Är detta rätt?

Mr Speed

Sir Väs
Gick med
1 Jan 2013
Hoj
zx -10r
Nu är det så att jag busade sönder växellådan augusti 2013. Mitt kära försäkringsbolag tog ärendet.
Lämnade in den augusti och då sa mekanikern, den kommer att stå till oktober innan vi börjar. Det är OK då var jag helt med på att detta blir vinter mek. Ringer dem i December inget har hänt och då kommer vi överens om att dem ringer mig när dem skruvat isär den. Februari ringer dem delar och skit är trasigt vi byter ut bla bla bla. Bra då får jag hojen till våren? Ja det ska du ha sa dem. Till saken, nu har dem delarna hemma hojen är isär skruvad och inget absolut inget händer. Vad fan ska jag göra? Gråter :gråta nu ut på SH för att få lite tips och råd.

Helt orimligt att det skall ta så lång tid.

Jaga på både verkstad och försäkringsbolag rejält. Påpekar du verkstadens beteende för FB kommer dom nog att bli lite småsura på verkstaden, inte fan vill dom lägga försäkringsjobb på verkstäder som tar 9 månader på sig att byta en växellåda. Det är ju inget jättejobb på en K1200S. Heller inte helt ovanligt att de växellådorna ger sig.

Ringde FB nu och dem ska titta på det.
Jag får nog vänta 12 månader till. Har jag inte hojen denna vecka så hänger jag ut firman och bevisligen papper på datum och tid när jag lämnade in hojen.

Du har inte rätt till lånehoj medans din hoj är på verkstad då ?

om en reparation tar orimligt lång tid så har man väl rätt till ersättning?

Kan tycka att du borde kunna ställa krav på FB att om inte befintlig verkstad kan lösa problemet inom en vecka eller två så får FB ordna fram en verkstad som kan. Du betalar ju för en försäkring som skall kunna hantera denna typ av åtgärder inom rimlig tid.

Är ju verkligen skitdåligt av verkstaden som haft 9 månader på sig att inte ha löst detta.

Som sagt är det inget jätte jobb på en K1200S, en kompetent verkstad som har delar hemma ( BMW skickar ju saker snabbt) skall kunna göra själva jobbet på ett par timmar.

Löser inte verkstaden detta skall du inte tveka att hänga ut dom.
Finns ju dom med lite mil på sina såna hojar som fått byta låda både två och tre ggr.

Jag har fått ersättning när det tog för lång tid att laga en bil.
Jag tog hjälp av motormännen, kolla med dem eller SMC.

Sen kan du även koppla in ARN.

Lycka till.

Det vet jag inte, men är nog värt att kolla upp.

Idag hämtar jag ut hojen och då ej klar. Servad är den och lådan är hel. Men något med en trasig sensor eller vad det är till växellådan är inte bytt. Dem säger att dem får hem delen till veckan men det dröjer nog längre än så. Är så trött och förbannad så när jag har hojen i min hand hänger jag ut företaget.

Vill tacka Gmc karlstad för sin fina service. Om du/ni vill ha eran mc på service en längre tid så rekommenderar jag dem. Jag kommer aldrig att handla något mer av dem någonsin.

Jisses snacka om slö jobb.. :hihi
Hade nog gått :banana om ja fått vänta så länge för ett jobb som skulle utföras, hade hängt på låset var dag för att dom skulle tröttna och fixa de istället för att såsa, oavsett jobb som ska göras på en hoj så ska de inte ta 9 månader.

Last edited:
Grattis till att du åtminstone fått hojen tillbaks, sen får man ju säga att det är sensationellt dåligt att det skulle ta så lång tid.

Av egen erfarenhet så funkar ju annars BMWs reservdelsförsörjning riktigt bra så om dom bara hade beställt delarna hade det nog inte tagit så många dagar att få dom ;)

Helt orimligt, om det är en riktigt verkstad så tala om att du kommer att agera, hänga ut de, ARN och så vidare om 1 vecka om de inte kan lova ett datum.
Kontakt Generalagenten det tar skruv om verkstaden får smisk av husse.

Nästa gång jag har vägarna förbi Karlstad så ska jag tralla in i deras butik, mumla nått om att jag har nått fel på hojen och sen raskt komma på in själv med att högt och tydligt säga "GMC sa du, er har jag hört talas om! Lagar hojar på ett år är ju ert motto!"

den negativa uppmärksamhet dom får här på sporthoj, borde få dem att vakna.

tror mer eller mindre ALLA mc handlare/verkstad känner till SH & har någon som sitter här o läser

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back