Är inte SH.com lite små segt?

Tycker fortfarande det är lite små segt, iaf på kvällarna.

Har det med belastning att göra eller?

Nått som går att fixa?

.

Håller med, det verkar vara ngt knas förutom att det är jättemånga användare. Har testkört med andra sidor som har liknande upplägg men där fungerar det hur bra som helst...

Tycker att det är mycket segt!

Att 700-800 personer är på sidan borde inte vara ett problem, då det nyligen inköpts en annan server just för att klara av SH.coms tillväxt.

Erik

Just nu är det löjligt segt!! näst intill oavändbart tyvärr.. Antingen är det nått som är fel eller så kanske det är idé att minska funktioner eller nått?? tar ju en halv till en minut att göra ett inlägg :huvet

10 sekunder för att kunna få fram rutan för att kunna skriva att det är jä-ligt segt. Och det här är typ enda sidan för m,ig som segar

Nostalgi :yoparty
Känns som att sitta med ett gammalt 14400 modem, otroligt seeeeeeg server.

Har för mig att jag läste någonting om en ny server :va 900 on-line borde inte sänka en ny servern så totalt...

Salig skrev:
2111371 Tycker att det är mycket segt!

Att 700-800 personer är på sidan borde inte vara ett problem, då det nyligen inköpts en annan server just för att klara av SH.coms tillväxt.

Erik

har oxå funderat på de här med nya server. var nog aldrig med om att de gick så här sakta med den gammla servern.
Swedie! vad har de som händer med sporthoj.com just nu???
är inte de minsta kul att sitta här på kvällarna när de går så här segt.

SH gick för mig från att flyta bra till att bli som sirap kvällstid för ca 2 veckor sedan. Innan dess flöt det bra även med mycket folk online, nån mer belastning på server/lina än bara SH som tillkommit?

Måste vbara något med databas servern, för när sidan väl kommer.. då kommer den på nån sekund.

Håller med, nu är det väldigt trögt.

PS. Ladda ner TPTEST och kolla viken verklig hastighet ni har på eran anslutning! Jag har 8M/bit men ligger bara på 3,5-4 i snitt :mad:
Fast inte lika illa som för en polare som har 24M/bit uppkoppling men vara ligger på 3.7 i snitt :va

Bredbandsbolagen lurar oss :huvet

Kan bara instämma: Det går grymt segt och har gjort så över en vecka :argpådato

@Nitrous: Seså, fixa lite mer kräm så ska jag släppa förbi dig på lördag :D

Vore kul om Swedie kunde skriva i tråden och berätta om han vet om problemet och om det finns någon lösning.

Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna