Är du "rädd" för att handla med kort på nätet?

Är du rädd för att handla med kort på nätet?

• Antal röstningar
    0

Fräd

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2005
Hoj
Japanskt och Österrikiskt
Ja, som sagt. Hur känner du för att handla med kort på nätet?

Fräd skrev:
Ja, som sagt. Hur känner du för att handla med kort på nätet?

Har inga som helst problem att handla med kortet på väl etablerade och seriösa sajter... Är betydligt mer nervös när jag använder kortet på typ krog/restaurang..

Jag skapar ett en-gångs-kort och sen har jag inte så mycket pengar på kontot. Att knappra in dom vanliga visa-nuffrorna känns lite vanskligt.

Inte räddare än jag är att använda kortet i allmänhet.

Skurkar finns ju överallt så jag tror inte nätet är värre än nån annanstans.

HanneZ skrev:
Jag skapar ett en-gångs-kort och sen har jag inte så mycket pengar på kontot. Att knappra in dom vanliga visa-nuffrorna känns lite vanskligt.

En sån tjänst skulle jag också vilja ha. Var tvungen att betala min studentmössa med kort via nätet och sajten var förlagd på en xxxxx.office.2ndfloor.dk-adress. Inte speciellt förtroendegivande adress. Sen att dom bara tog kort och hade en otroligt konstig sajt gjorde inte saken bättre.

Inte för att handla själv, men det är småjobbigt att andra skulle kunna handla på nätet bara genom att få tillgång till numret som står på mitt kort.

Fräd skrev:
En sån tjänst skulle jag också vilja ha. Var tvungen att betala min studentmössa med kort via nätet och sajten var förlagd på en xxxxx.office.2ndfloor.dk-adress. Inte speciellt förtroendegivande adress. Sen att dom bara tog kort och hade en otroligt konstig sajt gjorde inte saken bättre.
Nordea Internetbank! Helt gratis för dig som student dessutom. Annars kan man handla med First Card där man får faktura på de man handlar, har man inte handlat något som står där så struntar man i att betala och kräver att få se namnunderskrift.

handla med kort är fan det bästa som finns. Alla affärer borde även skaffa sån här kortläsare där man drar kortet själv och kör med koden. Smidigt och snabbt. Avskaffa kontanter nu!

honkiie skrev:
handla med kort är fan det bästa som finns. Alla affärer borde även skaffa sån här kortläsare där man drar kortet själv och kör med koden. Smidigt och snabbt. Avskaffa kontanter nu!
Ja, dessutom är det lätt att "handla upp" femhundralappen om man nu har en sådan. Osså kan man läsa på nätet vart man handlar och hur mycket de kosta. Pizzerior som ringer upp banken via telenätet däremot borde förbjudas, sjukt störande när dom får knappa in allt 100 ggr bara för att det avbröts p.g.a. ny pizza-beställning :mad:

Fräd skrev:

Föreningssparbanken har oxå samma system.. man skapar ett E-kort överför den summan man ska shoppa för..uppger det kortnumret sen så finns inga pengar där om nu skurkarna skulle försöka använda sig av det *kortet* Uppger aldrig mitt Visakortnr när jag beställer från nätet.

Handlar 2-3 ggr i veckan på nätet.
Har använt kortet utomlands, har även glömt kortet på resturanger och barer i sverige och utomlands utan att någonsin råkat ut för något.

Är man konstig om man kan VASA-kort nummret utantill, men inte koden till porten?

Handlar ganska så mkt filmer på nätet.

Handlar ofta med kortet på nätet. Ärligt talat är jag mer nervös när jag lämnar över kortet till nån sliskig snubbe bakom en bardisk på krogen.

MikkE skrev:
Är man konstig om man kan VASA-kort nummret utantill, men inte koden till porten?

Handlar ganska så mkt filmer på nätet.
Bevisa det! Inkludera även de tre sista siffrorna på baksidan, jag surfar lite på expekt medans jag väntar på svar

honkiie skrev:
Bevisa det! Inkludera även de tre sista siffrorna på baksidan, jag surfar lite på expekt medans jag väntar på svar
KLart att man kan CVC(?) koden också:näsblod
Dock kommer jag inte att avslöja dem här..

MikkE skrev:
Typiskt :4skrika

glömde jag nämna att jag vet när kortet är gilltit till? :gnissla
Nix men du får gärna nämna det i ditt pm till mig :tummenupp

edit: lätt värt, du får tjugo spänn om du kan bevisa det :gnissla

honkiie skrev:
Nix men du får gärna nämna det i ditt pm till mig :tummenupp

edit: lätt värt, du får tjugo spänn om du kan bevisa det :gnissla

Frågan är vad du ska göra med numret till ett "VASA"-kort, jag vet inga butiker som tar såna... :hihi

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg