Är din hoj snabb tycker du?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Läs :brinnerup

• One Top Fuel dragster 500 cubic inch Hemi engine makes more horsepower than the first 4 rows at the Daytona 500.

• Under full throttle, a dragster engine consumes 1 gallon of nitro methane per second; a fully loaded 747 consumes jet fuel at the same rate with 25% less
energy being produced.

• A stock Dodge Hemi V8 engine cannot produce enough power to drive the dragster supercharger. With 3000 CFM of air being rammed in by the supercharger on overdrive, the fuel mixture is compressed into a near-solid form before ignition. Cylinders run on the verge of hydraulic lock at full throttle.

• At the stoichiometric 1.7:1 air/fuel mixture for nitro methane the flame front temperature measures 7050 degrees F. Nitro methane burns yellow. The spectacular white flame seen above the stacks at night is raw burning hydrogen, dissociated from atmospheric water vapor by the searing exhaust gases.


• Dual magnetos supply 44 amps to each spark plug. This is the output of an arc welder in each cylinder. Spark plug electrodes are totally consumed during a
pass. After ½ way, the engine is dieseling from compression plus the glow of exhaust valves at 1400 degrees F. Cutting the fuel flow can only shut down the engine.



• If spark momentarily fails early in the run, unburned nitro builds up in the affected cylinders and then explodes with sufficient force to blow cylinder heads off the block in pieces or split the block in half.

• In order to exceed 300 mph in 4.5 seconds dragsters must accelerate at an average of over 4G's. In order to reach 200 mph well before half-track, the launch
acceleration approaches 8G's.

• Dragsters reach over 300 miles per hour before you have completed reading this sentence.

• Top Fuel Engines turn approximately 540 revolutions from light to light! Including the burnout the engine must only survive 900 revolutions under load. The red line is actually quite high at 9500rpm.


• The Bottom Line; Assuming all the equipment is paid off, the crew worked for free, and for once NOTHING BLOWS UP, each run costs an estimated US $1,000.00
per second.

• The current Top Fuel dragster elapsed time record is 4.441 seconds for the quarter mile (10/05/03, Tony Schumacher). The top speed record is 333.00 mph (533km/h) as measured over the last 66' of the run (09/28/03 Doug Kalitta).

• Putting all of this into perspective: You are driving the average Hayabusa, with, say a turbo on it. Over a mile up the road, a Top Fuel dragster is staged and ready to launch down a quarter mile strip as you pass. You have the advantage of a flying start. You run the 'busa hard up through the gears and blast across the starting line and past the dragster at an honest 200 mph. The 'tree' goes green for both of you at that moment. The dragster launches and starts after you. You keep your wrist turned hard, but you hear an incredibly brutal whine that sears your eardrums and within 3 seconds the dragster catches and passes you. He beats you to the finish line, a quarter mile away from where you just passed him. Think about it, from a standing start, the dragster had spotted
you 200 mph and not only caught, but nearly blasted you off the road when he passed you within a mere 1320 foot long race course. That folks, is acceleration.
 
Och slutsatsen av detta är att du, Swedie, nu ger upp allt sporthojsåkande och köper en dragster?
 
USCH! Sluta citera så långa texter! Ändrade era inlägg så citatet från mitt inlägg är borta. :ajjabajja
 
rekordet är 4.441 s
flygande 200 mph ger 4.5 s på en 1/4-mile

inte så mycket blast-by snarare jämt skägg över mållinjen om
dragstern gör en perfekt repa.
Eller räknar jag fel? :confused:

I Europa är vi väl 1 sekund långsammare också.
 
Det är väl heller inte lätt att räkna på hur en turbobusa på säg 450hk drar från 200mph och uppåt, tydligen skulle man ju ge järnet även på hojen och inte bara hålla 200mph över sträckan.
 
Silwer skrev:
Det är väl heller inte lätt att räkna på hur en turbobusa på säg 450hk drar från 200mph och uppåt, tydligen skulle man ju ge järnet även på hojen och inte bara hålla 200mph över sträckan.

då har dragstern inte en sportmacka
 
å sen är det 110 åp svenska vägar som mest om man drar det så långt =)

Men visst, fort går en sån däringa dragster... fräckt!!!

:hej
 
Swedie skrev:
USCH! Sluta citera så långa texter! Ändrade era inlägg så citatet från mitt inlägg är borta. :ajjabajja
USCH! Sluta skriva så långa texter! :rolleyes:
 
Shit vad tradig respons :huvet ... Har läst det innan; SJUKT imponerande prestanda. Härligt att människan kan bygga så snabba farkoster, sedan färdas i dom!
Top Fuel ROKKS! :yoparty
 
yeeehaaaw! Gillade den delen att en vanlig dodge v8 inte orkade driva kompressorn =)
 
Kay skrev:
Shit vad tradig respons :huvet ... Har läst det innan; SJUKT imponerande prestanda. Härligt att människan kan bygga så snabba farkoster, sedan färdas i dom!
Top Fuel ROKKS! :yoparty

Det finns farkoster som människan kan färdas i som är snabbare än en gevärskula. Även en höghastighetskula.

750RR
 
Hemi är häfftigt. Nästan lika häfftigt som en påhittad 950RR!
 
Mago skrev:
Hemi är häfftigt. Nästan lika häfftigt som en påhittad 950RR!

Såå, han sig kaxa.... inte bra huvot, inte bra alls.
Jag ska ha benzin från daj sen.

750RR
 
Det mesta är ÖVERDRIVET coolt med en top fuel på ~6000hästar...
....MEN LJUDET!!! :rock :jisses
 
maverick_750rr skrev:
Det finns farkoster som människan kan färdas i som är snabbare än en gevärskula. Även en höghastighetskula.

750RR

-Jag vet. Imponerande det också. :)
 
Dodge motorn får ju trots allt snurr på kompressorn. Bara det att den inte orkar driva max flöde.
 
Skulle hellre vilja ha en MB S-klasse istället, läder, AC m.m =)
Dragsters e inte precis någon långturare... Har ni sett Sthlm getaway 4... De "provtestar" en dragster... kul !
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top