Är detta en bra hoj..

Kanonhoj! Jag kan bara rekommendera! Ska nog skaffa en igen.
Köper du en original och vill ha mer effekt så finns det ca 25 hk att få för oerhört lite pengar. Ett tuningkit från S-Racing gav 118 hk på hjulet på min vilket motsvarar + 130 hk på veven och kostade då mindre än 3000 kr. Dessutom över 100 Nm mellan 4k och 8k är smaskigt. Man kan hänga med bättre förare på snabbare hojar pga det enorma vridet. De körde ifrån mig lite in i kurvorna men jag fick bromsa varje gång ut ur kurvorna för att inte köra på dem.

EDIT! Detta med tuningkit gäller ju bara gasarhojar. Inte insprutare.
Fem tummar upp!
:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenu

Last edited:
Helt suverän hoj för slingriga 50-70 vägar i "momsfart" dvs 20-30 över, eller mer om samvetet tillåter.

Hojen känns kompakt då man sitter på den, svänger och bromsar helt ok, härligt bottenvrid, ser ut som en riktig mc skall göra. Bekväm körställning.

Som det skrev tidigare att ta ut 120+ hk går att göra för småpengar.

Men kolla efter en xjr med tillägget SP, det innefattar Öhlins dämpare bak och fjädrar fram, R1/6 bromsar fram.

Bra hoj, rekomenderas.

EDIT:
Kollade in Bikes beggade över nätet och det är en SP modell bara att handla om den är fin.

Men 1000 mil serviceintervaller? Jag har för mig att det är 600 eller 750 mil för XJR? Värt att kolla in serviceboken innan köp.

Last edited:
Roligt att höra då denna modellen är både fin samt passar min längd=195cm över havs ytan....
Den på Bike var utrustad med ölinare och mycket fin i orepat och läckerert skick...Jävlar nu blev jag endå mera sugen.....:)
Vad ligger försäkringen på en sådan hoj.Bor på landsbygden;40 plus,Garage osv....

:yoparty
Roligt att höra då denna modellen är både fin samt passar min längd=195cm över havs ytan....
Den på Bike var utrustad med ölinare och mycket fin i orepat och läckerert skick...Jävlar nu blev jag endå mera sugen.....:)
Vad ligger försäkringen på en sådan hoj.Bor på landsbygden;40 plus,Garage osv....

Har för mig att jag betalade 2400 kr helår/halv.

Försäkring Helår/helförsäkring med bilsport och Mc för 40+ på landsbygd är 3400.

Försäkring Helår/helförsäkring med bilsport och Mc för 40+ på landsbygd är 3400.

Har en kompis som har en o2:a sp. Han är helnöjd med sin i alla fall. Försäkringen har jag för mig att han nämnt runt 3000. Han är 50+ och bor i småstad. Jag har provkört hans en gång. Jäkligt härlig hoj. Gott vrid. Hans är dock 5-växlad vilket är lite synd. Skulle varit fint med en växel till.

Ölinarna är original på den, för min del föll valet på gsx 1400 just pga att föräkringen via länsförsäkringar var mycket billigare än att försäkra en xjr.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025