Är detta på riktigt???

Jag ska prova och maila och skriva att jag kommer dit på vinst och förlust, har de ingen hoj där så gör det mig inget. Få se vad de svarar då de jäklarna. :)

Nicke skrev:
2047569 Jag ska prova och maila och skriva att jag kommer dit på vinst och förlust, har de ingen hoj där så gör det mig inget. Få se vad de svarar då de jäklarna. :)
Är det en bluff så lär de skruva på sig rejält! :hihi

Nicke skrev:
2047569 Jag ska prova och maila och skriva att jag kommer dit på vinst och förlust, har de ingen hoj där så gör det mig inget. Få se vad de svarar då de jäklarna. :)
Säg att du ändå ska dit på en 4 veckors semester och att du kommer in och cashar hojen.
Det är ju sjuka priser! Att de inte fattar att man genomskådar dem med de priserna? Men det är klart att någon idiot går säkert på det. Och om några veckor finns de inte kvar på det företagshotellet utan röker cigarr och dricker rom på Cuba eller något liknande.

Magge skrev:
2048741 Säg att du ändå ska dit på en 4 veckors semester och att du kommer in och cashar hojen.
Det är ju sjuka priser! Att de inte fattar att man genomskådar dem med de priserna? Men det är klart att någon idiot går säkert på det. Och om några veckor finns de inte kvar på det företagshotellet utan röker cigarr och dricker rom på Cuba eller något liknande.
Jag frågade efter VAT nummer (Moms registreringsnummer) och har inte fått svar än...... Men det var igår.

Hmmm...ja du, jag skulle nog inte bry mig om dom någe mera...men det är klart, har man ändå vägarna förbi under semestern kan man ju titta in till dom för att se hur det egentligen ligger till...om det finns någon butik eller ej...tycker nog det osar lite skum-affärer allt :hihi

Jag gillar att det finns "Bestsellers", och att en Honda NSR50R - poketbike?? - ligger 3:a på en top 4 lista? :hihi
Kanske inte va en poketbike.. :va

mail uppdatering

It is ok is you want to come and take the bikes your self!

But we must prepare them for you and this is why we need to be certain
that you will come!

Preparing the bikes for you to be ready untill you come means that we have
to spend money! This is why the client has tp pay for the preparing of the
bikes.This is included in the price of the bike it is not another fee!

Waiting your reply!

> Hi again,
>
> Can't i buy one if i just come down and buy one of the ones you got at
> home?
> I can easily by 4 bikes from you.
> What is your VAT nr?
>
> Med vänlig hälsning/Kindest regards
Jag har mailat fler kluriga frågor för att avslöja .....

Servern är anonym på en amerikansk ISPs server.
Sidan är full av faktafel, hojarnas specar är fel, fel årsmodeller och icke europeiska färgsättningar.

10 sekunders Googlande hittar man följande på ett forum,
"Dear Sir,

The enterprise does not exist in Portugal. As o can see they put a map that shows the Ebro river, and it is a Spanish river (http://www.motor-world-shop.com/aboutus.php?action=4 (http://www.motor-world-shop.com/aboutus.php?action=4)).
They are not in our National Register for enterprises (RNPC), so we are afraid that it is a fraud.
In the address in the site belongs is a private number.
Best regards,
Manuel Fidalgo
Centro Europeu do Consumidor / European Consumer Centre-Portugal
Centro de Coordenação da Rede-Eje / CH EEJ-Net - Portugal
INSTITUTO DO CONSUMIDOR
Pç. Duque de Saldanha, 31 -1.º
1069-013 Lisboa
Telf.: +351 213 564 750/52
Fax: +351 213 564 712
euroconsumo@ic.pt
http://www.consumidor.pt/cec/"

Ebrofloden ligger nära franska gränsen, en bra bit från Lissabon, bara tvärs över hela Spanien. Språket (det lilla man ser) på hemsidans karta är spanska och inte portugisiska.
Telefonr'et, +44, går till England. Portugal har +351.

Har tydligen funnits ytterligare en bluffsida som haft samma gatuadress och telefonnr tidigare. Den hemsidan har stängts för ett tag sedan. Och innan dess videokameror, quadar mm mm.

Brico-Store Best-Price-Motors
RUA DE CAMPOLIDE 55
1070 026
LISBOA
PORTUGAL
http://www.brico-store.com

Sno dej nu, hojarna har säkert strykande åtgång... :rolleyes:

?

Zator skrev:
2053363 Jäklar var det en bluff. :rolleyes:
Jag som precis lagt ett bud på en "Yamaha YZF-R1 Brand NEW !" på ebay.se för 150 kr.
http://www.ebay.se/viItem?ItemId=4627110348
Tittade på säljarens profil på eBay. Mystisk.
Inga omdömen finns, varken + eller - pga att profilen inte använts sedan 2004.
Låter som om någon sålt sin "rena" eBay-profil...

Btw, budet är 155:- just nu, höj, om du vill ha hojen och ekonomin tillåter det..!

mailuppdatering

Hello,

It can take up to 2 days to prepare it and all the documents so
you can get the temporary plates!
Also what do you mean by VAT number beacause thew VAT ..is a tax there is
no number!

Waiting your reply !

Regards

> Hi again,
>
> Ok, how long does it take to prepare a bike?
> What is your VAT nr?

Åk till lissabon, det blir en kul erfarenhet i alla fall. Om det är en fake så VET du/vi det.

lassemix skrev:
2054407 Åk till lissabon, det blir en kul erfarenhet i alla fall. Om det är en fake så VET du/vi det.
Jag ska fixxa en kontakt där nere som kan kolla upp det till mig. Först ska jag pressa han lite via mail. ..... muhahahahahahahahha

Varför slösa tid på en uppenbar bluff?
Det mest dramatiska som kan hända är att han slutar svara på mail.
Lika spännande som att se färg torka.

Mr K skrev:
2054470 Jag ska fixxa en kontakt där nere som kan kolla upp det till mig. Först ska jag pressa han lite via mail. ..... muhahahahahahahahha
Men snälla :rofl....
Vad är meningen egentligen med detta? Han försöker blåsa folk på pengar så varför spekulera helt i onödan :3freak...

Tro det eller ej, men du är faktiskt inte FBI :hihi

Mr K skrev:
2046602 www.motor-world-shop.com

Är det någon som hört talats om detta innan? Är det på riktigt? Är det bluff?
Priserna säger BLUFF.
Sidan säger lite seriöst.

Vad ska man tro med dessa priserna?

Kawasaki Ninja ZX-6R Price: EUR 4027
Suzuki 2006 GSX-R750 Price: EUR 4833
2006 YZF-R1 Price: EUR 5388

Euron ligger i ungefär 9,5kr/eur

Jag har mailat dem om man kan köpa i deras butik i Lissabon. Är det så så ska jag ner och handla. Någon som vill ha ........ hehe
Detta är bluff men prova så får du svaret...
Har råkat ut för en sådan i england..Ringde några gånger och i bland så svarade dom med firmanamn och iblan hello bara...
En månad senare så fanns inte sidan ....Dessa priser kan man ju inte köpa den i usa för ...Och de är bland de billigaste... :huvet

Migael skrev:
2054502 Men snälla :rofl....
Vad är meningen egentligen med detta? Han försöker blåsa folk på pengar så varför spekulera helt i onödan :3freak...

Tro det eller ej, men du är faktiskt inte FBI :hihi
Desto fler som läser denna tråden desto fler blir mera uppmärksamma på bluffare. Sedan är det alltid kul och se hur långt man kan gå.

Tänk om han säger att det är ok och betala på plats.
Tänk om firman finns.
Tänk om tomten finns ...... :D

Mr K skrev:
2055380 Desto fler som läser denna tråden desto fler blir mera uppmärksamma på bluffare. Sedan är det alltid kul och se hur långt man kan gå.

Tänk om han säger att det är ok och betala på plats.
Tänk om firman finns.
Tänk om tomten finns ...... :D

Håller med!
Fast man anar ugglor i mossen så är det kul att se deras svar och hur de slingrar sig,att de inte själv förstår hur dumma dom är :3freak .

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT