Är du en aktiv medlem!?

Är du en aktv medlem?

• Antal röstningar
    0

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
På förekommen anledning ser jag det som lämpligt att lägga upp en poll där frågan är om du är en aktiv medlem eller ej.

Vad som menas med "aktiv" låter jag dig själv avgöra.

Vänta på pollen!

hmmmm....hur ska dom som är inte är aktiv kunna rösta nej i denna poll. Om man inte är aktiv kanska man missar denna poll :va

Maverick_ou812 skrev:
Hyffsat aktiv.

Joinade: 2004-09-30
InläggInläggstatistik: (5.19 inlägg per dag)

Hyfsat mer aktiv än vad du är ( :D ), var här även innan den stora kraschen.

Edit:

Joinade: 2003-03-06
Inläggstatistik: (7.24 inlägg per dag)

Det heter för övrigt inläggsstatistik, swedie fixa! :D

Texas skrev:
hmmmm....hur ska dom som är inte är aktiv kunna rösta nej i denna poll. Om man inte är aktiv kanska man missar denna poll :va

Tja, om man loggar in en gång i månaden eller så och råkar se denna poll så är det nog lämpligt att kryssa i "nej".

Tittar förbi sidan någon gång om dagen för det mesta. Men det blir ju inte att man skriver något alla gånger.

Inlägsstatistik: 1.77/dag

Om man med aktiv syftar på att mer eller mindre okynnesposta massa korta inlägg i var och varannan tråd, så är jag väl nästan inaktiv här på forumet, men om man med aktiv menar hur regelbundet man är inloggad och läser i forumet, så är jag nog rätt aktiv ja.

Matin skrev:
Om man med aktiv syftar på att mer eller mindre okynnesposta massa korta inlägg i var och varannan tråd, så är jag väl nästan inaktiv här på forumet, men om man med aktiv menar hur regelbundet man är inloggad och läser i forumet, så är jag nog rätt aktiv ja.

Som sagt så är det upp till dig själv att avgöra!

Är du seriöst intresserad av att veta borde du ställa frågan till någon med tillgång till databasen.

Först måste givetvis frågan ställas vad man menar med en aktiv medlem. En medlem som bara läser? En som postar? En som i så fall postat den senaste månaden?

Om vi säger att det räcker med att ha loggat in minst en gång den senaste månaden för att vara aktiv kan man lätt kolla hur många unika inloggningar man haft de senaste 30 dagarna och det skulle bli svaret.

Med tanke på att det just nu är cirka 350 inloggade användare och det finns 18'400 registrerade användare (varav säkert många är inaktiva) lutar väl svaret åt cirka 1'500 - 2'500 aktiva medlemmar om jag får gissa.

Däremot tror jag inte att du kommer få ens 350 "ja" på den här pollen ens om alla nu inloggade anser sig aktiva eftersom inte alla läser OT-forumet.

Hur som, jag är aktiv...extra aktiv idag dessutom till glädje och sorg för övriga forumdeltagare :yoparty

Aktiv är man väl om man deltar i diskussionerna samt startar egna trådar.
Sen så har vi dom som är reggade och inte delatar i dabtter och gör egna trådar. Dom anser jag som icke aktiva.

swedie kan väl ta fram statistik på hur många medlemmar av dessa 18403 medlemmarna som verkligen är aktiva. Om det nu är så viktigt att veta det? För mig räcker det med att jag tycker att det är ett bra forum :tummenupp
Jag själv tycker att jag är aktiv fast än jag inte skriver så mkt. Kan bero på att jag inte orkar gå in i diskussioner med folk som tex skriver vem har pissat på dig? :pannkyss

Som i alla andra sammanhang är jag en komplett soffpotatis.

Jag är bara rätt dålig på det! ;)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...