Är i Norge, fick böter

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld Yamaha R7 -24 =(
Hej! Först o främst... Norge är sjukt mycket sämre på alla sätt vad gäller vägnätet. Herrejösses. Alla vägar är skyltade 10-30 under mot vad de borde vara (vore i Sverige). Och det underligga är att alla norskar kör prick eller till och med under skyltad hastighet. Alltså majoritet gör det... Konstigt beteende, så gör djur?

Vi bokade hotell o insåg inte att det var ett sjukhushotell så vi är beblandade med sjuklingar som springer runt i morgonrock just nu... haha. Nåja.. romantiken får vänta. :D

Nåja, "blåste" förbi en hastighetskamera i kanske 70-75 på en 60 väg. Vad för böter får jag? När får brev på posten? Kanske jag "slipper"? Eller vad händer? :gnissla

Du är kokt i bajs:död

Norge är kass. Det enda dom har är olja och urusla vagar fyllda med får.

du kommer att få 2 månader i en norsk fängelsehåla tillsammans med din nya kompis, mariuz "tarmspräckare" Haugen fra Oslo

Nej, du får en bot. Se bara till att betala den annars blir det som ovan om de tar sig i norge igen

jeffla dyrt oxå kan jag tillägga
kameror öööverallt, därför alla kör så långsamt
norge suger på många sätt

Kan hända att du slipper.
Farsan är lite då och då och jobbar i Norge, har blivit fotograferad ett flertal gånger (14 km/h för fort på en 70-väg klocken 02.00 på natten... typ 2800 norska kronor).

Mestadels av gångerna har faktiskt inget hänt, men några gånger så dyker brev upp, brukar dock ta flera månader, i fallet jag skrev i parantesen så tog det ett år innan ett brev damp ner i brevlådan, nästan prick på samma dag ett år senare.

Även några av dom gånger det har dykt upp ett brev så har farsan ignorerat det, svagt minne av att inget mer hänt efter det, förutom att nästa brev om fortkörning från norge (och sverige) varit rekommenderade så polisen får info om att man tagit emot det :näsblod

Hörde via en kompis att hans kusin som körde 5km/h för fort fortfarande sitter och rensar torsk i ett läger i skitkalla norra Norge. Och han körde för fort innan dom skärpte reglerna 1998. Du är marinerad i urin ock kokt i bajs.

Last edited:
Hade du haft en mindre bil (läs Golf!) så hade den inte fastnat på kameran! Min är till salu, sugen?

Sitter väl ändå inte i pengarna för dig så det är inget att gråta över.:gnissla

Men eftersom det är i utlandet så är det väl bara skita i det? Jobbigt om du åker tillbaks och polisen tar dig för nånting bara.

Dimper ner en fet räkning på posten om 2-3 månader.. :yoparty
Men håller man inte på regler får man stå sitt kast.. :D :krama ,

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!