Är du för fet för att köra hoj???

Detta har en enkel förklaring vilket är att ämnesomsättningen går ner gradvis desto äldre du blir!

Haha..det är mer fakta..boven i dramat ligger kanska lite mer i att man får i sig mer kalorier än vad man gör av med...oavsett ämnesomsättning/träning/genetiska förutsättningar

Haha..det är mer fakta..boven i dramat ligger kanska lite mer i att man får i sig mer kalorier än vad man gör av med...oavsett ämnesomsättning/träning/genetiska förutsättningar

För många är det så och många och tomma kalorier är en stor del av överviktsproblem! Dock så handlade det om att trådskaparen utan märkbara ändringar lagt på sig i vikt sen han var 20! Detta kan då enkelt härledas till åldersaspekten i tidigare resonemang!

Landslagsnivå i karate på stenåldern, och spöade diverse kickboxare i fullkontakt på europanivå.. Jag är/var knappast elit i RR ;)

Att du skulle köra med 25kilos plattan var ju för att du skulle komma upp i en annans viktklass ;)

:Bugar

(men en del av det som lärdes ut på stenåldern är preskriberat idag)

Ha d fint.

då får jag räkna mig till en av de lyckliga få, som kan äta hur mycket skräpmat & godis som helst utan att öka i vikt

måste ha en grym ämnesomsättning
kan vara ett av problemen samtidigt
är alltid trött, kroppen kanske inte hinner ta upp näringen innan den skall ut igen

har legat stadigt på 183cm/78 kg sedan jag var 20 (e 36 nu) :arsele :hihi

Njut av de 4 år du har kvar med hög ämnesomsättning. Evolutionen har sett till att du inte behöver vara med i jaktlaget när du fyllt 40, snart bli du fet :D

Detta har en enkel förklaring vilket är att ämnesomsättningen går ner gradvis desto äldre du blir!
Knappast gradvis.
Det går fort.
Oftast fortare än man hinner anpassa sina matvanor.
Kombinera det med kassa knän.
Djävlar vad man går upp!

Jag har dock ganska bra självdiciplin, varför jag "endast" väger 84kg på 178cm.
Nästan samma som när jag var i (min) toppform.
Dock har tyngdpunkten flyttat sig.
Neråt.
Bekymrar mig inte.
Vill man hålla sig i samma form när man är 40 som vid 20, så kommer hjärnblödningen/hjärtifarkten som ett brev på posten.
Rund är också en form.

Knappast gradvis.
Det går fort.
Oftast fortare än man hinner anpassa sina matvanor.
Kombinera det med kassa knän.
Djävlar vad man går upp!

Jag har dock ganska bra självdiciplin, varför jag "endast" väger 84kg på 178cm.
Nästan samma som när jag var i (min) toppform.
Dock har tyngdpunkten flyttat sig.
Neråt.
Bekymrar mig inte.
Vill man hålla sig i samma form när man är 40 som vid 20, så kommer hjärnblödningen/hjärtifarkten som ett brev på posten.
Rund är också en form.

För 95% kommer det snabbt men det börjar hända redan vid 20-25 bara att det inte märks förrän det hunnit en bit på väg! Dom andra 5% är medvetna om förändringen och kan kompensera för den!

Personligen är jag av uppfattningen att det är främst träningen som styr mitt kostintag dvs tränar jag får jag äta mer/sämre/fetare! Dock så är jag utbildad kostvetare/idrottspedagog och kan mer ingående göra rätt justeringar för att kosten ska stämma med mina behov!

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back