Är en ZX7R från 2001 något att ha???

BridgeMill

SSEMSE #10592
Gick med
26 Nov 2005
Hoj
Aprilia RSV MILLE R -00 Race
Jag skall efer stölden av min gamla hoj (zx9r -97) köpa en ny, tänkte lägga max 40 - 45 000. Är lite fast i det gröna kawa träsket, så jag har vänt blicken mot en ZX7R från 2001. Jag tycker att den e för j-vla snygg och maffig. Men är den kanske för tung (203 kg torrvikt) och osmidig? Jag kommer att rikta in min körning mest mot bana. Effekten bryr jag mig inte om (förutom bra låg och mellan register) men vill ha en relativt smidig hoj...

Vad säger ni??

Bifogat

• 2001-Kawasaki-ZX-7Rb.jpg
    2001-Kawasaki-ZX-7Rb.jpg
    21.1 KB · Visningar: 137
Last edited:
Var ett tag sen jag körde en sådan men det enda jag minns som kommer åter hela tiden är hur tung och klumpig den kändes.

Om du vill åka bana kanske en 600 är ett bättre alternativ?

Var ett tag sen jag körde en sådan men det enda jag minns som kommer åter hela tiden är hur tung och klumpig den kändes.

Om du vill åka bana kanske en 600 är ett bättre alternativ?

Min gamla 900:a kändes ganska osmidig så jag kan, utan att ha kört en, tänka mig att den känns tung och klumpig. Men den e ju så snygg :yoparty

Jag tycker att de äldre 600:orna känns klena, jag e rätt lång och väger ganska mycket. Jag vill ha bra drag från botten...

Jag har sneglat lite på GSXR 750 98 - 99, men de är ju inte gröna :huvet

Den är inte smidig! Är du ute efter en smidig hoj som funkar på bana så köp hellre en R6/R1 alternativt en gixxer från -01.

Min gamla 900:a kändes ganska osmidig så jag kan, utan att ha kört en, tänka mig att den känns tung och klumpig. Men den e ju så snygg :yoparty

Jag tycker att de äldre 600:orna känns klena, jag e rätt lång och väger ganska mycket. Jag vill ha bra drag från botten...

Jag har inte precis någon jätteerfarenhet från sporthojar,
har kört zx7r -96 och r6 -03.

Jag tycker dock inte att den är så klumpig, men sen så har jag ju som sagt
inte kört så många sporthojar.

Är du så sugen på den så provkör en, då vet du själv.

Den är inte smidig! Är du ute efter en smidig hoj som funkar på bana så köp hellre en R6/R1 alternativt en gixxer från -01.

Men de ska ju ha så förbannat mycket för de äldre R6/R1:or det är ju inte ovanligt att folk (blocket :gnissla ) begär 50 000 för en 98 - 99 som har gått 4 - 5000 mil. Så mycket kan dom väl inte vara värda. Och sen ska man ju försöka lösa försäkringsfrågan.

Jag har iaf. fått svar på min fråga. Tack för det....

Jag har inte precis någon jätteerfarenhet från sporthojar,
har kört zx7r -96 och r6 -03.

Jag tycker dock inte att den är så klumpig, men sen så har jag ju som sagt
inte kört så många sporthojar.

Är du så sugen på den så provkör en, då vet du själv.

Den närmsta står ca 30 mil från mig, känns lite långt att åka bara föra att prova...

Last edited:
Men de ska ju ha så förbannat mycket för de äldre R6/R1:or det är ju inte ovanligt att folk (blocket :gnissla ) begär 50 000 för en 98 - 99 som har gått 4 - 5000 mil. Så mycket kan dom väl inte vara värda. Och sen ska man ju försöka lösa försäkringsfrågan.

Jag har iaf. fått svar på min fråga. Tack för det....

Den närmsta står ca 30 mil från mig, känns lite långt att åka bara föra att prova...
50 låter väldigt dyrt, sålde min förra året året för 35. Det dyker upp objekt i den prisklassen lite då och då, håll ut så dyker det upp någon snart!

ja dom är lite av blyslädar på banan tyvärr, får hålla med föregående talare vid dom årsmodellerna är det R6 o R1 som gäller imho
(köp min! oh just fan, jag e en av dom som oxå satt ut den för överpris :huvet )

Jag köpte en ny ZX-7R -97 efter att ha haft en Gixxer 1100R -91:a.
Draget var ju sämre i Kawan men den var väldigt smidig och jag åkte jämt med mer erfarna killar på deras Gixxer 750:or på bana.
Den vägde ju mer men var väldigt stabil.
Kanonhoj som jag var skitnöjd med! :tummenupp

Jasså smidigare än en sukka 1100, kan jag inte tänka mig. Roligare att ha en liten smidigare hoj då man slipper välta en flodhäst varje kurva.

Jag köpte en ny ZX-7R -97 efter att ha haft en Gixxer 1100R -91:a.
Draget var ju sämre i Kawan men den var väldigt smidig och jag åkte jämt med mer erfarna killar på deras Gixxer 750:or på bana.
Den vägde ju mer men var väldigt stabil.
Kanonhoj som jag var skitnöjd med! :tummenupp
en 1100r är charmig och funkar att svänga med, på motorvägen :)

Håller med dig dom är gryma, men tyvär inte så smidiga. Goa som f...n på rak och LITE kurviga vägar men på bana tror jag inte riktig på den, klart beror ju på hur duktig förare man är...:tummenupp

Håller med dig dom är gryma, men tyvär inte så smidiga. Goa som f...n på rak och LITE kurviga vägar men på bana tror jag inte riktig på den, klart beror ju på hur duktig förare man är...:tummenupp

Den e grym som fan ju ;)

Bifogat

• show-bike.jpg
    show-bike.jpg
    76.4 KB · Visningar: 70
  • doug_zx7rr.jpg
    doug_zx7rr.jpg
    19.6 KB · Visningar: 53
Jasså smidigare än en sukka 1100, kan jag inte tänka mig. Roligare att ha en liten smidigare hoj då man slipper välta en flodhäst varje kurva.

Jodå den är väldigt mycket smidigare än en 1100R. Du kanske tänkte på 1000R?
Jag har en 1100R igen men skulle absolut kunna tänka mig en sjua återigen.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti