Är du rädd för ditt husdjur?

• Thread starter Thread starter hrc
  • Start date Start date

hrc

Desillusionerad
Gick med
3 May 2004
Hoj
Yamaha Tracer 900 GT
Det är jag. Delar bostad med en bengal, en slags halvtam djungelkatt, obetydligt mindre än ett ordinärt lodjur. När jag ligger till sängs brukar mina tår sticka utanför täcket en smula och de utgör på så sätt tydligen ett byte som skall nedkämpas. Här är det inget tafatt petande med en tass vi snackar om, utan det är letala all out-attacker som gäller.

Jag har tappat räkningen på hur många gånger jag vaknat skrikande mitt i natten, med karnivortänder och rakbladsvassa klor djupt nedsänkta i mitt kött. Är jag vaken när jag hör katten komma klickande över golvet brukar jag försiktigt försöka dra upp benen i fosterställning för att få lite skydd av täcket, det funkar hyfsat, men skall det vara så här att ha djur? Fötterna ser ju förjefliga ut, såriga och sönderivna överallt. Jag brukar sopa ner han på golvet så hårt jag törs men inte avskräcker det! Han tar det väl som välkommet motstånd...

Att dumpa kisse är inte aktuellt, när han inte vill mörda mig är det en riktigt trevlig bekantskap. Så jag undrade egentligen om jag är ensam om det här?

hrc skrev:
2700437 Det är jag. Delar bostad med en bengal, en slags halvtam djungelkatt, obetydligt mindre än ett ordinärt lodjur. När jag ligger till sängs brukar mina tår sticka utanför täcket en smula och de utgör på så sätt tydligen ett byte som skall nedkämpas. Här är det inget tafatt petande med en tass vi snackar om, utan det är letala all out-attacker som gäller.

Jag har tappat räkningen på hur många gånger jag vaknat skrikande mitt i natten, med karnivortänder och rakbladsvassa klor djupt nedsänkta i mitt kött. Är jag vaken när jag hör katten komma klickande över golvet brukar jag försiktigt försöka dra upp benen i fosterställning för att få lite skydd av täcket, det funkar hyfsat, men skall det vara så här att ha djur? Fötterna ser ju förjefliga ut, såriga och sönderivna överallt. Jag brukar sopa ner han på golvet så hårt jag törs men inte avskräcker det! Han tar det väl som välkommet motstånd...

Att dumpa kisse är inte aktuellt, när han inte vill mörda mig är det en riktigt trevlig bekantskap. Så jag undrade egentligen om jag är ensam om det här?

Jag delade hus med en psykopat från Frankrike som hade en katt med samma menatlitet som matte. Den katten gjorde samma sak som din..fast hon brukade hoppa upp och riva mig i ansiktet när hon hörde på mina andetag att jag just somnat. Eftersom jag hade ett loftrum kunde jag inte stänga någon dörr och fuckface (som jag delade huset med) vägrade ta in katten hos sig.
Det djuret har fått mig att inte gilla katter!
Kan du inte stänga in den någonstans när du sover? Annars hade mitt råd varit att just dumpa kisse..:gnissla (från 10e våningen..dom landar inte alltid på tassarna :evil)

Smeta illasmakande salva på tårna eller nått :).

Posta lite bilder på katten, den verkar coolt. Jag vill också ha en lodjursstor katt!

Edit / Jag läste lite på nätet, det verkar ju vara en skitcool kattras, gillar din bengal vatten?

Last edited:
hrc skrev:
2700437 Det är jag. Delar bostad med en bengal, en slags halvtam djungelkatt, obetydligt mindre än ett ordinärt lodjur. När jag ligger till sängs brukar mina tår sticka utanför täcket en smula och de utgör på så sätt tydligen ett byte som skall nedkämpas. Här är det inget tafatt petande med en tass vi snackar om, utan det är letala all out-attacker som gäller.

Nu har jag ingen erfarenhet av just bengaler men funkar inte kattmynta på den där kissen? Köp ett lass kattmynta och ha ut där du vill att djungelkatten ska sova/spendera tid. Mina två bonnakatter blir helt galna av kattmynta. De ligger och kråmar sig i det i timtal. Kan vara värt att testa kanske?

Kattmynta hittar du i en välsorterad mataffär med djuravdelning. COOP, ICA Maxi eller liknande :)

Skall vi förbjuda kampkatter?

NEJ!
Det är inte kattens fel att den anfaller tårna, det är ägaren som frestar den stackaren genom att ha dom framme. Tänk dig själv om du vore katt och nån viftar med ett par härligt köttiga tår framför dig, det är bara naturligt att hugga då. Självklart är det ägarens fel att det inträffar attacker!

Det finns inga elaka kampkatter, bara elaka ägare.

NEJ!
Det är inte kattens fel att den anfaller tårna, det är ägaren som frestar den stackaren genom att ha dom framme. Tänk dig själv om du vore katt och nån viftar med ett par härligt köttiga tår framför dig, det är bara naturligt att hugga då. Självklart är det ägarens fel att det inträffar attacker!

Det finns inga elaka kampkatter, bara elaka ägare.

Inför kattkörkort nu!!11 :fakta

Om det är någon som är ägd i den här historien så är det jag. Pungt.

Får jag inte nattro snart åker kettingen fram.

Jag hade aldrig accepterat att min katt gjorde något liknande! Jag hade börjat smida div. planer dirket! Ligg vaken och gör en RE-BACK attack. Spö skall den ha ordentligt! Plan B är att du börjar bygga dig ett skydd på någtt sätt. Typ en temporär dörr eller liknande. Lycka till :yoparty

Det är väl bara att göra klart vem som bestämmer.

Är det du eller misse-nassen som är kung i sängen ?

Haha! "Bara att göra klart..." :hihi
Du har inte så stor erfarenhet av katter va? De är inte direkt upplagda för att... ta emot instruktioner s.a.s.

Kung och kung. Tja, ÄN så länge är det bara han som är kastrerad så jag antar att det hela utfaller till min fördel. Vad gäller förmågan att åsamka skada leder ju han förvisso.

Haha! "Bara att göra klart..." :hihi
Du har inte så stor erfarenhet av katter va? De är inte direkt upplagda för att... ta emot instruktioner s.a.s.

Kung och kung. Tja, ÄN så länge är det bara han som är kastrerad så jag antar att det hela utfaller till min fördel. Vad gäller förmågan att åsamka skada leder ju han förvisso.

Har bara lyckats ha 4 st under uppväxten och har idag 2 st tjockisar här hemma.

Grabbar här hemma får sig en knäpp på nosen om dom hittar på dumheter,sen vet dom att dom inte får göra så,efter det så räcker det med att säga till dom :mattias

Fixa sänggavel.. har vuxit upp med katter och vet att tår som sticker fram ur täcket kan vara hejdlöst kul. Har dock inte haft några som helst problem med det sen jag skaffade en säng med gavel i fotändan också.

Edit: Hur gammal är din katt? Min erfarenhet är att det där är ett beteende som växer bort när katterna blir lite mer vuxna.

Last edited:
Jag säger att våld ska mötas med våld, när katten sover smyger du helt sonika fram och dumpar en hink vatten på aset, biter den i tassen och svingar den över huvudet i svansen samtidigt som du läser högt ur bibeln baklänges sittandes på dass. Det har fungerat väldigt bra för mig då mina katter aldrig har blivit speciellt vilda efter det.

Min ena katt är inte speciellt våldsam. Men hon är liten och svart, som tagen ur en skräckfilm.
På nätterna sitter och ofta bredvid sängen, i höjd med mitt ansikte och bara stirrar på mig.
Det är fruktansvärt obehagligt.
Jag har försökt att ge igen med att stirra tillbaka på henne, vilket hon uppenbart finner väldigt obehagligt även hon. Men hon fortsätter att terra mig ändå.

Jag säger att våld ska mötas med våld, när katten sover smyger du helt sonika fram och dumpar en hink vatten på aset, biter den i tassen och svingar den över huvudet i svansen samtidigt som du läser högt ur bibeln baklänges sittandes på dass. Det har fungerat väldigt bra för mig då mina katter aldrig har blivit speciellt vilda efter det.

Hahaha! :D

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...