Är du rik?

Har tak över huvudet, hoj, bilar(2st, en på vintern å en på sommarn) och kan äta mig mätt flera gånger vaje dag, åker på semester, pensionssparar. Tycker det är skapligt med tanke på hur många andra har det. (lite moralkaka över det hela kanske, men det är så jag ser på det)

///Hansson

jag satte 20 kr på 2-2 på Oddset, Kanada - Sverige och sedan vann jag nästan 600 kr på roulette igår kväll.

Fortsätter jag i den stilen, får jag snart gå med i rikemansklubben då eller? :rock

Marsipulami skrev:
Klart du får vara med i gänget. :tummenupp

Har man bolag så ska man utnyttja det till max, och det är ingen som kan säga något om det, fullt lagligt. Så tänker man efter så är det rätt mycket man får över av sina pengar.

Ska köpa ett nytt skinnställ nu i helgen. Eftersom jag kör MC till möten och sånt så tar man det på bolaget som arbetskläder ju, får inte vara dum :D
Jag hoppas att du inte på allvar tror att skattemyndigheterna godkänner ett skinnställ som arbetskläder. Åker du på en granskning så kommer de att hävda att du köpt det för i huvudsak personligt bruk och alltså har köpt en privat grej för bolagets medel och därmed undgått inkomstbeskattning, sociala avgifter och moms. De är inte dumma i huvudet på skattemyndigheten. :hej

xplojt skrev:
Ni som har mc, är ni rika lr har ni sparat bra länge? Eller lånat pengar. Såg nyss en snubbe här som har en Ducati och en saab cab?? Då kan man inte ha ett sopjobbar arbete iaf :) :squid
Det handlar bara om prioriteringar. Jag har finansierat mitt hojåka i flera år nu med studiemedel. Det funkar det också...

berggren_martin skrev:
Det handlar bara om prioriteringar. Jag har finansierat mitt hojåka i flera år nu med studiemedel. Det funkar det också...

jaja, ut och arbeta nu snika på samhället i sann comibastard anda ;)

Själv är jag utfattig, men kapitalist det är jag :va

jag är inte rik inte ännu i alla fall täntke bli it-miljardär när jag blir äldre.

min hoj lånade jag pengar till och sparade pengar vill man verkligen ha någor så får man offra sig.

NoicE skrev:
Själv är jag utfattig, men kapitalist det är jag :va

Haha, här e d jag som e fattigast på SH :cool:

Förslappad arbetssökande :D
Måste spara för att klassas fattig.

750RR :gnissla

Pappa är advokat så han är ju rik. Så jobba ska jag knappast göra när jag blir ''stor''. Jag ska leva på pappas pengar. :D

Darre skrev:
Pappa är advokat så han är ju rik. Så jobba ska jag knappast göra när jag blir ''stor''. Jag ska leva på pappas pengar. :D

Det var ett dåligt skämt. Farsan kör buss! Hehe. Men vi har det mycket bra endå. han får ju runt 20000kr efter skatt, men har brukar jobba lite extra oxå.

maverick_750rr skrev:
Haha, här e d jag som e fattigast på SH :cool:

Förslappad arbetssökande :D
Måste spara för att klassas fattig.

750RR :gnissla

Jojoo...
Jag har inte jobbat sen i maj :gnissla

Men nu har jag iaf en liten lön att inkassera :banana

Darre skrev:
Det var ett dåligt skämt. Farsan kör buss! Hehe. Men vi har det mycket bra endå. han får ju runt 20000kr efter skatt, men har brukar jobba lite extra oxå.

Då får han jobba bra mycket extra.... eller han kör inte stadsbussarna?

750RR

Back