Är jag en stor svikare...

MOTARD!! Två uppsättningar hjul så kan du busa året om. Grymt kul på asfalt och backar inte för att sladda på grusvägar heller. Och man bli inte ruinerad då man ramlar. Värdeminskningen är inte lika farlig som på crossarna heller.
 
Last edited:
Hej

Om jag var i din situation så skulle jag göra så här.

1. Sälja R6:an.
2. Köp en billigare landsvägshoj som ändå är relativt rolig. Kanske en ZX6 95-> eller en CBR 600/900 från 92->. Kost ca 40-50 kkr.
Hojen skulle endast vara trafik eller halvförsäkrad.
3. Köp en cross eller enduro, 250cc, för mellanskillnaden, kanske blir 20-30 000:-.
Kolla på www.enduromx.com under säljes.
Köp inte en hoj ny!! Mkt dålig affär!
4. Ut och kör!

Här hittar du lite info om olika hojer samt lite begagnatips.
http://w1.548.telia.com/~u54804811/index.htm

/Per
 
Fan vilken bra tråd!!!

Jag har oxå suttit i tankarna på att skaffa en cross, igen.

Men jag vill ha kvar kakan och äta på den samtidigt...
Så jag funderade på en "bättre begagnad" 250.

Men jag behöver mekställe, och kanske transport fordon till och från banan.
Men å andra sidan om jag kan e-regga den så jag kan köra till banan (5km eller så) så behövs inte det. :)
(Ingen dragkrok på bilen... :( )

Tror inte heller att en cross kan ersätta en landsvägshoj, men å andra sdan är man crossbiten så lär ju inte en landsvägshoj döva suget efter en cross heller.

Fan, en WR250F/YZ250F :kär (4-takt) hade fan inte suttit fel!! :rock
 
Gör som jag hade förut...

fick en pw 80 av farsan då jag var 8 år...sen på baksidan hade vi en huperad läggda som det byggdes crossbana på...frst var den inte så långt men sen så byggde vi om den och den vart 1.3 km lång....massor med folk komme och vissa var bra..det var faktiskt himla cooolt..:D fast jag vågade inte köra med domstora grabbarna hade ju en pw 80 som sedan byttes upp till yz 80....
 
Men... Jag säger som electronaut! En motard är ett ypperligt sätt att båda äta kakan och ha den kvar!!! :fakta

Megabushoj, med rätt modell funkar den att "toura" lite med, skitkul på bana (om den inte har för långa, äckliga rakor) och med en uppsättning crossfälgar kan du smiska grus bäst f-n du vill. Vill du köra mycket i skogen/crossbanan kanske du inte faller för kubik-hysterin som verkar florera och hittar en hoj som du kan ha kul med! :cool:

Det BEHÖVER inte kännas som en kompromiss! :hej
 
En motard kanske kunde vara något. Vilka modeller passar bra som motard? Jag vill ha en hoj som är relativt lätthanterlig i skogen också i så fall. Kanske en CRF 450, WRF 450 (den heter så va') eller varför inte en WRF 250? Kommentarer?

Vad kostar det att bygga om en endurohoj till motard? Vad krävs det för service på dem för att de inte ska rackla isär? Hur ofta bör de servas? Försäkring?

Hav tålamod med mig...

/Fredrik
 
fred00 skrev:
Tack för svaren!

Ja, en ny crosshoj kanske är lite väl olönsamt. En 02:a bör inte vålla mig några som helst problem, för det är ju trots allt motionskörning jag ska syssla med. Vi får väl se hur det blir...

Kom gärna med fler synpunkter!

Ska du bara motionsköra med crossen ä det helt klart billigare än åka sporthoj. Jag var i samma sitts förra sesången fast åt andra hållet, jag sålde min YZ 250 å köpte mig en R6:a. För min del blev det billigare eftersom jag körde en del tävlingar
 
fred00 skrev:
En motard kanske kunde vara något. Vilka modeller passar bra som motard? Jag vill ha en hoj som är relativt lätthanterlig i skogen också i så fall. Kanske en CRF 450, WRF 450 (den heter så va') eller varför inte en WRF 250? Kommentarer?

Vad kostar det att bygga om en endurohoj till motard? Vad krävs det för service på dem för att de inte ska rackla isär? Hur ofta bör de servas? Försäkring?

Hav tålamod med mig...

/Fredrik

Kolla in motarddelen under forumet! Där finns en FAQ + en massa kunniga människor att fråga. :tummenupp
 
fred00 skrev:
En motard kanske kunde vara något. Vilka modeller passar bra som motard? Jag vill ha en hoj som är relativt lätthanterlig i skogen också i så fall. Kanske en CRF 450, WRF 450 (den heter så va') eller varför inte en WRF 250? Kommentarer?

KTM EXC 400/450 är en fin maskin.

520:n är för vild för cross och enduro om man är nybörjare. Samma med CRF:en, den kör slut på dig garanterat.
250 fyrtakt är nog jättetrevligt tills du smackar på motardhjulen.

Kolla även in GAS GAS.
 
Körde nyss ovannämnda runda runt sjön Lygnern, och det var grymt kul. Nu blev jag jäkligt osäker på hur jag ska göra... :confused:

Jag behåller hojen ett tag tills jag är säker på hur jag ska göra. :p
 
Varför i hela friden köpa en helt ny cross för?

Det är ju när den är ny som den minskar mest i värde!

Köp en några år gammal cross beroende på din budget. Men för en 20 000 kan du få en riktigt fin en samtidigt som du kanske kan behålla din R6:a.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top