Är du organdonator?

Kimen

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2004
Hoj
Skinställ & hjälm + en massa gamla fotton.... En fiddy.
Motorcyclists shouldn’t be given medical treatment?

Hitta denna på: http://www.speedtv.com/articles/moto/motoindustry/15820/

Motorcyclists shouldn’t be given medical treatment?
Written by: American Motorcyclist Association
Detroit – 3/22/2005
Columnist Brian Dickerson, in yesterday’s edition of the Detroit Free Press, is the latest to call for motorcyclists to be de-facto organ donors. What’s worse, he suggests that injured motorcyclists not be given medical treatment at all.

In writing about the pending repeal of Michigan’s mandatory helmet law, Dickerson says, “If only lawmakers had thought to add a requirement that all helmet-less cyclists agree to donate their organs. And why not require donorcyclists to sign papers declining extraordinary lifesaving measures, so that deserving organ recipients aren't kept waiting unnecessarily?”

Dickerson doesn’t stop there. He lumps motorcyclists in with “champions of the right to die,” including shameless and insulting references to Jack Kevorkian and Terri Schiavo.

We’ve seen this sort of hysterical, uninformed opinion before, of course. Last September, Chicago Sun-Times columnist Neil Steinberg characterized riders as organ donors in a column headlined "Hop on a motorcycle, fill out your donor card” -- and your e-mails to Mr. Steinberg prompted him to admit in a later column that he wrote without knowing the facts. Earlier, the AMA joined motorcyclists nationwide in defeating actual legislative proposals in New Mexico and California that would’ve required motorcyclists to be organ donors.

But by suggesting that injured motorcyclists be left to die, Dickerson has set an all-time low -- and the AMA has told him so. If you’d like to let him know how you feel, you can reach him at dicker@freepress.com.

Blir till att skriva ett Mail till Herr Dickerson :kocko

Last edited:
Heter man Dicker i efternamn borde man ta det lugnt med att skriva så urbota korkade saker. Ordleken är bara för uppenbar! :rofl

...
somliga människor vet inte sitt eget bästa....

Men men såna ska finnas de me..

skulle varit "kul" om man någon gång råkade ut för en bil olycka där han vart vållande... och han va tvungen att "Få" blod..

Blodet i sin tur donerat av en mc förare.... :gnissla

Beklagligt nog är han inte den ende idioten i världen med sådan inställning till motorcyklister. Det finns fler än man tror. :huvet

Diskuterade emnet med min Engelska hustru som spenderat nagra ar i staterna. Det dor fler mc forare per minut en de som dor av skutvapen i USA, sjukvard ar inte en sjalvklarher i USA. Har man forsakring sa far man sjukvard, inte annars.
Sa en Amerikansk debat bor vi kanske inte diskutera har i sverige over huvud taget.
Om man i Sverige har 2 kamphundar som kampar och en blir svart skadad skall samhallet atumatiskt betala vetrinars kostnaden? om man inte har forsakring?

Gillar inte att bli gamford med en hund men det finns 2 sidor pa allt :gnissla

Last edited:
Kimen skrev:
Diskuterade emnet med min Engelska hustru som spenderat nagra ar i staterna. Det dor fler mc forare per minut en de som dor av skutvapen i USA, sjukvard ar inte en sjalvklarher i USA. Har man forsakring sa far man sjukvard, inte annars.
Sa en Amerikansk debat bor vi kanske inte diskutera har i sverige over huvud taget.
Om man i Sverige har 2 kamphundar som kampar och en blir svart skadad skall samhallet atumatiskt betala vetrinars kostnaden? om man inte har forsakring?

Gillar inte att bli gamford med en hund men det finns 2 sidor pa allt :gnissla

Är det egentligen riktigt sant att man inte får sjukvård om man är oförsäkrad i USA, jag har för mig att man får vård men kanske inte på alla sjukhus.. Inte ens i USA lämnar de folk liggande på gatan.

Färnbo skrev:
Är det egentligen riktigt sant att man inte får sjukvård om man är oförsäkrad i USA, jag har för mig att man får vård men kanske inte på alla sjukhus.. Inte ens i USA lämnar de folk liggande på gatan.

man nekas ju aldrig akutsjukvård, däremot så får man leva med sina hemoroider om man inte har sjukförsäkring. :3freak land of the free and brave, yeah right :rofl

David.

Färnbo skrev:

Precis. ALLA får vård i USA om det är akut. Däremot är det inte alla sjukhus som tar emot oförsäkrade, bara de kommunala eller vad man ska kalla dem.

Apropå organdonation, visst säger jag ja till det. Om jag nu hamnar i en sådan situation att mina organ kan göra nytta istället för att jag ska ta med mig dem så hell yeah! Jag har ju ändå ingen användning för dem då. Vad snubben ovan yrar om förblir dock ett mysterium (trots att jag är läskunnig i engelska :lol).

En kompis till mig blev getingstucken i USA o han var allergisk och behövde i princip akut vård.
De tog inte emot honom förrens han kunde visa upp papper på att hans försäkringsbolag täcker sådana kostnader eller om han kunde stå för det själv.

Nursen skrev:
Precis. ALLA får vård i USA om det är akut. Däremot är det inte alla sjukhus som tar emot oförsäkrade, bara de kommunala eller vad man ska kalla dem.

Apropå organdonation, visst säger jag ja till det. Om jag nu hamnar i en sådan situation att mina organ kan göra nytta istället för att jag ska ta med mig dem så hell yeah! Jag har ju ändå ingen användning för dem då. Vad snubben ovan yrar om förblir dock ett mysterium (trots att jag är läskunnig i engelska :lol).

Ja e oxå donator.. ett sätt att leva vidare :D

Mavve: Han måste ha åkt till fel sjukhus. Det är som sagt inte alla som är ålagda att ta emot oförsäkrade akutfall.

Färnbo: Haha, precis! :lol :tummenupp

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...