc. R6:an är den sporthoj jag gillat bäst, även Ricards honda tilltalade mig det lilla jag provade den.

blom skrev:
men vad ska stefan rejsa med sin fz1 och mattias med sin 650 och kjelle med sin x9a då :)

Stefan kör teamets racebuss, Kjelle är officiell klubbläkare och Mattias lyssnar på synth. :D (Han har även hand om teamets hemsida.)

erik skrev:
Stefan kör teamets racebuss, Kjelle är officiell klubbläkare och Mattias lyssnar på synth. :D (Han har även hand om teamets hemsida.)
ja ok då är jag med :)
ja det ska bli kul att se hur stefan kommer att göra ialf med det här bytet.. verkar vara en trevlig hoj med trevliga ägandekostnader.. att det blåser lite i 200 får man fan stå ut med :)

blom skrev:
ja ok då är jag med :)
ja det ska bli kul att se hur stefan kommer att göra ialf med det här bytet.. verkar vara en trevlig hoj med trevliga ägandekostnader.. att det blåser lite i 200 får man fan stå ut med :)

men man få bara köra i 110 :hihi :banana

men om han är lika galen som dej och kör på bakhjulet så slipper han draget

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey