Är jag korkad eller?

Patlar

Utan GSXR, med stånka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF 426 -00, GSXR750-85, GSXR1100-92(Sålda)
Tänkte byta olja och filter på min GSXR750 -85.
När jag fick loss filtret, så fick jag inte bort det för att grenröret och ramen var ivägen.
Är det jag som inte fattar hur det ska gå till, eller måste grenröret lossas?

//Pucko? :mad:

Har haft en -85:a jag med och jag var för mig att man var tvungen att ta bort krökarna för att få bort filtret. I alla fall om man hade ex Vance & Hines helsystem monterat.

"Tyvärr" sitter det precis ett V&H helsystem på.
Med tanke på alla man hört som dragit av bultarna vid borttagning av grenröret, så får det nog bli färsk olja och gammalt filter tills åksäsongen är över.

Otroligt osmart konstruerat :mad:

Går det inte att slå en skruvmejsel igenom och få loss det? Så gör alltid jag.

Jag fick loss själva filtret (mha gynekologfingrar och milt våld), men det går inte att få bort det sen pga att ram o grenrör är ivägen!

Äh, vafan jag har V&H på min hoj och det är inga problem att få bort filtret.
Gör om gör rätt.

John H känner ju tydligen Joe Labero så kan du skicka honom till mig, så får han trolla bort en cm i diameter på filtret!

På min 1100 så kan jag ta bort en oljeslang och sedan lirka ut filtret, men slangarna har väl olika infärstningar mellan generation1 och 2. Kan vara värt ett försök. V&H flödar bra men är lite ivägen vid service..... :crash

OLJEKYLD GSXR skrev:
V&H flödar bra men är lite ivägen vid service..... :crash

Köp ett V&H Pro Pipe system, #12002P. Det är definitivt inte ivägen när man ska mecka med oljefiltret. Dvs ett SideWinder system som går ut på höger sida utan att gå in under motorn. Tyvärr låter det fan trots en 2-1/2" bilinsats.

Joe Labero

He he!!
Jag är nyss hemkommen efter en kväll på Teaterskeppet,det blev en Joe Labero kväll i 1 tim o 30 min,han är ute o turnerar just nu o gästar olika hamnar.Helt klart värt o se men ännu bättre var det när han hade show på Baltiska hallen i Malmö.Hm killen trollade me allt möjligt.
Gå in på www.ticnet.se där hittar ni mycket,samtidigt kan ni
ju se om han gästar Er hamn i sommar så kan ni ju be han om lite meckar hjälp på hojarna he he.
Mvh Peter R1 Racer

andersbrink skrev:
Köp ett V&H Pro Pipe system, #12002P. Det är definitivt inte ivägen när man ska mecka med oljefiltret. Dvs ett SideWinder system som går ut på höger sida utan att gå in under motorn. Tyvärr låter det fan trots en 2-1/2" bilinsats.

Tyvärr så svänger jag även till höger med min hoj, så ett Sidewinder är tyvärr uteslutet, men de är riktigt coola system!

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back