Är du inte riktigt vuxen än?

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
- Hm..jag saknar någon Gaston. Men du ska väl förstås snålhålla på alla dina?
Japp. De är i en samlingsbox med "hardback" så inga vanliga album. Men du kollar väl Tradera och dammsuger? Jag höll på i tre år och sökte aktivt efter ett par album och ibland dök det upp men drog iväg till fantasipriser pga folk som budar för tidigt eller lägger extremt höga maxbud. Till slut hade jag tur dock... Joe Bar fick jag bita ihop och slanta upp 500:- styck för de två som saknades och som inte ens förlaget hade kvar (redan för tjugo år sedan).
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Men hallå!! Gaston måste väl ändå rimligtvis vara nr 1 på listan?? Franquins bästa verk ju, överlägset bästa serien!
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Men hallå!! Gaston måste väl ändå rimligtvis vara nr 1 på listan?? Franquins bästa verk ju, överlägset bästa serien!
- Gaston är super, men Tintin är en oslagbar klassiker helt enkelt.
Annars tycker jag att Gaston o Iznogoud delar platsen som roligaste serierna vad gäller album.
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Roligast - Gaston och Iznogoud
Mest spännande - Spirou (inte de senare albumen av andra tecknare)
Hemtrevligast - Asterix
Superklassikern - Tintin (endast 14 år o världsjournalist/privatpolis och kör både tung mc och stridsvagn)
Coboysigast - Lucky Luke
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
- Gaston är super, men Tintin är en oslagbar klassiker helt enkelt.
Annars tycker jag att Gaston o Iznogoud delar platsen som roligaste serierna vad gäller album.
Håller helt klart med om att Tintin är en klassiker, jag uppskattar serien enormt och har läst varenda bok flertalet gånger. Men det är på något sätt inte samma sak, Tintin är för mig mer "böcker med bilder" eller vad man ska säga... Svårt att förklara vad jag menar men kontentan är nog att jag på något sätt vill exkludera Tintin ur listan helt och hållet då det är mer än en serie. Underhållningsmässigt, vilket är vad jag främst är ute efter då jag läser serier, så är Gaston nummer ett!
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Det här är alla Tintin om man inte räknar med "Hajsjön" som är ett album skapat från en film. Det är speciellt miljöerna och detaljer som gör att man skulle vilja kliva in i en historia och leva där. Ja kanske inte Kongo eller Amerika, men de senare... :) IMG_20210419_081653.jpg

Skickat från min ASUS_Z017D via Tapatalk
 
Nyheter
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Top