Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
jag har en icon retro daytona jacka som jag har som "vanlig" jacka och till kortturer, den är helt ok, skulle inte vara rädd att göra en mindre vurpa i den.
Icon gör ju många av sina jackor i gore-tex material också så se upp med vad du köper för material, det ska stå specifikt att det är en skinnjacka du köper.
en varning för Icons handskar dock, dom är av urusel kvalitet!!
jag har en icon retro daytona jacka som jag har som "vanlig" jacka och till kortturer, den är helt ok, skulle inte vara rädd att göra en mindre vurpa i den.
Icon gör ju många av sina jackor i gore-tex material också så se upp med vad du köper för material, det ska stå specifikt att det är en skinnjacka du köper.
en varning för Icons handskar dock, dom är av urusel kvalitet!!
Ajdå, jag som beställde "Icon Timax TRX long" handskar igår, läste ett test på nån mc-sida och kollade även kund recensioner och de hade fått gott betygberätta gärna vad felet är med icon handskar ?
attans, just dom timax handskarna har jag också haft, sömmarna är skitdåliga på dom och spricker lätt utav bara vanlig användning (vill inte ens tänka på att crasha i dom)
alla metallskydden i gör att dom är jävligt "tröga" att ha på sig med, man känner sig inte alls smidig i dom.
är mycket bättre sömmar på jackan jag har.
en polare har såndär "mesh" jacka och det är inget för gatåkare, passar mer till crossåkning typ, inget fel på jackan i sig (jävligt snygg dessutom!) men skulle inte vilja glida på asfalt i den.
ed: kan även tillägga att jag har en Icon hjälm också (domain 2), snygg och bekväm att köra med men TUNG jämfört med andra hjälmar, inget som spelar nån roll vid kortare gatåkning men efter en heldag på anderstorp är man sjukt mör i nacken!
Kikade runt lite och hoppas det va timax gen1 handskarna du hade? med 32 titanstrimlor i handflatan? de skulle tydligen vara stela och inte hålla så bra i crash-test.
![]()
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |
![]() |
Yamaha debuterar med V4 i MotoGP
Yamaha har meddelat att för... |
![]() |
Hojmys i Ugglans Park
Ända sedan början av 90-tal... |
![]() |
MC-mässan 2026