ErkGbg
Ny medlem
Hej allihopa, ny här på forumet. Har nyligen köpt mej min första hoj!
Först vill jag bara skriva att jag har sökt som en tok både här på forumet och på google om det jag undrar, men många trådar är så gamla att bilder osv inte funderat längre..
Hur som helst.
Jag har en Kawasaki ER-5 årsmodell 1999, där det i reg papprena står att den är strypt till 25 kw från en orginaleffekt på 37 kw.
Jag upplever att den blir tämligen orkeslös över 7000 rpm, att det verkligen inte lönar sej att varva den mer. Min kompis har en 37 kw ER-5 som också upplevs piggare varför jag mer och mer börjar tro att min faktiskt är strypt fortfarande.
Jag har tagit loss förgasarna och trodde först jag skulle hitta brickor som strypte, men jag har inte hittat någon strypning. Jag läste sen på nätet att strypningen kunde bestå i någon vakumstyrning som gör att dom vakumstyrda spjällen i förgasarna inte öppnar fullt.
Jag vill alltså ha bort strypningen och regga om den till 37 kw igen.
Vad säger ni som vet och kan?
Stort tack på förhand!
Först vill jag bara skriva att jag har sökt som en tok både här på forumet och på google om det jag undrar, men många trådar är så gamla att bilder osv inte funderat längre..
Hur som helst.
Jag har en Kawasaki ER-5 årsmodell 1999, där det i reg papprena står att den är strypt till 25 kw från en orginaleffekt på 37 kw.
Jag upplever att den blir tämligen orkeslös över 7000 rpm, att det verkligen inte lönar sej att varva den mer. Min kompis har en 37 kw ER-5 som också upplevs piggare varför jag mer och mer börjar tro att min faktiskt är strypt fortfarande.
Jag har tagit loss förgasarna och trodde först jag skulle hitta brickor som strypte, men jag har inte hittat någon strypning. Jag läste sen på nätet att strypningen kunde bestå i någon vakumstyrning som gör att dom vakumstyrda spjällen i förgasarna inte öppnar fullt.
Jag vill alltså ha bort strypningen och regga om den till 37 kw igen.
Vad säger ni som vet och kan?


