Är kaffe verkligen gott eller är det masshjärntvätt?

• Thread starter Thread starter Merovingian
  • Start date Start date

Kaffe - Gott eller hjärntvätt?

• Antal röstningar
    0

Merovingian

Guest
Jag hör ordet "kaffe" en miljon gånger dagligen. Ingen dricker té.
Inte här, och inte någon annan stans i det här landet.
Kaffe gäller tydligen.

Äckligt.. :5sure

Tråkigt på jobbet eller?

Kaffe är gott. Punkt.

Kaffe är gott om kaffet har bryggts med bättre/finare råvaror samt att det varma vattnet har hållt en tillräckligt hög temp. Dock inte för varmt.

Sen te...det är faktiskt jäkligt gott det med men jag är av en liten mes då jag nyttjar socker i mängder i te. DÅ tycker JAG att det är gott! :) (Men långt i från nyttigt)

Svarta teer = vanliga typ Lipton m.fl (är inte det där "helande" skitet som gröna säjs vara)
Gröna teer = da bodycleaner inside

Det är gott röstade jag.. Men det händer ganska ofta att det inte är speciellt gott ute på lunchresturangerna... Bland det godaste är kaffe gjort på nymalda bönor... och allra godast är en bra gjord Irish coffee...

Kaffe är väl som alla andra saker man petar i sig för drogens skull... Inte särskillt gott från början men smaskens smaskens när kroppen väl hajjat att det kommer en drog på köpet....

Få kan säga att snus var gott första gången. Jag har aldrig hört någon säga att rödtjut eller whisky är godare än läsk när de bara smakat någon enstaka gång. Detsamma gäller kaffe.

Smakar illa eller sådär i början men när kropp å hjärna hajjat att det kommer en drog på köpet så smakar det godare än godast. Ska nog göra en till espresso bara för det.

Mina flaskor Laphroaig, Lagavulin och Ardbeg ropar på mig från hyllan där de står men de får vänta till helgen...

Lite bögigt kanske men jag dricker mest cappuccino.
Anledningen till mölk och socker är att jag i slutet på 80-talet var stationerad i det djupaste av industriområden och gick strax innan hemgång till kaffeapparaten för att inmundiga ett stycke kopp. Vad jag inte visste var att kaffet i den maskinen dels blandades med lava från helvet! och dels bryggdes i maskinen kl 06:30 på morgonen.
Den direkt ockulta sörjan som materialiserades i min kopp fick mig efter ett par klunkar inse att kaffe kan vara kanske det absult mest giftiga moder natur kan frambringa.

Kaffe är gott om det är stark annars kan det kvitta.:)

Har nespresso med kapslar av varierande sort hemma och nescafe espresso på jobbet. Druckit kaffe sedan jag var 8-9 år

Hade jag inte gillat det så hade jag inte som syrran gjorde börjat bara för att alla arbetskamrater drack kaffe :gnissla, dricker det för att jag helt enkelt tycker det är gott och avkopplande.

Mina flaskor Laphroaig, Lagavulin och Ardbeg ropar på mig från hyllan där de står men de får vänta till helgen...

Du har lyckats pricka in mina tre favoriter :tummenupp
Man behöver inte vänta till helgen för att avnjuta ett par fingrar whisky. Jag kan sitta och smutta på en sådan halva kvällen när jag softar framför datorn eller läser en bok.

Wirre är ngt jag inte har kunnat lära mig dricka. :gnissla

Jag ogillar fortfarande "vanlig" whisky men är helt såld på tjärig & rökig whisky. Finska tjärtabletter är skiten! :tummenupp

1. Pröva en liten skvätt med en fin whisky tillsammans med en bit mörk choklad... Ta dig tid å sippa i dig whiskyn i små skvättar i taget.

2. Upprepa ett par helger i rad..

3. Fyll på whiskylagret

4. Upprepa steg 1-3

5. Besök AA

Jag ogillar fortfarande "vanlig" whisky men är helt såld på tjärig & rökig whisky. Finska tjärtabletter är skiten! :tummenupp

1. Pröva en liten skvätt med en fin whisky tillsammans med en bit mörk choklad... Ta dig tid å sippa i dig whiskyn i små skvättar i taget.

2. Upprepa ett par helger i rad..

3. Fyll på whiskylagret

4. Upprepa steg 1-3

5. Besök AA

Själv får jag finnar, skev bakfylla och suspekt avföring när jag dricker whiskey. Å andra sidan dricker jag sällan mindre än 1000cc per tillfälle :näsblod

Själv får jag finnar, skev bakfylla och suspekt avföring när jag dricker whiskey. Å andra sidan dricker jag sällan mindre än 1000cc per tillfälle :näsblod

Jag kan omöjligt festa på whisky då jag får abnorm baksmälla. Så i syfte att jaga promille får det bli öl eller grogg.

1.kaffe är gott

2.har du inget och göra, kaffe.

3. är du hungrig men kan inte äta just nu, kaffe.

4. socialt, kaffe.

5. blir pigg.

6. finns säkert fler anledningar.

1.kaffe är gott.

Ingen regel utan undantag men min erfarenhet säger att 90% av kaffedrickarna tyckte det smakade skit första gången de drack kaffe.

Tyckte du att det var gott första gången?

.....därför är det ju svårt att övertala någon, som inte börjat dricka kaffe, med orden "men det är ju så gott!"
Ja, det är gott för oss koffeinister men inte för de som inte halkat ned i träsket...

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back