Är jag en mes och/eller fegis?

Testat en sån här?

757px-Belt_sander_bosch.jpg
 
Ville bara komma med en liten fråga, hur får man bort den obehagliga känslan i huvudet när man har varit av vägen? va av förra året å det sitter fan kvar i huvudet, å då körde man fanimig bort "fegranden" men i sommar har det varit omöjligt.
 
Så mycket har jag kvar på min 125a efter landsvägskörning :yoparty :yoparty

Nu fuskar ju vi eftersom vi kör på 150-däck, men 0 fegrand e frekct!


Livinn on tha edge!:yoparty :)
PICT5474.jpg

Inte mycket däck kvar att hänga på:näsblod
PICT5472.jpg
 
Har där någonsin varit mönster på dem, eller det var slicks redan från början? :)

Det är racing-slicks från början :) Den randen som går längst ut är där däcket viker ihop sig när man lägger ikull den "över kanten" och det slits inte lika mycket som resten av sidan därför blir det kvar en liten rand längst ut :) Om du tittar på mitten av däcket så syns det att gjutranden är kvar, den brukar aldrig försvinna innan däcket är färdigt om man inte kört tokmycket på grus

Jag tycker du gör helt rätt som inte lägger ikull ordentligt me de däck du använder. Det är skittrist att skrapa asfalt med en fin hoj och dyra kåpor. Våra cyklar är ju som gjorda för att gå i backen med!
 
Jag själv hade svårt å köra slut kanterna ett tag ..
Men så här såg framdäcket ut efter att man hade kört sin favoritsträcka
 

Bifogat

  • 20080417139.jpg
    20080417139.jpg
    72.8 KB · Visningar: 130
Last edited:
Jag själv hade svårt å köra slut kanterna ett tag ..
Men så här såg det ut efter att man hade kört sin favoritsträcka

Jävlar!

Men till trådstartaren så lägg ner det där sista på bana men som någon skrev byt däck först om det är stenhårda touringdäck.

Kan inte fatta hur någon kan tipsa om rondeller. Alltid jätte mycket spill ju

Pilotpower efter några varv på ringen.
 

Bifogat

  • IMG_1883.jpg
    IMG_1883.jpg
    104 KB · Visningar: 76
fegis/eller???

Så här såg mina däck ut i somras i skånes hetta(maj 25gr):hoppa
10-20 varv in och ut ur rondeller så blir däcken varma och fina!:tummenupp
Men jag håller med tidigare inlägg att aldrig köra över sin förmåga....dock tycker jag att rondeller är det roligaste som finns efter bana:yoparty .

I skåne så kan de lägga 2 rondeller i rad med ca 250m mellanrum så det blir en perfekt 8a.

Ut och pressa lite i rondellerna men kör några varv så tempen kommer upp innan du pressar ner hojen...glöm inte att hänga ut lite med kroppen så du avlastar däcket.
:) DSC00656_edited90%.jpg

DSC00655_edited.JPG
 
Jag själv hade svårt å köra slut kanterna ett tag ..
Men så här såg det ut efter att man hade kört sin favoritsträcka

De silvertrådarna såg jag också i mitt Pirellibakdäck, innan jag bytte. :hihi



Det verkar som om en del lyckats utnyttja den sista biten på kanten även på ett par Pilot (Road?)-däck, så det känns inte som att jag behöver oroa mig för att de inte skulle hålla måttet.

Lite försiktig kommer jag trots allt vara. Lär nog återkomma med nya foton vad tiden lider. I värsta fall får jag väl använda tipset från Starstriker. :D

I skrivande stund passar jag på att tacka alla som skrivit inlägg hittills! :tummenupp
 
@ trådskaparen: Ja. Du är otvivelaktigt en fegis! ;)


Men! :mattias


Fortsätt med det.
Lagom är bäst.
 
Så här såg mina däck ut i somras i skånes hetta(maj 25gr):hoppa
10-20 varv in och ut ur rondeller så blir däcken varma och fina!:tummenupp
Men jag håller med tidigare inlägg att aldrig köra över sin förmåga....dock tycker jag att rondeller är det roligaste som finns efter bana:yoparty .

I skåne så kan de lägga 2 rondeller i rad med ca 250m mellanrum så det blir en perfekt 8a.

Ut och pressa lite i rondellerna men kör några varv så tempen kommer upp innan du pressar ner hojen...glöm inte att hänga ut lite med kroppen så du avlastar däcket.
:) View attachment 248785

View attachment 248786

Fram däcket då?????
 
Har du skoj?
Kör du säkert, det vill säga utan att vara i närheten av att klota?
Var då nöjd med eller utan chicken stripes på däcken!

Och yes; självfallet har tråkighetens anfader (= me and myself) ännu några millimetrar bredare rand på bågens Continental gubbtouringdäck...
 

Japp! :tummenupp

Kör du säkert, det vill säga utan att vara i närheten av att klota?

Det vill jag ju gärna tro och eftersom jag inte varit i backen än (vet inte om jag varit nära trots hjulsläpp och vill nog inte veta :hihi) så jag inbillar mig att jag kör säkert även om jag troligtvis kör alldeles för fort.

Var då nöjd med eller utan chicken stripes på däcken!

Och yes; självfallet har tråkighetens anfader (= me and myself) ännu några millimetrar bredare rand på bågens Continental gubbtouringdäck...

Nu kan jag gå och lägga mig och sova gott, när jag vet att jag inte är "sämst". :tummenupp :D

Självklart är jag (egentligen) nöjd, trots jag har oanvänt gummi. Jag kör ju hoj. :) Men hela tiden undrar man lite var gränserna går och hela tiden vill man tänja lite, lite på dem. Dock vill man ju inte tänja på dem för mycket. :näsblod
 
Självklart är jag (egentligen) nöjd, trots jag har oanvänt gummi. Jag kör ju hoj. :) Men hela tiden undrar man lite var gränserna går och hela tiden vill man tänja lite, lite på dem. Dock vill man ju inte tänja på dem för mycket. :näsblod

Är inget fel att tänja lite på gränsen så länge man skyndar långsamt och känner sig bekväm med sin körning :)

Jag har själv oanvänt gummi på däcken och oskrapade puckar. Känner att jag utvecklats mycket som förare på dom 750 milen jag hunnit med sen mitten av juni (när jag köpte hojen) och pressar inte för att jag bara måste få ner pucken i backen. Om jag fortsätter utvecklas så kommer det där skrapet helt naturligt en vacker dag, och det är ju det man strävar efter. Att få flyt i körningen.

Hänga som en apa med trasig DNAstege över hojen för att kunna glassa med skrapade puckar vid korvmojen är inget för mig :fakta
 
Jag själv hade svårt å köra slut kanterna ett tag ..
Men så här såg det ut efter att man hade kört sin favoritsträcka

Det är sidan av framdäcket.:pannkyss :D
 
Fan jag får krypa till korset och anmäla mig som mes... Va ute i garaget och hitta faktiskt 1mm fegrand på högra sidan av framdäcket :4skrika
 
Tänk bara på att att gränsen mellan fegrand och en rand på tanken är hårfin....
Vad heter de ränderna förresten....de man får när man blir av med fegranden och fortsätter skrapa kåporna?
 
Tänk bara på att att gränsen mellan fegrand och en rand på tanken är hårfin....
Vad heter de ränderna förresten....de man får när man blir av med fegranden och fortsätter skrapa kåporna?

fartränder.........dessa dyker även upp i brallan om man lägger ned hojen så mycket :D
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top