Är jag trög?

Klabbe85

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
YZF R1-03, Speed Triple - 98 * SÅLD, GSX-R 750-96 * SÅLD, YZF750R-93 * SÅLD
Jag vet inte om jag skall kalla mig dum eller snäll! :)

Min polare har länge letat efter en ny hoj och i dag var det då dags att hämta den i Skövde. Så var det tänkt iaf eftersom säljaren skulle dit och hade sagt att han skulle ta med hojen!
När vi ringde honom i förmiddags så visade det sig att hojen stod kvar i Stockholm, men att vi kunde åka upp och hämta den där!
Saken var ju bara den att från Ljungby till Stockholm är det ca 45 mil enkel resa! :(
Jaja det var ju inte mycket att göra så jag och min polare satte oss på min sporthoj från 93 (dvs inte så skön sadel) och körde iväg. Klockan var då strax innan tre.
När vi åkte hemifrån så sken solen men när vi kört i en timme började det regna!
Vi funderade då på att vända men bestämde oss för att fortsätta och det slutade snart regna igen!

Milen rullade sakta på och när vi passerade Linköping började det återigen regna och fortsatte tills vi kom till Stockholm vid 8:a-tiden!

Men på vägen hem fick vi ju som tur var köra varsin hoj iaf! Saken var ju bara den att vi båda hade tonade visir samt att vägbanan var blöt så det hela tiden stänkte upp vatten. Lägger man ihop detta med att det var kväll när vi körde från Stockholm så inser ni nog hur smarta vi var som inte tog med oss de "vanliga" visiren!

Men trots allt så gick resan hem smärtfritt och vi kom hem till kära Ljungby ungefär vid halv tre.
Hela resan tog alltså 12 timmar på en otroligt oskön sadel så nu har jag jävligt ont i röven samt är riktigt trött!

Obs! Hojen som polaren köpte var en Triumph Daytona -98.

God natt! :trött

Klabbe85 skrev:
2349966 Jag vet inte om jag skall kalla mig dum eller snäll! :)
bla bla
Obs! Hojen som polaren köpte var en Triumph Daytona -98.

God natt! :trött

Ja... det är du nog...:va

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!