Är FZ1N något att ha?

Tollbert

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha FZ1N
Funderar starkt på att köpa en FZ1 men skulle gärna vilja ha lite fakta om den, är det någon här som äger en och isf vad tycker du?

Mvh Tobbe

Beror på vad du är ute efter. Har inte provkört en, men hört en del bra om den. Är du ute efter en cool fighter som har en hel del punch, visst. Jag gillar utseendet personligen, och har funderat på en själv om jag inte kommer att ha råd med en B-King nästa år. Fördelen är att den funnits några år, varför den går att köpa beggad. Men det bästa sättet att ta reda på det är att provköra. Andra ev motsvarande hojar du nog även bör kolla på:

- Kawasaki Z1000
- KTM Super Duke
- Suzuki B-King
- Aprilia Tuono
- Ducati Monster
- Triumph Speed Triple

Har säkert glömt någon. Som sagt, det bästa du kan göra är att provköra de modeller som tilltalar...

det ska väl vara ganska bra tryck i den eller? e det inte typ 150 kusar i den orginal?

Köpte en FZ1-N -06 för drygt ett år sedan. Har snart kört 3000 mil och är supernöjd. Bra prestanda och väghållning - inga konstigheter. Har provkört både Monster S4R och Speed Triple och kan bara konstatera att jag inte vill byta.

Last edited:
Beror på vad du är ute efter. Har inte provkört en, men hört en del bra om den. Är du ute efter en cool fighter som har en hel del punch, visst. Jag gillar utseendet personligen, och har funderat på en själv om jag inte kommer att ha råd med en B-King nästa år. Fördelen är att den funnits några år, varför den går att köpa beggad. Men det bästa sättet att ta reda på det är att provköra. Andra ev motsvarande hojar du nog även bör kolla på:

- Kawasaki Z1000
- KTM Super Duke
- Suzuki B-King
- Aprilia Tuono
- Ducati Monster
- Triumph Speed Triple

Har säkert glömt någon. Som sagt, det bästa du kan göra är att provköra de modeller som tilltalar...

Du glömde Sv 1000 ;)

Är egentligen ingen fan av hojtypen som sådan (fattar inte riktigt vitsen med att åka nedtrimmad sporthoj utan kåpor :rolleyes: ) men av de jag kört är det en som står ut: Trajas Speed 3.

Den har något oborstat, lite råare över sig som iaf jag tycker måste finnas hos en streetfajter. Z1000 och FZ1 ser feta och brutala ut men lever inte upp till det på samma sätt som Speed Triplen.

jag har en -07a som jag är kanon nöjd med, har inte så mycket att jämföra med då det är min första hoj dock, men det går att uuuuila i 200 med den :D
tycker det är en jävligt lättkörd hoj, om man jämför med dom jag testat innan (MT-01 och HD streetrod)

Bifogat

• lillen.jpg
    lillen.jpg
    106.4 KB · Visningar: 89
Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...