Är en GSXR 750 billigare än GSXR 1000 i försäkring?

• Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Jepp, undrar det faktiskt.

Sugen på GSXR 750 K1-K3. De är ju knappt billigare än GSXR 1000 K1-K2. Om nu försäkringspremierna är likadana så kan man väl lika gärna köra på GSXR 1000.

Så någon som har koll? Jag har inga reggnummer att kolla upp premierna, men vad tror ni? Jag tror att det är ungefär likadana priser.

Det beror på försäkringsbolag, Några bolag har samma premie men inte alla. Skillnaderna är inte så stora trots det, bägge hojarna ligger i de högre premiklasserna.

Eftersom det är Suzuki torde ju märkesförsäkringen ligga bra till som jämförelsematerial ... ? Blocket brukar vara din vän när det gäller att hitta regnummer, hade en databas när jag skulle köpa hoj så man kunde kolla, har tyvärr tagit bort den sedan dess dock.

När jag i höstas kollade sporthoj modell mitten av 2000-tal så låg 1000 något över 600orna och 750 låg lite varierat på samma nivå som 1000 eller 600 beroende på bolag. alla tre låg så pass nära varandra att jag skulle inte låta försäkringen välja vilken hoj jag ville ha (däremot låta hojvalet välja försäkringsbolag).

Nu är jag iof 30++ så skillnaden kan vara större för någon yngre i storstad.

ett exempel här bara: Min R6 -01 har samma premie som en R1 -01 hos salus ansvar.

för min del 27 år i centrala malmö är det ett par tusen billigare med 750 (som för övrigt är en grym hoj)

nja, jag har ringt runt nu på morgonen och kollat på en 07 750 och en 06 1000 och 1000 har varit billigare överallt just bara med tanke på att den är 1 år äldre, något ställe va dom lika dock.

Kolla på blocket, där kan du nog hitta några reg nr om du vill kolla exakt vad försäkringen kostar dig.

*/ ?>
Nyheter
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Back