Är du DUM och vill skaffa barn?

Varför skaffar feta, lata och outbildade flest barn?
Är det bara för att ha en anledning att inte jobba och få socialbidrag utan problem, jag tror det.

Kanske lite offtopic men inom samma kategori iaf.
Dom flesta jag känner som skaffar barn tidigt är inom ovan nämda grupp. Är hemma med ett eller kanske 2 barn ensamstående och håvar in pengar i form av socialbidrag, barnbidrag och såklart underhållsbidraget.

Säg nu att man måste vara 2 för att skaffa barn.... Det är fortfarande hon som väljer utan att behöva ha något medgivande från mannen.

Att man överhuvudtaget kan komma på tanken att skaffa barn utan inkomst och stabilitet i livet är för mig helt makalöst.
Är det inte då bättre att betala dom innan dom gör bort sig?

Optimalt skrev:
Säg nu att man måste vara 2 för att skaffa barn.... Det är fortfarande hon som väljer utan att behöva ha något medgivande från mannen.

Som man kan man väl ändå välja att använda kondom! Inte 100% säkert, men så bra skydd som möjligt i alla fall. För övrigt kanske man inte ska sticka k*ken i en tjej man inte litar på.

Världen upphör aldrig att förvånas.

- För det första (precis som Azylum var inne på): Vad är intelligens?
Intelligens är ett utslag utav hur väl man prestera inom den nuvarande normen. Det finns visserligen de som försöker säga att IQ tester skulle vara ett bra redskap för att mäta "intelligens", men det enda mäter är förmågan att mönsterpassa. Ganska långt ifrån ett helhetsgrepp på intelligens IMHO.

- För det andra: Är intelligens genetiskt betingat?
Har inte sett en enda studie som skulle visa på detta. "Normala" föräldrar föder förståndshandikappade barn och vice versa (märk väl citationstecknen kring ordet normal). Det är nog snarare så att man ska se till att ha varit nykter ett par dagar innan man ynglar av sig så att spermiekvaliteten är så god som möjligt, samt att avhålla sig från sprit och cigg under graviditeten. Därefter så ger man barnet kärlek omsorg och stimulans så mycket som man bara förmår.

För det tredje: Varför får vi fler problembarn?
Inom sociologin (som man hoppas att den gode professorn åtminstone någon gång konfronterats med, men f-n trot) så försöker man att peka på att problem är något relativt. Relativt den som har problemformuleringsinitiativet. Detta skulle visa på att i en annan kultur/samhälle skulle det mönster som kännetecknar ett "problembarn" i Sverige inte vara ett problem alls. Och tro mig, problemformuleringen har ändrats på de sista 20 åren. Igår svårt att sitta still, idag ADHD.

För det fjärde: Varför måste alla bli akademiker?
Skulle det vara finare att ha möjligheten till boklig bildning kontra att vara en jäkel på att snickra eller meka? Det självkalara svaret är NEJ! :fakta

Sedan en replik. Vi behöver jäkligt mycket fler barn i västvärlden. Den som vill ha ut pension när yrkeslivet är över bör ta sitt ansvar att yngla av sig offta och så snart som möjligt.

Slutsats: Släng kvacksalvarna, rasbiologerna och alla andra kvasivetenskapsmän ut ur universiteten och vädra ut de gammla unkna rashygientendenserna.

gladh

gladh skrev:

...
Sedan en replik. Vi behöver jäkligt mycket fler barn i västvärlden. Den som vill ha ut pension när yrkeslivet är över bör ta sitt ansvar att yngla av sig offta och så snart som möjligt.
...

Ännu en gång måste jag hålla med (tror att jag börjar bli en medjammsare...)

gladh for president! Men det finns en annan lösning på problemet med pension och det är invandring. Eftersom vi inte kommer att lösa barnalstrandet i Sverige (om vi inte sätter igång som f-n) måste vi ta in fler unga som kan jobba! Vår befolkningspyramid är som bekant upp och ner!

Vad säger alla smygrassar om det då? :notme

triple skrev:
Ännu en gång måste jag hålla med (tror att jag börjar bli en medjammsare...)

gladh for president! Men det finns en annan lösning på problemet med pension och det är invandring. Eftersom vi inte kommer att lösa barnalstrandet i Sverige (om vi inte sätter igång som f-n) måste vi ta in fler unga som kan jobba! Vår befolkningspyramid är som bekant upp och ner!

Vad säger alla smygrassar om det då? :notme

Korrekt. Att göra det svårare för invandring, som europas politiker håller på med, är bara förkastligt - mänskligt såväl som ekonomiskt.

gladh

Optimalt skrev:
Varför skaffar feta, lata och outbildade flest barn?
Är det bara för att ha en anledning att inte jobba och få socialbidrag utan problem, jag tror det.

...

Vilket totalt j-a skitsnack. Känner många ensamståede mödrar, yngre och äldre. Känner även riktigt gulliga små kärnfamiljer med sina första barn - yngre och äldre

Inga sociala faktorer är gemensamma för dom annat än att de har just barn...

...med ett undantag.
De som blir RIKTIGT unga mammor blir det i ett förhålllande som sällan är meant to last.
Därför blir de snart unga ensamma mammor - DÄRFÖR kan de inte göra karriär och DÄRFÖR har de mycket svårt att ha ett heltidsjobb överhuvudtaget. För att de har barn.

Korkade uttalande som ditt förklarar bara varför dessa ensamstående mammor har det så förbannat svårt. Folk i deras omgivning ser dom som korkade pök utan en ansvarsfull tanke när de i själva verket oftast är de som tar mest ansvar av oss alla. En ensamstående morsa har ansvar för ett barn, har du ens ansvar för vad du själv säger?

Är det bara för att ha en anledning att inte jobba och få socialbidrag utan problem... Vilket j-a skitsnack!! Säg det till de unga mammor som gråter i natten över att de inte klarar av att skapa en sådan uppväxt för barnen som omvärlden förväntar sig.

Last edited:
Chrille skrev:
Vilket totalt j-a skitsnack. Känner många ensamståede mödrar, yngre och äldre. Känner även riktigt gulliga små kärnfamiljer med sina första barn - yngre och äldre

Inga sociala faktorer är gemensamma för dom annat än att de har just barn...

...med ett undantag.
De som blir RIKTIGT unga mammor blir det i ett förhålllande som sällan är meant to last.
Därför blir de snart unga ensamma mammor - DÄRFÖR kan de inte göra karriär och DÄRFÖR har de mycket svårt att ha ett heltidsjobb överhuvudtaget. För att de har barn.

Korkade uttalande som ditt förklarar bara varför dessa ensamstående mammor har det så förbannat svårt. Folk i deras omgivning ser dom som korkade pök utan en ansvarsfull tanke när de i själva verket oftast är de som tar mest ansvar av oss alla. En ensamstående morsa har ansvar för ett barn, har du ens ansvar för vad du själv säger?

Är det bara för att ha en anledning att inte jobba och få socialbidrag utan problem... Vilket j-a skitsnack!! Säg det till de unga mammor som gråter i natten över att de inte klarar av att skapa en sådan uppväxt för barnen som omvärlden förväntar sig.

Varför sätta sig i en situation som man inte klarar av?
Och visst finns det ju killar som är idioter och inte tar sitt ansvar, men om dom inte gör det så ligger dom troligtvis i kategorin "ofrivilligt förälder" och kanske inte orkar med ansvaret.
Jag skyddar inte dom på något sätt, men det kan vara en anledning.

Vad jag vill ha sagt är att man ska kunna se för sig själv och inte räkna kallt med att staten tar hand om en när det skiter sig. Väljer man att skaffa barn innan karriären så är det en sak, men varför ska andra behöva betala för det bara för att den vill ha det så?

Visst ska det finnas ekonomiskt stöd, ingen ska väl behöva gå på gatan för att överleva, men man ska tänka till innan.

// Opti

Optimalt skrev:
Och visst finns det ju killar som är idioter och inte tar sitt ansvar, men om dom inte gör det så ligger dom troligtvis i kategorin "ofrivilligt förälder" och kanske inte orkar med ansvaret.

Vad jag vill ha sagt är att man ska kunna se för sig själv och inte räkna kallt med att staten tar hand om en när det skiter sig. Väljer man att skaffa barn innan karriären så är det en sak, men varför ska andra behöva betala för det bara för att den vill ha det så?

Visst ska det finnas ekonomiskt stöd, ingen ska väl behöva gå på gatan för att överleva, men man ska tänka till innan.

// Opti

Dyngsnack!

ETT!
Du får det att låta som abort är ett lätt val. Det visar bara vad lite du bryr dig överhuvudtaget när du inte ens försökt förstå problematiken i det hela. Är man i en situation där abort diskuteras så är det inte lätt. Och att folk kan bli gravida genom olyckshändelser är ett faktum, oavsett hur försiktig man är. Har du aldrig spräckt en kådis så har du haft en djävulens tur eller för lite sex....

TVÅ!
De flesta tjejer som blir gravida och väljer att behålla det vet inte att de, exempelvis, kommer bli dumpade innan barnets ettårsdag och sen få rodda hela barnets uppväxt med resurser tillhandahållna av sociala myndigheter, De flesta väljer att starta en familj för att de tror att de har grunden till den och att de tillsammans kommer klara det.

Tjejer brukar ofta kräva att killar ska vara tankeläsare, men du kontrar med att tjejer ska vara sierskor innan de de blir gravida?

Själv tycker jag att barnbidrag skall behovsprövas genom att titta på inkomsten. Bidrag är till för att hjälpa de som är i ekonomiska trångmål, ges det automatiskt blir det ett förökningsbidrag istället.

Har du 400 000/år så klarar du att ge barnen en bra uppväxt (ur materiel synvinkel) utan att snylta på staten. Detta skulle också leda till att de som verkligen behöver bidrag får ett större belopp.

Ironiskt nog är det (S) som inte vill behovspröva bidraget. Som det är nu får ju de med fet plånbok ännu mer, stick i stäv med deras ideologi kan man tycka...

Optimalt skrev:
// Opti

KISS MY ASS!!!! :finger
Jag var gravid i 8:e månaden med andra barnet med min fd MAKE, när han fick för sig att han inte ville bli tvåbarnspappa! Inte en sits jag önskar andra :mad: Att vara ensam morsa är fan ingen dans på rosor. Jag grät varje gång jag skulle betala räkningarna och ögonen gick i kors av utmattning.

En av mina singelmammor blev prylad under graviditeten. Skulle hon stanna då, eller???

En annan tjej blev dumpad när hon blev gravid. De hade planerat barnet och kollat på hus... Det visade sig att killen lekte runt med 4 tjejer samtidigt. Vilken man, va? *djup ironi*

Min tredje väninna kastade ut mannen eftersom han knarkade. Skulle hon behållt honom för att inte bli "ensamstående mamma med bidrag"???

Diversion skrev:
Själv tycker jag att barnbidrag skall behovsprövas genom att titta på inkomsten. Bidrag är till för att hjälpa de som är i ekonomiska trångmål, ges det automatiskt blir det ett förökningsbidrag istället.

Har du 400 000/år så klarar du att ge barnen en bra uppväxt (ur materiel synvinkel) utan att snylta på staten. Detta skulle också leda till att de som verkligen behöver bidrag får ett större belopp.

Ironiskt nog är det (S) som inte vill behovspröva bidraget. Som det är nu får ju de med fet plånbok ännu mer, stick i stäv med deras ideologi kan man tycka...
Om jag är rätt informerad var det ursprungligen avsikten med barnbidraget, men den hanteringen blev så kostsam att man sparade mycket på att helt enkelt ge till alla. Lite samma sak är det med havandeskapspenning, som är ett slags föräldrapeng som betalas ut mot slutet av graviditeten om den blivande mamman har ett fysiskt tungt arbete. Kostnaden för utredningarna hos försäkringskassan skulle täcka utbetalning till alla sökande.

Optimalt, jag får en känsla av att du inte vet ett skit om vare sig barn eller dina bekanta småbarnsföräldrar. Skärp dig.

Ugluk skrev:
Om jag är rätt informerad var det ursprungligen avsikten med barnbidraget, men den hanteringen blev så kostsam att man sparade mycket på att helt enkelt ge till alla. Lite samma sak är det med havandeskapspenning, som är ett slags föräldrapeng som betalas ut mot slutet av graviditeten om den blivande mamman har ett fysiskt tungt arbete. Kostnaden för utredningarna hos försäkringskassan skulle täcka utbetalning till alla sökande.

Optimalt, jag får en känsla av att du inte vet ett skit om vare sig barn eller dina bekanta småbarnsföräldrar. Skärp dig.

Jo men barnbidraget är ju en gammal företeelse, på sjuttiotalet kanske det var så. Med dagens teknik borde det ju vara enkelt att behovspröva genom ett par knapptryckningar.

Staten verkar ju inte dra sig för att slänga ut miljonbelopp på meningslösa administrativa göromål inom andra områden.

Nog borde det gå att göra ett undantag i datalagen för att samköra mellan datorer i detta fall.

Diversion skrev:
Jo men barnbidraget är ju en gammal företeelse, på sjuttiotalet kanske det var så. Med dagens teknik borde det ju vara enkelt att behovspröva genom ett par knapptryckningar.
<snip>
Jag har precis gått några ronder med försäkringskassan för mina pappadagar, och det verkar som om hålkort är redskapen även 2003. :rolleyes:

Borde håller jag med om iof.

Stephen skrev:
VAM?? Värmlands alla myskoxar???? :p :p

Vitt Ariskt Motstånd eller nåt sånt :p

Klart att barnbidraget skall beprövas. Folk med 400.000kr använder ju inte ens barnbidraget.

Det är en styggelse att skaffa barn till denna världen.

Intelligens är inte ärftligt på nåt sätt. :fakta

750RR

Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN