Är en Kawasaki ZX7R Ok?

Pearson

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2004
Hoj
XT660X
Halloj! Är väldans ny här på Sporthoj.com och skulle behöva lite råd angående ZX7R. Jag är spekulant på en sådan modell och nu undrar jag om någon har erfarenhet av längre sträck-körningar (touring) på denna hoj. Utländska tester framhåller den ganska extrema körställningen som både positiv och negativ. Själv är jag 1.85. Jag har provkört hojjen men dock inte några längre sträcker. Jag trivs med körställningen men frågan är hur det känns efter ett antal mil.
Alla andra tips och rekommendationer mottages välkommet angående denna hoj! I JUST LOVE IT!!

Om man får tro dom tester jag läst så ska långfärder inte vara några problem. Körställningen är inte så extrem som äldre modeller.

Helt OK!
Jag körde min till Ringen och tillbaka utan några större problem. Se till att håll hyfsad hastighet och upp med kroppen så avlastas armarna!
//M

Väldigt liknande sittställning som ZXR750 93-95 och den tog jag mig 130 mil sträckkörning på utan några större smärtor!

Köp den på stört säger DQ! Snyyygg...

Akesson skrev:
Helt OK!
Jag körde min till Ringen och tillbaka utan några större problem. Se till att håll hyfsad hastighet och upp med kroppen så avlastas armarna!
//M

Som sagt håller man bra fart är det inga problem men om man skall köra lagligt i sverige blir det jobbigt efter ett tag. men det är det värt det är en riktigt rolig (lite tung) men framför allt SKITSNYGG :tummenupp :yoparty

En otroligt snygg hoj som det finns massa lull lull till... köp! helt ok att åka på längre sträckor

Mouse skrev:
En otroligt snygg hoj som det finns massa lull lull till... köp! helt ok att åka på längre sträckor

Vet du var man kan få tag i massa lull lull till den! har letat men hittar mest prylar från USA! dyrt att beställa därifrån :rolleyes:

Tackar de som svarat än så länge - helt klart att det närmar sig köp med dessa positiva råd.

I mitt tycke den absolut snyggaste och grymmaste modell som Kwakasaki nånsin tillverkat. I övrigt vet jag inte så mycket om den iom att jag tyvärr aldrig provkört en.

Jag ska köra omkring på en i sommar. Det ska bli roligt. :D

Förresten bytte jag drivpaket på en idag. Det var ett rent helvete som slutade med att jag tog fram bågfilen för att såga i lite kopplingskåpor.

McB skrev:
Jag ska köra omkring på en i sommar. Det ska bli roligt. :D

Förresten bytte jag drivpaket på en idag. Det var ett rent helvete som slutade med att jag tog fram bågfilen för att såga i lite kopplingskåpor.

Har du sålt bling-bling skiten eller är det skenförsäkrat nu igen?

Det råkar vara någon annans hoj som jag kan bruka lite då och då, förhoppningsvis.

Dock kan jag säga som såhär: planerna på en egen hoj har inte skrinlagts helt och hållet. En Honda av nyare modell hägrar...

Jag tycker personligen att det är den snyggaste av alla sporthojar! :)

De räcker för att man ska köpa! :D

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...