Är en RD 350 värd att köpa?

Även jag har haft en 350 på det glada 80-talet. Frän hojj med micronpipor, jag kommer inte ihåg så mycket om den mer än att den var hopplöst kass att åka 2 på :)

mc-012.jpg
 
Må vara sant men skulle jag få välja nån av dom hojarna så hade det inte blivit den :tungan

Nä, det är sannerligen två olika själar inpressade i samma (dåtida) försäkringsklass.
Jag hade gladeligen tagit RDn också. En hoj som ger små adrenalinkickar bara man ser den.
 
Tänk att det är så olika med gammelhojar.
Hade hondan på blocket i vintras för 10 000.
kom en tjej o gjorde affär m handskakning.
sedan kom hon aldrig tebax.
kanske någon här kan ge mej renoveringspenganr för den?
l
var ned till hojen idag.finns inget att göra med den.
damma av den
 
Tänk att det är så olika med gammelhojar.
Hade hondan på blocket i vintras för 10 000.
kom en tjej o gjorde affär m handskakning.
sedan kom hon aldrig tebax.
kanske någon här kan ge mej renoveringspenganr för den?
l
var ned till hojen idag.finns inget att göra med den.
damma av den

Fast din CBR600 är ju lite av en milstolpe som i framtiden kanske kan bli intressant som samlarobjekt.
Första 600n med 100 hk, kanske inte på bakhjulet men som angiven effekt.

Men det där vad som kommer efterfrågas om x antal år kan man ju bara spekulera i. En Hollywoodfilm kan ju vända upp och ner på allt inom 60 sekunder.
 
Bra Nisse, det var nog jag som sabbade upp länken :tummenupp

Ja, det är en hel del pengar och 350 har jag redan haft och skulle säkert ha en del kul med en sån igen.
MEN, nu är det ju så att ända sedan jag hade min 350 så var det ju egentligen en RD500LC jag ville ha, eller (kanske ännu mer) en RG500 Gamma!!

*Dräggel* :hihi
 
Last edited:
Bra Nisse, det var nog jag som sabbade upp länken :tummenupp

Ja, det är en hel del pengar och 350 har jag redan haft och skulle säkert ha en del kul med en sån igen.
MEN, nu är det ju så att ända sedan jag hade min 350 så var det ju egentligen en RD500LC jag ville ha, eller (kanske ännu mer) en RG500 Gamma!!

*Dräggel* :hihi
Haha ja och du vet nog precis som jag att där räcker 30k kr inte så värst långt :D
 
En kompis hadde en RG500 i slutet av 80 talet .När han skulle besiktiga den frågade besiktingsmannen -Är det en sån där offroad ? Efter att ha råkat få upp den på bakhjulet puttrade han fram den sista biten:D
 
För mig som är helt novis på dessa 2-taktare och funderar på att köpa kompisens -83a, vad är anledningen till att man ska leta efter 85N eller nyare?
Mindre ostabila enligt min erfarenhet. From med 86 har effekten ökats något och man hittar modernt fälla-upp-tanklock med mera.
 
Mindre ostabila enligt min erfarenhet. From med 86 har effekten ökats något och man hittar modernt fälla-upp-tanklock med mera.

Ok, tackar!

Har i ärlighetens namn aldrig varit nåt fan av dessa cyklar och var inte det minsta sugen på tiden det begav sig, kompisen ständiga problem med sin RD500 gjorde inte saken bättre.

Men sent ska syndaren vakna så nu känns det som det kunde va kul med i alla fall en 2-taktare i samlingen:tummenupp
 
Hej . Sent omsider är det dax och åka upp till Dalarna. Seriöst är det någon som är sugen på att ta över projektet?. Det jag vet är att den är avställd sedan 93-94 Den går runt i motorn. saknas nycklar. Den är registrerad på ägaren .Så den är inte stulen.Har kollat det. pm vid intresse.
 
För mig som är helt novis på dessa 2-taktare och funderar på att köpa kompisens -83a, vad är anledningen till att man ska leta efter 85N eller nyare?

Förutom det som NisseHT skriver:
-Sista generationen (1WT) hade originalmonterade kåpor. Fram tom 1985 fanns kåpor som tillval.
-Designen ändrades till att bli mer "sporthojslik". Dvs annan form på tanken, kutsen och lyktan bak, sätet mm. De här förändringarna gjorde även hojen mer fulländad. Delarna smälte ihop till en bättre helhet.
-Andra ljuddämpare, ser mer ut som expansionskammare med slutljuddämpare. Läste någon gång att de även skulle ge mer effekt.
 
Lite gammal tråd men, men!

Har under sensommaren köpt på mig 2st RD350 ypvs från 1983 och kan bara säga
som så att mer körglädje än så får man leta efter.
Tvåtakts känslan är enormt skön.

Har en orginal hoj och en trimmad och ombyggd med Aprillia Rs250 gaffel
och sving, hjul med mera..;)

Dessa hojar är ju inte det lättaste hitta idag och priserna har stigit på dom så
jag fick betala ganska bra för dom men det är det värt :)

Så Är det någon som är sugen på en Rd350 ypvs från 1983 så har jag en till salu.
Ganska så fint skick är det på den och allt fungerar felfritt.
Nya packningar i motorn och även kolvringar är bytt och nån packbox.
Startar lätt och går bra.

Det som saknas är toppkåpan runt lyset då denna hoj har haft helkåpa från
power bronze monterad sedan 80talet. Denna finns kvar.
Har plogen/bellypan till den men i fel färg.

Intresserade kan väl höra av sig på pm så skickar jag telefonnummer där.

IMG_20181106_235543.jpg
IMG_20181106_235631.jpg
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top