Är jag ensam om att gapskratta efter varje "nära döden"-upplevelse?

Nirp

Ny medlem
Gick med
14 May 2009
Hoj
-98 Kawasaki ZX-6R (Såld), GSX-R1000 K5
Hej Sporthoj!

Jag har börjat få för mig att jag inte är som alla andra. :va Jag älskar att busa och köra fort, både på bana och där det är mindre lämpligt, bara det känns! Jag har märkt att nära det håller på att gå åt pipsvängen så kan jag ofta reagera lite lustigt, jag börjar skratta okontrollerat!
Nu senast i Tungelsta när jag var ute med mina kompisar på en svängom, för att försöka bli fotad av de eminenta kurvfotograferna. Vi utgår från "macken" vid korsningen mot Västerhaninge, i riktning mot Rosenhill. På raksträckan så stajlar min kompis och slangar en bit, :tungan och för att inte vara sämre gör jag detsamma och tänker förstås vara ännu häftigare och också köra om honom! Sen kommer här en jävlaranammakurvjävel, som viker av något så innihelvete mitt i alltihopa, och jag fattar inte varför jag kör så fort (alldeles för fort). Allt går i slowmotion, och jag slänger ned hojen i fetaste nedlägget, känner hur jag kryper närmare asfaltskanten och ser framför mig hur jag käkar dike, hinner tänka att jag för helvete inte kan göra som jag gjort på bana och rätat utt och kört av, för här är ett jävla dike! :död
Innan jag hinner formulera en bön är jag ur kurvan, försöker växla, foten går igenom, vart fan är växelknoppen? Tittar ned, det är ju trasigt! :va Har dragit i växelknoppen i backen när jag lade ned, och plastskyddet på skon är puts väck det med... :gnissla
Stannar till vid första avtagsväg.
Här kommer reaktionen, samma varje gång (ja, jag borde ta det lugnare), jag börjar asgarva!:lol Sån jävla skrattnoja! Aldrig mår jag så bra och har så roligt som när jag precis känner att jag borde vara död, eller åtminstone skadad eller ekonomiskt bortgjord, men inte! Känns som att jag skrattar djävulen i ansiktet... :rofl:rofl:rofl

Detta kan hända även när jag kör och något håller på att gå åt helskotta, sekunden när jag inser hur jävla illa det höll på att gå sätter skrattreflexerna igång och jag är än mer trafikfarlig!

Folk i min närhet tittar konstigt på mig när jag säger sånt här, jag förstår inte, dom förstår inte, är det mig det är fel på?

Hjälp mig Sporthoj!

-"Typ A"-pojke 87

Va ska man säga:p normalt beteende hadde väl vart att man blir rädd. Har vart me om nåra nära döden upplevelser o för va reaktionen "fan det där kunde gått jävligt illa". Nu e det ju inte så att det e bra o bli för rädd så det påverkar ens fortsatta körning som jag kom på mig själv bli efter första gången jag va nära en olycka. La märke att jag istället blev en fara i trafiken som tveka mm i dumma situationer. Men tillbaka till frågan om dit beteende är normal eller ej:) nja inte så värst va? Det tror jag nog du vet själv innerst inne med?

Då är det nog fel på mig också. :gnissla
Visserligen skrattar jag inte, men jag blir inte rädd, utan får en upprymd känsla efter nära-döden-upplevelser. Adrenalinet pumpar verkligen. Gjorde en gång en undanmanöver med bil 10 cm framför nosen på en älg. :) En annan gång hade rodret på en segelbåt hoppat av. Jag fick fast det igen några meter från en bergvägg. :brinnerup

All bara flyga av en häst eller en sporthoj, och göra volt med skruv, innan man slår i backen räknas lixom inte. :rolleyes: Känns inte alls lika mycket som nära-döden. :död

Inte ovanligt att folk reagerar olika vis stress, chock, rädsla mm. Vissa kan asgarva när dom ser nån krocka och vissa gråter. Oftast kan du inte styra det själv

Fortsätter du köra som du gör så ska du nog försöka skratta så mycket du kan för det tar nog en ände med förskräckelse fortare än du tror och då kan du inte skratta något mer...

Jag brukar mest få en känsla över att vara oövervinnerlig, vilket inte alltid är helt fördelaktigt om det går riktigt fort.

- Va fan skrapade jag växelspaken? Då är det fan dags att skrapa hjälmen också!

"The mind works in mysterious ways." :D

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...