Är hojen skrot, eller?

booster

Hard performance
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
R1
Vurpade sista dagen på min semester. Nu står R1:an i garaget och ger mig sura blickar. Jag skulle behöva hjälp med en skadebesiktning, vart ska jag vända mig? Vet att framgafeln är böjd, framfälg trasig osv men är ramen ok? Ska jag sälja i delar eller går det att laga - vad kostar det osv...

Vill tillbaka på vägarna snarast!!!

Hur ser försäkringsbilden ut? Enbart trafik/halv eller hel.

Om du har hel är det bara att transportera till verkstaden och de tar kontakt med Försäkringsbolaget du betalar självrisken och de fixar resten.

Om du bara har trafik/halv så lyssna med verkstaden om de kan hjälpa med skadebesiktningen räkna med att de tar betalt. Närmaste Yamaha är väl Mc-varuhuset på Norra stationsgatan. Alternativ är Yamahacenter Haninge eller Järfälla. Räkna med att orginalreservdelar är dyrt i Sverige så det är nog bara att leta grejer på ebay skrotar osv osv. Bygga fighter? då kanske det räcker med nya gaffelben och framfälg. Jag skulle nog försöka kolla att inte styrhuvudet har fått sig en törn om fälg och framgaffel är kaputt.

Skicka in lite bilder och info så ska du nog få tips!!!

Har du frontat något? Styrhuvudet kan va fuckat o då är det lika bra o försöka sälja skiten i delar. Tyvärr är det lite svårt att kolla om styrhuvudet är ok utan att montera på gaffel o den biten.

HanneZ skrev:
2520320 Har du frontat något? Styrhuvudet kan va fuckat o då är det lika bra o försöka sälja skiten i delar. Tyvärr är det lite svårt att kolla om styrhuvudet är ok utan att montera på gaffel o den biten.
Jag frontade min R6:a i ett avbärarräcke, den fick sig ett knäck i styrhuvudet så det var bara att sälja skiten i delar. Gaffeln blev ganska ordentligt böjd, släng upp en bild på din, är den bara lite skev så kan ju ramen ha klarat sig utan skador.

booster skrev:
2487356 Vurpade sista dagen på min semester. Nu står R1:an i garaget och ger mig sura blickar. Jag skulle behöva hjälp med en skadebesiktning, vart ska jag vända mig? Vet att framgafeln är böjd, framfälg trasig osv men är ramen ok? Ska jag sälja i delar eller går det att laga - vad kostar det osv...

Vill tillbaka på vägarna snarast!!!
Har du hel är det väl inga problem, har du halv får du väll stöldanmäla som alla andra, har du trafik så är du körd.

Espa: Dra det där en till gång är du snäll. Om man har halv så stöldanmäler man "som alla andra"? Är det en vanlig grej i Hofors eller? Var faan är min Popcorn smiley.....

espa skrev:
2523090 Har du hel är det väl inga problem, har du halv får du väll stöldanmäla som alla andra, har du trafik så är du körd.

Som alla andra?
Tack du men tex JAG ingår INTE i den gruppen "alla andra".

R1 ramen är ju ganska stabil i jämförelse med tex en Kawa som ganska omgående viker sig!
Så beroende på hur kraftig smäll den fått så finns chansen att den är ok.
Du kan tex se i ytskiktet på ramen om den gett sig men det är inte till 100% tillförlitligt.

Bilder?
Vad hände mer exakt?

Freppa skrev:
2523100 Espa: Dra det där en till gång är du snäll. Om man har halv så stöldanmäler man "som alla andra"? Är det en vanlig grej i Hofors eller? Var faan är min Popcorn smiley.....
:corn
Och en till Freppa :pannkyss
:corn

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...