Är du comhem-kund och nöjd med det?

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
På arbetsplatsen finns det en avdelning som tar hand om reklamationer och där är just comhem ruskigt överrepresenterad.

Det är i alla dess former och mängder från att ingenting fungerar, dubbelabonnemang, borttappade kanaler till bluff-fakturor mm mm mm.

De som bor i ett sk. comhem-hus blir nog inte märkbart påverkade om de nu inte ska ha ett vistt kanalpaket utöver det som ingår men de som kräver box verkar ha det sämst.

Är du kund och nöjd med det eller är du också en av de som bara har problem med dessa?
Verkar ju inte finnas nån gräns för vilka sorts problem comhem kan skapa för kunden.

Vi har en HD box med medium paketet hemma hos mig. Vi har inga problem.
Första fakturna vart det lite fel på, men det löste sig, inga probs sen dess.

Har aldrig haft några problem med ComHems internet tjänst, fakturering eller något annat. De gånger det varit tekniskt fel har det ofta rört sig om korta avbrott.

Bodde i ett comhem hus, allt funkade bra. Skulle jobba 6-7 månader på annan ort och hyrde en möblerad lägenhet i ett comhem hus.

Jag ringde INNAN jag skulle skriva på kontraktet om överlåtelse av hennes abb pratade med kundtjänst och fick svar på mina frågor. Hon var väl medveten om att jag hade ett abb redan. Efter 3-4 månader började det överlåtna modemet funka sisådär och när jag ringer för att felanmäla får jag reda på att adressen kvittar man kan plugga in sitt modem på vilken jävla adress som hellst.
Jag hade med andra ord stått och betalat för 2st abb helt i onödan, när jag hyrt hennes lägenhet klart skrev jag över det på henne och sedan vart jag kvar på orten. Allt gick ganska fort och mitt abb skulle gå ut i samma veva som flytten så jag tänkte att jag inte skulle behöva göra något spec. Får då sedan reda på att jag har 3 månaders uppsägningstid även fast bidningstiden gått ut och eftersom jag inte bodde på en comhemadress längre så var min uppkoppling värdelös.

Ansåg då att comhem borde kunna vara lite bussiga med tanke på att jag betalat dubbla abb helt i onödan och avsluta mitt abb omgående.
Men icke dom var fruktansvärt tjuriga och snudd på otrevliga.
Jag sa till en av dom jag pratade med "jamen nån form av goodwill borde ni väl ha ?"

"Goodwill ger man till kunder inte dom som sagt upp sitt abb"

:tummenupp

Har tfn, bredband o tv hos dom och det har inte funkat sämre än någon annan leverantör av liknande produkter. Typ mobilabb.

Med tanke på hur sjukt stora dom är så är det ju inte konstigt att det blir många fel. Men det är nog inte fler problem per användare än något annat företag. Iaf inte enligt min SIFO.

Dock är det väldigt tacksamt att klaga på bolag så fort dom blir stora...

Dom gånger jag tecknat avtal med dom så har jag vart missnöjd...
För några år sedan så hade jag box där jag kunde hyra payperwiev och det var var och varannan film som inte funkade.
Och kundsupporten var usel. Jag sa upp det och valde bredbandsbolaget i stället och dom var super! Både hur deras system och supporten funkade.
Men nu har jag dessvärre flyttat och har inget annat val än comhem så jag har nyligen tecknat Ondemand-abonemang och det är samma visa igen! Det har vart filmer som inte funkat och brusig bild på någon film. Och supporten är precis lika usel fortfarande. Och ett värdelöst system för att leta filmer i deras listor. Filmer som finns på deras hemsida finns inte via boxen...etc...etc...
Tar man upp ämnet ComHem bland folk så är det inte sällan man får höra missnöje...

Jag har VARIT Comhem kund och var inte speciellt nöjd med dom. inte alls faktiskt.
Maken till nonchalant ftg får man nog leta efter.

Jag sökte nyss på ComHem-grupper på facebook och det var inget dom kan vara stolta över direkt... :näsblod
Reklamen möjligtvis...

Deras reklam med tvillingfettona fårdet att se så bra ut dessutom.

här har ni en hel del att läsa om http://www.reco.se/com-hem-ab

Hahahahhahahaa

"jimmie j: Kan inte med att rekommendera de här företaget deras kundtjänst är oerhört oseriös påminner nästan om kungarna på tylsö på ett konstigt vis"

Last edited:
En stackars kund från den länkade sidan för dig som inte orkar klicka:

För ett par månader sen blev jag uppringd på jobbet, mitt i lunchen av en kille från ett Callcenter som tyckte att jag skulle uppgradera från Bredband L till en combo de hade då med Digital-tv L, Bredband XXL och Telefoni.

Den äcklige jäveln fick mig att förstå att det inte skulle bli någe dyrare än vad jag redan betalade, 299:-/mån. Utan det här var en prova på kampanj, där jag kunde säga upp mig från Digital-tvabonnemanget inom 3 mån. Och telefonin skulle inte kosta något. Ingen hake frågade jag? Ingen hake! Sa han.

DRA DEN HÄR LÄRDOMEN ALLA: När du väl har ett abonnemang hos comhem, så finns det ingenting som heter "säga upp".

När jag fått min första faktura från Comhem så tyckte jag att den va lite väl saftig i förhållande till vad jag kommit överens om via telefon, så jag ringde till kundservice.

Där fick jag reda på att jag INTE kunde säga upp min digital-tv utan endast nedgradera den. Hurra. Jag lyckades på något sätt få bort telefonin vid detta tillfälle.

Ca 2 veckor senare ringer kundservice upp och frågar varför jag sa upp telefonin och jag förklarar att jag känt mig lurad utav killen på callcentret. Han greppar situationen och erbjuder mig trots att han inte får, att nedgradera mitt bredband. Han kompenserar mig dessutom genom att ge mig 6 månader med halva priset på bredbandet.

Jag ringde kundservice idag igen för att kolla varför det fortfarande står att jag har bredband XXL på "mina sidor", nu när jag fått den här fina dealen.

Problemet är att killen inte på något sätt sparar ner det här. Så jag har absolut inga som helst bevis på att här har skett. Jävla cp.

Efter att ha slussats igenom hela deras kundserviceavdelnings olika instanser så får jag till sist uppmaningen att maila in en skriftlig reklamation. Detta ska göras på max 200 tecken (är uppe i 1800 bara här nu).

JAG ÄR SÅ GRYMT BESVIKEN OCH ARG PÅ COMHEM!

Jag vill härmed varna alla från Comhem och att överhuvudtaget binda sig till någonting via telefon.

:brinnerup

Kan tillägga att han som har hand om de som ringer upp från callcentret i Västerås sliter sitt hår varje dag sen de började ringa om de 3 månaderna. Ingenting har visat sig stämma och han badar i skit :hihi

Har vart.
Första jag upptäckte var att de smög in ett tilläggspaket i mitt bredband som jag absolut inte beställt.
Sen höjde jag hastighet en gång och frågade om det gjorde något på bidningstiden. Svaret var nej. Eller ja, tills jag skulle flytta. Då var det minsann ett halvår kvar.

Fel kan alla göra, men Com Hem har satt det i system och vägrar erkänna missar.
Riktigt skitföretag som jag aldrig ska ha något att göra med igen.

Nämn nåt företag med lika många kunder så lovar jag att hitta minst lika många skrämselhistorier.

Nej, jag jobbar inte för ComHem på nåt sätt...tycker bara det blir löjligt ibland. Telia, hur bra är dom!? Tre? Telehor?

Nu har jag inte Telia, men halebop i mobilen och förutom att jag haft svårt att konfigureramobilen för MMS så har det A L D R I G under 3 år varit nånting konstigt.
Halebop leker med Telias master.

För ett par månader sen blev jag uppringd på jobbet, mitt i lunchen av en kille från ett Callcenter som tyckte att jag skulle uppgradera från Bredband L till en combo de hade då med Digital-tv L, Bredband XXL och Telefoni.

Tackar alltid nej till alla erbjudanden jag får via telefon där företaget ringer upp. Vill jag ändra på något i mina abonnemangsformer klarar jag det på egen hand.

Har precis kopplat in NIX på min hemtelefon igen. Tog inte lång tid innan säljarna började ringa med det ena efter det andra fantastiska erbjudandet. Om det gått att koppla in NIX även på min mobiltelefon inklusive säljare från företag som man redan kund hos hade jag gjort det. Numera orkar jag inte ens lyssna på deras inlärda intro utan avbryter genom att säga att jag inte är intresserad oavsett vad de har att erbjuda. Lägger där efter på luran efter att de fått några sekunder på att tacka för sig. Man är ju väluppfostrad. Kort men korrekt. Det finns alltid en hållhake när en säljare ringer upp. Glöm aldrig det.

-Vi har ett supererbjudande. Ett par strumpor kostnadsfritt, endast frakten tillkommer på 250 kr. Sedan skickar vi ett nytt par varannan vecka för endast 49 kr + frakten. Skriftlig uppsägning.

Fy fan för telefonsäljare. Finns inget värre pack. Stackars satar som går på det gång efter gång.

Tackar alltid nej till alla erbjudanden jag får via telefon där företaget ringer upp. Vill jag ändra på något i mina abonnemangsformer klarar jag det på egen hand.

Har precis kopplat in NIX på min hemtelefon igen. Tog inte lång tid innan säljarna började ringa med det ena efter det andra fantastiska erbjudandet. Om det gått att koppla in NIX även på min mobiltelefon inklusive säljare från företag som man redan kund hos hade jag gjort det. Numera orkar jag inte ens lyssna på deras inlärda intro utan avbryter genom att säga att jag inte är intresserad oavsett vad de har att erbjuda. Lägger där efter på luran efter att de fått några sekunder på att tacka för sig. Man är ju väluppfostrad. Kort men korrekt. Det finns alltid en hållhake när en säljare ringer upp. Glöm aldrig det.

-Vi har ett supererbjudande. Ett par strumpor kostnadsfritt, endast frakten tillkommer på 250 kr. Sedan skickar vi ett nytt par varannan vecka för endast 49 kr + frakten. Skriftlig uppsägning.

Fy fan för telefonsäljare. Finns inget värre pack. Stackars satar som går på det gång efter gång.

har du iphone eller liknande telefon så lägg till truecaller så är det löst.

Försäljaren vill bara tjäna pengar till sin hyra....

Mig ringde de sällan eller aldrig.
Jag tecknade ett el-abonnemang för min lägenhet som lovades att det skulle bli SÅÅÅÅÅÅÅÅ sjukt mycket billigare än det tillsvidareabonnemang jag hade då på Öresundskraft. Efter 2 års granskande på elfakturorna så var det ju samma pris. :va

Har nu bara Öresundskraft då jag får rabatt hos dem om man hade fler abonnemang, fint.

Du får hänga mer på gymet än hemma med din PS3a.
(kom hem till mig och testa nya House of the dead med pistolen, DÄR kan man slösa bort tid)

f.ö. så utmärker sig just comhem med reklamationsärenden och krav på uppsägning av alla kunder som finns här på jobbet så att man hittar skräckexempel på alla företag må hända, men inte lika många som på just comhem.

har du iphone eller liknande telefon så lägg till truecaller så är det löst.

Han har sån där hemtelefon man hade på 80talet :)

620_488_large_118294951.jpg

Last edited:
Kort historia:

Skulle ha ett abonnemang jag kunde säga upp på kort tid utan vidare kostnader eftersom jag skulle bo i en lägenhet under en kortare tid. Ringer ComHem och de fixar ett abonnemang jag kunde säga upp på 30 dagar bara jag köpte loss modemet först. Tecknade detta. När dagen kom då jag skulle säga upp det hade något liknande abonnemang aldrig funnits och tydligen hade jag enligt dom tecknat ett 12 månaders abonnemang när jag talade med deras kundtjänst och det fanns inga som helst möjligheter att det kunde blivit något fel då det abonnemanget jag talade om aldrig hade funnits i deras sortiment. Fick helt enkelt pröjsa internet för 6-7 månader jag inte bodde i lägenheten och kommer aldrig köpa en tjänst av ComHem igen, avråder även princip alla jag känner att göra det.

Personen i deras kundtjänst som sålde abonnemanget till mig har dvs antagligen haft provision eller nått på sina sålda abonnemang och sett möjlighet att göra lite cash på att hitta på nya låtsats abonnemang för att sälja fler och sedan teckna ett 12 månaders åt kunderna, eller nått annat skumt.

Edit: Lite stavfle.

Last edited:
Rent allmänt, spela in samtal med försäljare så kan man bevisa att de ljugit sig blåa för att teckna avtalet.

Jag har personligen inte haft något med comhem att göra, men har en hel del polare som blir lätt mordiska i blicken när comhem kommer på tal. Telia är inga höjdare heller iofs...

Telenor har jag väl hört lite dumheter om med, men jag har rätt intim kunskap om deras system så jag har nog gett dem lite skrämselhicka de få gånger jag pratat med supporten och sagt hur de ska lösa mina problem. ;)

*/ ?>
Back