Är företagsjulfesten på utdöende?

Vi har företagsgemensamt julfirande med enklare upplägg, där vi håller oss i egna lokaler, käkar lite tilltugg och får ett par öl eller glas vin. Julgåvor får vi inte, utan det ackumuleras och skänks till något välgörenhetsprojekt istället, något jag tycker är ett mycket bra upplägg.

Jobbar i bil/mc-branschen och det brukar vädras lite känslor på julfesten när spriten börjar verka, glad att det nuförtiden inte måste vara VM i knogmacka så fort det ska krökas.
Trivs som 17 med mina kollegor och dom ( ja, inte de eller dem ) trivs med mig också, vilket gör oss till ett rätt soft gäng, vi reder ut problems på arbetstid och inte efter tre bärs.
Världsklass :tummenupp

:tuttar
:tummenupp
:brinnerup
:fyllisar

Påväg hem efter kvällens julbord. Var på ett igår och ska på ett nästa vecka... För min del är trenden att julborden fortsätter... Det är förvisso anektdotdriven bevisföring men jag är benägen att säga att julbordandet fortsätter.

Påväg hem efter kvällens julbord. Var på ett igår och ska på ett nästa vecka... För min del är trenden att julborden fortsätter... Det är förvisso anektdotdriven bevisföring men jag är benägen att säga att julbordandet fortsätter.
Inom vilken bransch då?
På nittiotalet bjöd alla större kunder och underleverantörer på julbord.
Nu har de (guskelov) insett att ingen vill gå på 10-20 julbord varje år (plus släkten och familjen) och bjuder in till alternativa julfiranden i stället.
I år skall jag bara på ett företagsjulbord.

Inom vilken bransch då?
På nittiotalet bjöd alla större kunder och underleverantörer på
Nu har de (guskelov) insett att ingen vill gå på 10-20 julbord varje år (plus släkten och familjen) och bjuder in till alternativa julfiranden i stället.
I år skall jag bara på ett företagsjulbord.
IT-mupp..
Men det är som du säger ovanligare med kund/leverantörsjulbord.
I mitt fall är det just företagsjulbord. Råkade bara slumpa sig så i år att anställningssituationen gjorde att jag blev bjuden på flera företagsjulbord.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien