Är du comhem-kund och nöjd med det?

sveriges största SKITBOLAG..

satan i gatan va dom kan dubbel och trippel fakturera för ngt dom inte kan leverera...
blääää...

nu kör jag Bredbandsbolaget på det mesta..utom just suck...TV där comhem fortfarande används...då det inte finns ngn lev med samma kanalutbud..

Nämn nåt företag med lika många kunder så lovar jag att hitta minst lika många skrämselhistorier.

Nej, jag jobbar inte för ComHem på nåt sätt...tycker bara det blir löjligt ibland. Telia, hur bra är dom!? Tre? Telehor?

Visst är det så rent generellt, ju fler kunder ju fler snyfthistorier kan man hitta och oftast är det så att kunden valt något de inte läst på villkoren till.

Men Comhem är totalt värdelösa på kundvård, deras såkallade kundtjänst är bland det sämsta jag någonsin bevittnat. De har även gått ut i media för nåt år sedan och sagt att de lagt 10miljoner på att förbättra sin kundservice då det var något de upptäckte (?!!!) inte funkade så bra... det blev sämre.

Sen att de använder säljföretag för deras tjänster som medvetet lurar folk gör ju inte saken bättre.

Men så länge deras tjänster funkar så är allt frid och fröjd, för då har man ingen direkt kontakt med dem.

Jag som jobbar med kundvård hela dagarna och ser det som företagets främsta tillgång sliter mitt hår (om jag hade något) varje gång jag varit tvungen att prata med någon på Comhem.

Numera glad icke-comhemkund.

Bra tips!

Har en JB IPhone 3G. Laddar man ner via Apple Store eller Installous?
Jag körde en trial av truecaller, inte en gång lyckades den hämta ner info om den som ringde innan domla på igen. Måste finnas nån bättre produkt?

Jag var en gång i tiden kund hos ComBort. Måste jag säga att jag aldrig i helvetet skulle vara kund där igen?

Jag är nöjd kund hos Telia numera. Lite dyrare, så jävla mycket bättre :fakta

Jag bor i comhem hus, har gjort i ca 5 år nu. Har deras 100Mbit bredband, Medium 8 favoriter och telefon.

Bredbandet har aldrig varit nere. De gånger de har strulat lite med nersänkt hastighet har det bara varit att starta om modemet.
8 favoriter brukar jag byta ut en kanal i månaden bara för att få lite variation. ( görs via deras hemsida) vilket alltid funkat bra.

Enda som jag har att klaga på är telefonen, ibland funkar inte den under en förmiddag eller eftermiddag. Som längst tror jag den var nere i en hel dag. Detta har kanske inträffat 5 till 6 gånger under mina 5 år i huset.

Jag är faktiskt mycket nöjd med Comhem

Last edited:
Jag har tv, bredband och telefon från Comhem. Det fungerar väldigt bra. När jag behövde kontakta deras kundtjänst så fungerade den också. Inget att klaga på.

Enda som jag har att klaga på är telefonen, ibland funkar inte den under en förmiddag eller eftermiddag. Som längst tror jag den var nere i en hel dag. Detta har kanske inträffat 5 till 6 gånger under mina 5 år i huset.

Jag hade telefonin via ComHem för några år sedan en period. På den tiden fungerade det inte tillfredsställande. Dålig ljudkvalité ibland. Några gånger låg det nere helt. Det som fick droppen att rinna ur för mig var att folk ibland ringde och när man svarade hördes det inte hos mottagaren. Där stod man och höjde tonen Hallå! Hallå! utan något svar, precis som att det var någon som busringde.

Förhoppningsvis har man förbättrat det här vid det här laget, men jag svor att jag inte skulle skaffa IP telefoni igen. Återgick till gamla heliga Telia med sina kopparledningar. Även om det är dyrare har de i alla fall en kundtjänst som går att nå vid behov - inte för att jag har behövt kontakta dem i något problemärende.

Jag har tv, bredband och telefon från Comhem. Det fungerar väldigt bra. När jag behövde kontakta deras kundtjänst så fungerade den också. Inget att klaga på.

Samma här, bortsett från att jag inte längre har telefon-delen då jag aldrig använde den. De enda som ringde till det numret var telemarketingfirmor och det kan man ju vara utan. Fungerade dock klanderfritt när jag hade det.

*/ ?>
Back