Är han full??

E22 skrev:
ja det måste jag nog vara, för jag har inbillat mig att det är dyrt att försäkra för det första..

Alla hojar är inte dyra att försäkra, dessutom kanske det är billig för honom att försäkra.

Min R1:a kostar mig 7500:- halv/helår, tycker det är relativt billigt.

E22 skrev:
såg denne anonsen på blocker..
http://www.blocket.se/view/4882065.htm?caller=kr_s&l=0&c=1&city=0
För det första, vad menar han med stor service...1200mil..
billig sporthojs försäkring???? vad i h... är det för något???

Om jag får gör en gissning så menar han med "stor service" den servicen som kostar lite mera än de andra. Den med ventilkoll och sånt.
En billig försäkring är som en dyr fast den kostar mindre.

Men jag förstår vad du menar med en konstig annons.
"Svensk såld" och massa crap.
För du håller väl med om att det är jobbigt med en massa stavfel?

campar skrev:
Alla hojar är inte dyra att försäkra, dessutom kanske det är billig för honom att försäkra.

Min R1:a kostar mig 7500:- halv/helår, tycker det är relativt billigt.

för det första var det inte dig & din hoj vi snackade om va!? med tanke på din ålder mm...syspekt pris du fått då..
Sen.. tycker man 7500 peningar är lite pengar...jaaa jag säger inte mer..
Ville bara få fram att de eeeeeee inte billgt att försäkra sportare överhuvod taget..
sen om man anser att 1200 milasercien är stor eller inte Hööömm *tänka*

E22 skrev:
Ville bara få fram att de eeeeeee inte billgt att försäkra sportare överhuvod taget..

Aaaaah... så billigt betyder inte längre "kostar mindre än vad man normalt kan vänta sig" utan istället "kostar så lite att E22 inte tycker det är mycket pengar". Då vet vi!

Skål på dig! :fyllisar

Victor skrev:
Om jag får gör en gissning så menar han med "stor service" den servicen som kostar lite mera än de andra. Den med ventilkoll och sånt.
En billig försäkring är som en dyr fast den kostar mindre.

Men jag förstår vad du menar med en konstig annons.
"Svensk såld" och massa crap.
För du håller väl med om att det är jobbigt med en massa stavfel?
ja, jag menar den store, la grande, service...

(stavfelen skiter man i... jag har inte den störningen i hjärnan som gör att man inte förstår, om det skulle råkas bytas ut en bokstav till en annan eller vise verse..)

ft skrev:
Aaaaah... så billigt betyder inte längre "kostar mindre än vad man normalt kan vänta sig" utan istället "kostar så lite att E22 inte tycker det är mycket pengar". Då vet vi!

Skål på dig! :fyllisar
försäkringen är väll ändå lite personlig, eller!!! borende på var man bor, ålder,mm mm.. ELLER? en 6:a behöver inte vara märkbart billigare än en 1000.. bara som ett ex..

Jag tror att en motion till riksdagen om hur en annons SKA se ut är enda vägen att få bukt med detta, in med det i lagboken bara.
//Tobbe

kompisen har en sån där, exakt sån, vet att 2400mila servicen kostar mellan 3500kr å 5500kr, beroende på hur mkt ventilerna behöver justeras. det är samma service som görs vid 1200mil.

jag får på kompisens hoj 10523kr i helförsäkring/år! så jag kan inte påstå att det är speciellt dyrt. 5006kr halv/år.

kolla på trygghasas hemsida... deras nya försäkrings söknig är skitbra! :tummenupp

EDIT: länk till trygghansas sökmotor. http://www.trygghansa.se/04Privat/Frame7933.html

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt