Är jag mogen för en sporthoj?

Bee skrev:
Enligt moi åsikter så är Aprilian väldigt snäll...det är inga överraskningar..chassit är wounderbar och motorn lika så. Jag blev kär direkt när jag satte mig på den. Men JAG hade aldrig köpt en hoj utan att provat den ett tag innan....fast i Millens fall kan jag tänka mig att undantag.

Aprilia :banana :banana :banana

Håller med:=)

CeltaniC skrev:
Fan vad surt :huvet hur fixade du det ?
Ringde hem till Sverige, fick numret på en BMW verkstad i Lausanne. Ringde dom. Dom kom och hämtade oss strax före kl 11.00, körde oss till ett hotell, och fixade hojen tills kl 10.00 nästa dagen!!!

du borde kanske provköra en först? tänk om du inte sitter bra på den? en ducati 999 tror jag alla sitter bra på. kanske värt att prova. =) provkör eller i vartfall provsitt massa olika modeller innan du bestämmer dig. utseendet är kanske inte allt till slut.

Honda VFR 1000 SP är kanske ett hett tips om du vill köra V-Twin i sportigaste utförandet men inte har råd med en ducce eller en annan twin.

Aprillia RSV 1000 kanske är en rad4 förresten? hehe, jaja. lycka till iaf! =)

Ang. hantering: Sist jag kollade så fanns det en rulle på höger sida av styret där man visst kunde reglera pådraget (steglöst) efter eget önskemål, fast det är klart med en binär körstil så skulle det räcka med en knapp... :rolleyes:
Själv bytte jag hoj i våras från en offroadtourer (Tiger 900) till en naken bushoj och den skillnaden var milsvid sett till kvickstyrdhet, pigghet etc (tidigare har jag endast kört offroad & enduro/crossmaskiner, körkort sedan -94). Jag har ännu inte blivit "avspottad", fast jag har väl i ärlighetens namn inte kört kring gränsen av hojens kapacitet antar jag.
Att byta hojtyp blev för mig en riktig vitamininjektion, var färdig att ge upp hojåkandet tidigare. En ny värld öppnade sig med den nya hojen, från träig brukstouring till knäskrap & bankörning :yoparty
Nä, suktar du efter Aprilian så byt för guds skull. Efter en säsong som kommer du iaf att fundera på hur du kan få ut mer effekt. Iofs tror jag inte att effektskillnaden mellan din nuvarande BMW & Aprilian är den största skillnaden mellan hojarna, snarare vikten och chassit (vilken troligtvis inbjuder till en annan sorts körstil).
Lycka till med bytet :tummenupp

Bara å handla!

Härlig att köra, snygg och man (iaf jag) sitter som en kung!

Sitter inte alls lika bra på Gixxer 1000, har för långt ben. Kåpan är större på Millen så man kommer undan bättre.

/R

Frågan är inte om du är mogen för en sporthoj!
Frågan är om du är mogen för en sporthojsförsäkring :död

Man blir lite bortskämd med BMW försäkringen :hihi

.

xrperra skrev:
Frågan är inte om du är mogen för en sporthoj!
Frågan är om du är mogen för en sporthojsförsäkring :död

Man blir lite bortskämd med BMW försäkringen :hihi

.
LOL Ja, jag vet. RSV:n skulle kostar mig 881kr/mån halv/helår. Den andra hojen jag funderar på (XB12R) kostar ungeför samma (9730kr/år). Men det är ju inte så orimlig, synd att det inte är hel bara.

Du har åkt så pass mycket hoj att det ju är fånigt om du inte känner dig själv ännu?

Du är ju klart mogen för att framföra en sporthoj normalt sett, men om du inte tror att du kan låta bli att köra som en idiot (köra för fort ingår i paketet i vilket fall) så ska du kanske passa.

Har du råd att äga skräpet så köp o testa.

Jag tycker millen är en av de ballaste motorcyklarna. Både att titta, köra och lyssna på. Vill du spara 1000delar på bana finns nog bättre alternativ, men helheten är svårslagen. Inte kört nya -05 dock, utan en äldre 02.a mille-r.
Mycket mer obekväm än din BMW får du nog räkna med att den är.

När det går i +120 km/t och det svängar är det skillnad - och Millen liggar skitbra på vägen då - det finns inte BMW´ns slapp och små wobblen där då!
Har vi flera tillfällen har nöjet att kolla från min K1200RS... :hihi

Lite bakhjul och lite framhjul får du på köpet - det är liksom inte enkelt på din K1200RS..

Och om du undrar om det går att köra sporthoj när man kommer från k1200RS - kan du se ett bild eller två, av en kompis från internet - länk , som hade premiär på sporthoj!

Men prövkör Millen först och kanske en eller annan variant av sporthoj..

Lycka till

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...