Är man mesig för man har mc-kläder?

psxcare skrev:
2219737 Det är väl opraktiskt att köra moppen med byxorna nerdragna under halva röven, så för att kompensera att dom måste dra upp brallorna så får dom fåna sig med hjälmen istället?
Mohahahahaaaa!!! :D :lol
Klockren! Inte bara jag som börjar bli gammal alltså!

Självklart ska du ha skyddskläderna på. Allt annat är korkat.
Enda anledningen att köra utan är på semesterresa, då funkar badtofflor och shorts :3freak :fyllisar

Ben_Dover skrev:
2219717 :felämne
Exakt så kör moppe-fuckona här oxå... Nån som kan förklara för mig varför man kör så? Det måste ju vara helvete så mycket drygare att åka med hjälmen vinglades på huvet, än att dra ner den riktigt :dummer
+ att dom ser ut som muppar :fatta!

Kan gissa att det är för att rädda frillan, men snabbfixa om snuten kommer. :3freak

De är hursomhellst jubelidioter :fatta!

Bulldog76 skrev:
2218798 Tjenixen.
Undrar en sak, jag har skaffat en pendlarsooter (110cc). Till detta har jag även skaffat byxor och mc jacka (tyg). Känner mig lite mesig emmelanåt när man kör omkring med denna mundering på mig, folk tror säkert att jag sitter på en moped, för den liknar ju en moppescooter, (fast denna är lite större i storleken).
har bara haft hojen 2 veckor, första början körde jag utan mc-kläder (hade inga), men det känn så otroligt mycket säkrare att köra med jacka med skydd i osv.
men man kan inte låta bli att emmelanåt undra vad folk tror om en, speciellt när man kör på 50 vägar.
Mitt argument är att jag inte vill flyga av i 80-90 km/h utan dessa grejer på mig.

ta av dom... kör naken...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...