Är detta ett klipp?

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Hej har hittat nya kompletta sm-fälgar till min hoj. De har svarta Behr-fälgbanor och det sitter passande bromsskivor och ett bakdrev. Allt detta skulle gå på ca 8700kr inkl porto. Är detta billigt eller finns det något bättre nypris på liknanade fälgar?

ola_sandin skrev:
2492836 Hej har hittat nya kompletta sm-fälgar till min hoj. De har svarta Behr-fälgbanor och det sitter passande bromsskivor och ett bakdrev. Allt detta skulle gå på ca 8700kr inkl porto. Är detta billigt eller finns det något bättre nypris på liknanade fälgar?
Själv hittade jag behringer fälgar med okänt nav bak. Husaberg 320mm motardskiva och vanliga skivan bak. Helt nya däck + 1 uppsättning regndäck med extra framdäck och en uppsättning sliks för 5500kr. Blev flera intressenter men fick loss allt för 6500. Väldigt billigt enligt min mening. Hade varit beredd att betala 9k för samma grejer fast med rätt nav. Nav kostar 1300kr original.
Nytt kostar enbart fälgarna 12k så... ;)
Tyvär är begagnade fälgar övervärderade men folk köper ändå.. Jag tror priserna håller sig kvar ett tag till. Sålänge du kan få ut någorlunda bra betalt för fälgarna den dagen du säljer dem så... men jag tror nog snart att folk inser vilka överpriser som det faktiskt är på fälgarna idag.

philsson skrev:
2492863 Själv hittade jag behringer fälgar med okänt nav bak. Husaberg 320mm motardskiva och vanliga skivan bak. Helt nya däck + 1 uppsättning regndäck med extra framdäck och en uppsättning sliks för 5500kr. Blev flera intressenter men fick loss allt för 6500. Väldigt billigt enligt min mening. Hade varit beredd att betala 9k för samma grejer fast med rätt nav. Nav kostar 1300kr original.
Nytt kostar enbart fälgarna 12k så... ;)
Tyvär är begagnade fälgar övervärderade men folk köper ändå.. Jag tror priserna håller sig kvar ett tag till. Sålänge du kan få ut någorlunda bra betalt för fälgarna den dagen du säljer dem så... men jag tror nog snart att folk inser vilka överpriser som det faktiskt är på fälgarna idag.

Var hittade du dina fälgar?

ola_sandin skrev:
2492869 Var hittade du dina fälgar?
blocket.se
Var en kille i Vimmerby som tävlade, han hade en uppsättning fälgar för varje sorts däck. Fick ta hans regndäcksfälgar då han skulle finansiera sitt nya helsystem. :tungan

philsson skrev:
2492888 blocket.se
Var en kille i Vimmerby som tävlade, han hade en uppsättning fälgar för varje sorts däck. Fick ta hans regndäcksfälgar då han skulle finansiera sitt nya helsystem. :tungan

Ok, låter ju oförskämt billigt. Men 8700kr för nya grejer är väl rätt ok, eller..?

ola_sandin skrev:
2492906 Ok, låter ju oförskämt billigt. Men 8700kr för nya grejer är väl rätt ok, eller..?
jaha det var nytt!.. det la jag inte märke till (utgår ifrån det priset att det är begagnade grejor). Helt ok alltså! slå till direkt!.. snyggt med svarta nav dessutom!. :tummenupp

philsson - läs lite noggrannare !!
Det är svarta fälgar och de är nya skriver han ju. Jag tror dessutom inte du har beringerhjul va?! Snarare Behr.

8700 för NYA hjul är skitbra pris. Dessutom med skivor och drev :tummenupp Köp!

Supermoto skrev:
2493639 philsson - läs lite noggrannare !!
Det är svarta fälgar och de är nya skriver han ju. Jag tror dessutom inte du har beringerhjul va?! Snarare Behr.

8700 för NYA hjul är skitbra pris. Dessutom med skivor och drev :tummenupp Köp!

Det sitter visserligen standard offroadskiva fram men det går la att byta om man vill...ska nog maila iväg en order...

ola_sandin skrev:
2493791 Det sitter visserligen standard offroadskiva fram men det går la att byta om man vill...ska nog maila iväg en order...
Gör det. Det var riktigt bra pris :tummenupp Vill du inte ha dubbla offroadskivor så köper jag gärna den ena om den är rak och fin. Min är nämligen något vind.

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back