Är Lorenzo slut?

Säga vad man vill om Lorres personlighet men den presskonferensen......
Alla spekulationer om hjärnspöken med mera och hintar om att han inte går 100%. Förlåt Lorre:(
Nästan så ögonen vattnades:Bugar
 
Inte följt årets GP men det jag kommer ihåg från tidigare är att Dovi var en riktig biff vad gäller den fysiska biten jämfört med många av de andra mindre och mer slimmade förarna. Det har ju definitivt påverkat hans förmåga att bryta ner hojen mm. förutom att han är en otroligt bra förare. Eller vad vet jag. Bara en observation,..

Är Dovi en biff? Han är 1,67 lång och väger 67 kg. Inte superkralligt om du frågar mig och ungefär jämförbart med Marquez.
 
Är Dovi en biff? Han är 1,67 lång och väger 67 kg. Inte superkralligt om du frågar mig och ungefär jämförbart med Marquez.

Tycker nog att man kan kallas biff om man väger 67 pannor och är semidvärg, det är elitidrottare vi pratar om.
Deffade gossar...
 

Bifogat

  • Skärmavbild 2019-11-15 kl. 18.11.46.png
    Skärmavbild 2019-11-15 kl. 18.11.46.png
    31.7 KB · Visningar: 52
  • Skärmavbild 2019-11-15 kl. 18.11.28.png
    Skärmavbild 2019-11-15 kl. 18.11.28.png
    22.4 KB · Visningar: 52
  • Skärmavbild 2019-11-15 kl. 18.11.08.png
    Skärmavbild 2019-11-15 kl. 18.11.08.png
    22.5 KB · Visningar: 47
  • Skärmavbild 2019-11-15 kl. 18.10.42.png
    Skärmavbild 2019-11-15 kl. 18.10.42.png
    32.6 KB · Visningar: 53
  • Skärmavbild 2019-11-15 kl. 18.15.27.png
    Skärmavbild 2019-11-15 kl. 18.15.27.png
    22.5 KB · Visningar: 48
Last edited:
Kollar man på hemsidan du länka He rik så vägde t.ex. Espargaro 71 kg på 180 cm. 4 kg mer på 13 cm större längd. 13 cm är rätt stor skillnad och då Dovi "endast" är 167 med 67 kg så drar jag slutsatsen att han var biff :fakta
 
Kollar man på hemsidan du länka He rik så vägde t.ex. Espargaro 71 kg på 180 cm. 4 kg mer på 13 cm större längd. 13 cm är rätt stor skillnad och då Dovi "endast" är 167 med 67 kg så drar jag slutsatsen att han var biff :fakta

Men kolla Petrux då! Hulk! :banana
 
Ducatin är inte en otillräckliga motorcykel för att vinna mästerksapet, som Stoner gjorde? Du tycker inte det är en sak att ta en seger under loppet av flera säsonger, men en annan sak att vinna mästerskapet?

Nej, men du jämför den uppenbarligen med hojen som alla efter Stoner körde. Då, alltså en hoj som av majoriteten betraktades som kass. Det gör den inte i nuläget. Punkt.
 
Nej, men du jämför den uppenbarligen med hojen som alla efter Stoner körde. Då, alltså en hoj som av majoriteten betraktades som kass. Det gör den inte i nuläget. Punkt.
Ah, tack för klargörandet kring de åsikter som Ducatis GP-förare har om Desmosedici GP 2019. Ser fram emot liknande insikter framöver.
 
Det är väl inte riktigt sant? En gång (2017) var han 40 poäng ifrån.

Det är ett sett att se det. Faktum är att han hade teoretisk chans att vinna mästerskapet det året, inget var ju avgjort innan Valencia. Sen kraschade han och då kunde Marc lugnt toura till vinsten från en femteplats, vilket också förklarar den stora poängskillnaden. Hade Dovi inte gett allt utan safeat sin position hade poängskillnaden varit mindre än 15 poäng om jag minns rätt. I min värld är det definitivt att klassa som nära.
 
Last edited:
Det var som fan, trodde aldrig att han skulle ge upp så tidigt....:näsblod

Väldigt synd för sportens skull:(
 
Du kan väl inte på fullaste allvar argumentera för att Desmosedici GP19 inte är mycket bättre hoj än Desmosedici omkring 2010?
Med all säkerhet är den avsevärt bättre. Men huruvida den blir lite bättre för varje säsong eller inte var ju inte det påstående som utsattes för kritik här, utan ifall den var ”otillräcklig” för att vinna mästerskapet. Och det är borde väl vara ställt utom allt tvivel att den är det, eftersom bara en unikt begåvad förare har lyckats med detta en gång. Tre andra världsmästare (Rossi, Lorenzo och Hayden) har försökt, men inte ens varit i närheten. ”It doesn´t turn”, som sagt. Det kan väl knappast vara ett kontroversiellt konstaterande?
 
Med all säkerhet är den avsevärt bättre. Men huruvida den blir lite bättre för varje säsong eller inte var ju inte det påstående som utsattes för kritik här, utan ifall den var ”otillräcklig” för att vinna mästerskapet. Och det är borde väl vara ställt utom allt tvivel att den är det, eftersom bara en unikt begåvad förare har lyckats med detta en gång. Tre andra världsmästare (Rossi, Lorenzo och Hayden) har försökt, men inte ens varit i närheten. ”It doesn´t turn”, som sagt. Det kan väl knappast vara ett kontroversiellt konstaterande?

Du har ett ganska selektivt minne.
Stoner körde Honda 2006 (slutade 8:a), Capirossi körde Ducati 2006 (slutade 3:a).
Ducati var alltså ingen pisshoj när Stoner tog över 2007. Som du kanske också kommer ihåg fanns det två däcksfabrikat att välja på varav Ducati hade ett nära samarbete med Bridgestone som inleddes redan 2005.
Bridgestone var ett överlägset däck och var också anledningen till att Rossi bytte till det 2008 och vann ungefär med samma differens som han blev slagen 2007.
Allt blev perfekt 2007. Bra förare, överlägset snabbast hoj, däck och hoj utvecklade i samspel.
Det blev en perfekt cocktail i ett år då ingen annan fick till det, handlade knappast endast om Stoners "magiska" förmåga att köra Ducatin. Efter 2007 var han aldrig nära att vinna mästerskapet på den igen.

Men visst, enda personen att vinna på den. Sant.
 
Checa körde Honda 2007 och sa några senare att det var den värsta hojen under hela karriären. Mao fick Ducati lite försprång

Puig is my virtual mentor
 
Nu ÄR Lorre slut för nu handlar tråden om nått annat....

Han är inte slut utan han är skadad så pass, vilket gör att omöjligt att prestera på 100%

Lorre kraschar inte så ofta men när han gör det blir så dramatik/farligt
 
Nyheter
BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor

Ducati presenterar, i samar...

Nu startar mässan i Milano

Nu åker vi på redaktionen n...

EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Back
Top