Är detta ett bra pris? (YZ 250)

verkar som ett förmånligt pris för en sånn hojj 250 -98 ligger vell mellan 14 till 16 loppor beroende på skick
 
Jag tycker de va billigt. fick 17500:- för min -98 i december. Fast min va finare. :tungan
 
Sålde min -02 för 23 000 SEK Mycket nytt etc. dock så läckte bakdämparen något, därav gick jag ner 2 000 SEK vid affären.

15 000 SEK för en -98 är väl rimligt anser jag...
 
verkar som ett förmånligt pris för en sånn hojj 250 -98 ligger vell mellan 14 till 16 loppor beroende på skick

Om de brukar ligga mellan 14 och 16... hur kan då 15 vara ett förmånligt pris? Verkar ju i så fall vara ett högst normalt pris, eller tänker jag fel?
 
Några tusenlappar till och du har en mkt nyare, finare cross.
Kan va värt att spara nån månad extra!
 
Personligen tyckte jag att den såg ut som skit. Det mesta lär behöva renoveras till det priset. Lägg några tusen till på något nyare.
 
Men om det fortfarande inte är pengarna det sitter i, köp dig då en 03 eller nyare hoj iaf!

Med den där gamla 98an lär du ju få skruva mer än åka...

Precis, och med lite (o)tur har den där rasat efter några få timmar och hur ser värdeminskningen ut då?
 
Okej, tack då vet jag iaf att det är ett vettigt pris iaf. Sen om det blir nått köp lr inte är en annan femma.

Vaddå, rasar motorerna på dessa utan förvarning? :confused:
 
Så extremt gammal är den inte så jag tror inte den kommer falla i bitar.
Även om man köper en -03 så blir det ju en del service. Stötdämparlänkage brukar man behöva byta nästan varje säsong, gaffel och stötdämpare måste servas varje säsong osv.
Det som återstår är motorn, där kan det ju bli dyra följdskador om den inte är välskött så lyssna att den låter ok osv.
En renovering av en 2-taktare innan den rasat är däremot inte så dyrt.

Dock är det tyvärr så att en cross kan rasa ungefär när som helst...

/ Andreas
 
Även om man köper en -03 så blir det ju en del service.

/ Andreas

Naturligtvis. En cross måste servas oavsett modell.
Men man ökar ju chanserna till att en nyare hoj är i fräschare skick än vad en gammal är. En gammal hoj har ju en förmåga att hamna i en vrå och körs med när man inte har nåt bättre för sig.

Visst du har en bra poäng där som man som nybörjare inte tänker på, alltså att det blir alltid service med en cross. Nästan efter varje tur man kör så dyker det upp nåt som behöver eller kommer att behöva bytas inom kort. Det kostar på att köra cross! Mer än man tror.

Men om jag säger såhär. Det är roligare att serva och åka på något nytt, än vetskapen om att hur mkt jag än servar den här gamla 98an så kommer det fortfarande att vara samma gamla skrutthoj...
 
Okej, tack då vet jag iaf att det är ett vettigt pris iaf. Sen om det blir nått köp lr inte är en annan femma.

Vaddå, rasar motorerna på dessa utan förvarning? :confused:

Extremt viktigt är att veta hur lång tid kolven har gått. Chansa funkar inte.
Var ute och åkte förra helgen, skulle prova isdäcken =) Polarens yz250 -00, skar efter 2 min, kolven hade sprängts och hela cylinden måste köpas ny, plus ner montering av motor, vilket kräver tid och skills. Han var överlycklig:D Då vi skulle byta kolv efter körningen... :arsele

En kolv bör senast bytas efter 50 timmar (Japanska crossar), om den är motionskörd. Är den racingkörd bör den bytas betydligt betydligt betydligt tidigare.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top