Är du en eller känner du en "Outsider"

• Thread starter Thread starter MikkE
  • Start date Start date
MikkE skrev:
Själv MÅSTE jag ha ketchup före senap! Annars får någon annan ta korven.

Haha jag är tvärtom. Vi kan byta med varandra när vi gör fel :näsblod

I övrigt så har jag en fix idé att jag måste ha jämt antal när jag äter något runt. T.ex 6 köttbullar, inte 5 eller 7. Det blir jobbigt när jag äter ärtor. Har öppnat ett antal Findus Köttbullar med potatis-mos frysförpackningar på jobbet och lagt tillbaka dom eftersom dom envisas med att ha 7 i varje :mad:

Men det är inte så att det påverkar mitt liv...

Måste alltid kolla så att spisplattorna är av innan jag far hemifrån,tror det är en ganska bra tvångstanke:gnissla

jag måste ha rent i mitt hem, kommer någon oinbjuden och det står disk på diskbänken tuppar jag av. Har utvecklat en väldigt fin förmåga att snabbstäda också. Dammråttorna har inte en chans i det här hemmet!

sen måste jag alltid parkera med handbromsen i, jag får för mig att biljäveln rullar iväg någonstans annars.

I övrigt så har jag en fix idé att jag måste ha jämt antal när jag äter något runt. T.ex 6 köttbullar, inte 5 eller 7. Det blir jobbigt när jag äter ärtor. Har öppnat ett antal Findus Köttbullar med potatis-mos frysförpackningar på jobbet och lagt tillbaka dom eftersom dom envisas med att ha 7 i varje :mad:

Förstår problemet...:va men jag har lösningen!

Ät 14 HALVA köttbullar, då är det ju jämt och fint...:gnissla

Själv INSISTERAR jag på att man måste lägga ketchuppen under osten om man äter pasta!

Har en sak som är inne på samma tema.
När jag dricker så ska antal klunkar alltid* följa femmans multiplikationstabell. Vet inte riktigt vad som har gått fel här :dummer
Kan vara så att det är något som sitter kvar från alla år man idrottat, att man tvingat i sig iaf fem klunkar.

* Gäller ej om man sitter och smuttar vin eller whiskey, eller liknande

Haha...
Apropå jämnt antal av runda saker...

Jag har sedan jag var riktigt liten varit tvungen att när jag äter stycksaker (nötter, apelsinklyftor, celmentinklyftor, bär, godis, salta pinnar) äta en i en sida av munnen och den andra på andra sidan... Har jag ojämnt antal delar jag den sista på hälften antingen genom att bryta (salta pinnar är enkelt) eller dela med framtänderna (typ apelsiner o så)... O inte nog med det.. bitarna ska vara någorlunda lika stora osv.. annars får jag balansera det med en större på ena sidan o två mindre på andra sidan..
Har alltid funderat på va fan jag håller på med...
Kom för några år sedan på att det är för att jag på något sätt fått för mig att jag måste göra detta för att tänderna på båda sidorna ska förstöras jämnt.. el nått sånt... *knäpp*

Mådde nästan psykiskt dåligt när jag inte kunde tugga på det sättet när vidsomstanden på ena sidan var på väg upp... Man är ju totalt knäpp när man trots att det gör satans ont försöker tugga jämnt med båda sidorna..
Behöver nog hjälp... *asg*

Så fort jag besöker någon/kommer in i ett nytt hem så möblerar jag om hela denna i mina tankar och sitter och analyserar och funderar ut nya fina alternativa möbleringar/stilar/färger och möbler, och hur man snyggast kan 'göra om' stället.

haha. jag jobba som rivare förr och när jag kom hem till nån kolla jag hur jag fortast skulle kunna riva ner hela lägenheten..
yrkesskada.. numera gör jag de inte men de höll väl på i 2-3 år efter jag slutat. :tungan

Min pappa är en outsider. Han samlar på allt och borde vara med i programmet Rent hus. Dessutom har han aldrig haft ett normalt jobb. Han har istället jobbat som fakir, eldslukare, cowboy samt blivit biten av en glasögonorm i Danmark (Han hade ambullerande terrarium). Jag har pressklipp om hur han blivit sjanghajad och bland annat simmat ifrån en anakonda i en flod i Sydamerika. :rolleyes:

Last edited:
Min pappa är en outsider. Han samlar på allt och borde vara med i programmet Rent hus. Dessutom har han aldrig haft ett normalt jobb. Han har istället jobbat som fakir, eldslukare, cowboy samt blivit biten av en glasögonorm i Danmark (Han hade ambullerande terrarium). Jag har pressklipp om hur han blivit sjanghajad och bland annat simmat ifrån en anakonda i en flod i Afrika. :rolleyes:

Jag bara visste att det var nåt speciellt med dig... ;)

Sporthoj är det första som kollas igenom på min webbläsare. Inte alltid varit så..

Jobbigt att alltid behöva beställa 2 semlor :D

Måste alltid kolla så att spisplattorna är av innan jag far hemifrån,tror det är en ganska bra tvångstanke:gnissla

Önskar jag hade nån sån tvångstanke. Kommer bränna ner huset nån gång för jag glömmer nån platta på. :gnissla

Haha...
Apropå jämnt antal av runda saker...

Ehum, jag har nåt liknande men med känseln och hur jag går. Om jag t.ex råkar nydda frysen (eller nåt annat kyligt) med ena armen så jag får en kall fläck på armen så måste jag nudda frysen med andra armen på samma ställe så det blir jämt. Och det måste vara exakt jämt så att det inte blev en för stor kall fläck eller att nya fläcken blir kallare än den första. Så får jag inte till det så kan jag stå där en stund och fixa tills det blev rätt. :D
Samma sak om det jag råkar nudda vid är jättevarmt eller strävt. Och samma sak om det är benet jag nuddar med. Det måste vara jämnt.

Och när jag går sen då. Om jag tillexempel går över Plattan som ju har stora svarta och vita trianglar så måste det vara jämt med hur jag går på dom. Jag måste gå på de vita lika många gånger med höger fot som med vänster och samma sak med det svarta. Jag behöver dock inte gå lika många gånger på det svarta som det vita iallafall. Ser nog så konstig ut redan när jag ibland tar kortare steg och ibland längre för att få det att stämma... :D

Fuck tvångstankar, outsider är man fanimej om man GÅR och SOVER samtidigt som jag såg för ganska längesen! Det är fanimej min defenition av outsider :D

Det kryper i kroppen varje gång någon skriver på en whiteboard alt. griffeltavla och sedan inte suddar bort det ordentligt.
När ingen ser suddar jag så frenetiskt att den ser ut som ny :gnissla

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...