Är jag frisk !!

• Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date

MC Doktorn

Guest
Är frågan när jag idag inte kunde motstå att med racekåpor utan regskylt och lyse och med slicks körde en 8 mila tur på landet och dessutom åka in till OK och tanka.

Dessutom brassa jag på 6 an till varvstoppet i jeans :fatta!

Ja alla dubbelmoral kärringar börja nu tala om för mig vilken idiot man är och vilket dåligt föredöme man är.

Självklart var det oförsäkrat oskattat ......

Äsch, jag var ute och körde första repan för i år. Självklart utan hjälm för att lyssna på motor och annat. Hann med ett par wheelies också. (träskor och stjorta)

Glömde: avställd och oförsäkrad naturligtvis.

-

Last edited:
Är du frisk? Tja, om du måste skapa en tråd för att skryta om vilken "outlaw" du är så är ju det diskutabelt :hihi

2ono skrev:
2141414 Är frågan när jag idag inte kunde motstå att med racekåpor utan regskylt och lyse och med slicks körde en 8 mila tur på landet och dessutom åka in till OK och tanka.

Ja alla dubbelmoral kärringar börja nu tala om för mig vilken idiot man är och vilket dåligt föredöme man är.

varvstopp på 6:an trodde jag var vardagsmat med sporthoj!?
full pull var dag! ;)

#Olsson# skrev:
2141425 Äsch, jag var ute och körde första repan för i år. Självklart utan hjälm för att lyssna på motor och annat. Hann med ett par wheelies också. (träskor och stjorta)

Glömde: avställd och oförsäkrad naturligtvis.

-

Utan hjälm helt logiskt :tummenupp lät den bra ? träskor du ju helt pucko :fatta!

2ono skrev:
2141441 Utan hjälm helt logiskt :tummenupp lät den bra ? träskor du ju helt pucko :fatta!

Den låter skitbra. Träskor är faktiskt inte så illa. Efter några mil vänjer man sig med att det helt enkellt inte funkar, och man anpassar körningen till det.

-

2ono skrev:
2141414 Är frågan när jag idag inte kunde motstå att med racekåpor utan regskylt och lyse och med slicks körde en 8 mila tur på landet och dessutom åka in till OK och tanka.

Nu förstår jag inte. En guldvinge med racekåpor, den måste jag se, har du några bilder?
:tungan

Rysningar och gåshud när jag såg och hörde #Olsson# aka Bankirstjortan dra Sergelrondellen tre varv med snudd på knäskrap i finbyxorna från Coop :yoparty

Den mörka kalufsen, fritt för vinden spelandes. Doften och känslan av frihet och lycka fyllde mig och jag lever gott på det än.

Innan någon börja yla om försäkringspremier och länkar till olyckstråden 2006 etc så ska jag inflika att #Olsson#'s rejssatsning 2005 (handskar med knogskydd i coolfiber) satt ordentligt på plats över båda händerna.

Snygg wheelie mellan filerna ner mot korsningen Sveav/Kungsg förresten :tummenupp

Jag förstår ju att folk kör utan hjälm nu. Längre fram i sommar, när alla jäkla små flygfän kommer så går det ju inte, när man ofriviligt har ätit flugor en bit så mår man ju faktiskt ganska så tjyvens...

Fredr28 skrev:

Ser ju ut som ett jädra rymdskepp när den bromsar.

När kan man tänka sig att guldvingarna kommer börja tävla på anderstorp. Dem har ju faktiskt lastbilsracing, varför inte guldvingeracing.

Caffe skrev:
2141476 Innan någon börja yla om försäkringspremier och länkar till olyckstråden 2006 etc så ska jag inflika att #Olsson#'s rejssatsning 2005 (handskar med knogskydd i coolfiber) satt ordentligt på plats över båda händerna.

Appropå handskar, jag har länge letat efter den perfekta bågehandsken, nu har jag funnit den. Det ska inte vara massa bögkulor o annat modetjafs utan tunt fint skinn (typ golfhandske) för bästa feeeeeel. Helt enorma och bara 24:- i gummidetaljbutiken (snett emot Sifverts Skruv). :tummenupp

Last edited:
oohh Me like!!

Jag söker ju med ljus och lykta efter något att trä på när jag är ute och kör aktivt med Kadetten, vill gärna ha något som maximerar fästet/greppet om ratten och minimerar glid-tendenserna vid tvära kurvor och kursbyten.
De där ska jag in o kika på redan på måndag, tack för tipset :tummenupp

#Olsson# skrev:
Appropå handskar, jag har länge letat efter den perfekta bågehandsken, nu har jag funnit den. Det ska inte vara massa bögkulor o annat modetjafs utan tunt fint skinn (typ golfhandske) för bästa feeeeeel. Helt enorma och bara 24:- i gummidetaljbutiken (snett emot Sifverts Skruv). :tummenupp

Jag tycker helt klart handskar är överskattat! Dyrt och jobbigt att ens fundera på att ha nåt om händerna.. Vi har väl tillräckligt skinn på dom? ;)

Störtlöjligt.

Jag börnade runt en MC-polis idag, inne i deras garage under polishuset. Givetvis fuckade jag åt honom med båda händerna samtidigt.

Försäkring? Hahahaha.

Back