Är det värt risken?

Köp ett slip on om du vill att det ska brumma lite mer. Effekten kommer inte öka och även om den gjorde det skulle ingen i hela världen veta om det eller ens fråga om det. 100 % riskfritt.
 
Du har nog inte förstått anledningen till A2 eller TS frågeställning i öht..

Jag har förstått både och mycket väl.

Ett förlorat körkort. Duh? Va?? Fattar inte, förklara mer... duh?

DET kan vara en väldigt stor skillnad. Det har inget med moral att göra, det är ren och skär EGENNYTTA.

Och majoriteten här på forumet begår trafikbrott som skulle resultera i indraget körkort, varje gång dom tar en runda.
 
Last edited:
Köp ett slip on om du vill att det ska brumma lite mer. Effekten kommer inte öka och även om den gjorde det skulle ingen i hela världen veta om det eller ens fråga om det. 100 % riskfritt.

Är detta korrekt, skaffa slip-on. Men kolla först om det är sant.
 
Inte för att klanka på din dröm men i slutet på säsongen är hojen alltid slö...

Har varit så sen jag skaffade hoj att man blir van och sen pirrar det mindre och mindre ju närmare sept-okt man närmar sig oavsett om det är en gsx 600 eller en fullmatad literklubba! Sen till våren så tar du första turen och tänker "fifan va det går" så kör säsongen ut och om du fortfarande är trött på den så stick till rörken och tuvängen så blir den genast kul igen!

Det är inte skitvanligt att bli stoppad men du är garanterat inte tillräckligt skillad att köra ifrån snuten än och då pratar vi bil för MC-polisen är inget du hänger av i första taget! Hade du bott i obygden så hade det nog funkat men i uppsala är du rökt!
 
Jag har förstått både och mycket väl.



Och majoriteten här på forumet begår trafikbrott som skulle resultera i indraget körkort, varje gång dom tar en runda.

Jaha??? Och? Förklara för mig varför han skall riska ett körkort för något han kan göra nästa år utan att riska sitt kort.

Alla andra gör det är inget argument.
 
Jaha??? Och? Förklara för mig varför han skall riska ett körkort för något han kan göra nästa år utan att riska sitt kort.

Alla andra gör det är inget argument.

Visst är det idiotiskt att riskera ett körkort, i vilket fall så gör man det själv varje gång man är ute och kör princip.
Det är snarare hysterin som råder ifrån alla moralkärringar, att tusen personer ska sitta och predika och klanka ner på TS mer eller mindre.
 
Låt den utan skuld kasta första stenen.

Jag har ALDRIG kört en repa på sportmoppe där inte farbror blå någon gång under repans gång hade tagit tillbaka mitt kk en väldigt lång tid.

Detta är även anledningen till att det iår bara blivit 3 mil gata och ca 600 mil bana istället!
 
Haha det där med 200 var mer eller mindre till för att säga om det är svårt att bli påkommen om man kör normalt. För det är väl normalt att inte dunka i 200? Kanske var lite luddig :rolleyes:
Får jag fråga vad "dunka" är för dumt uttryck? Är inte det sånt man gör i basket, och vad har basket med att köra 200 genom småställen att göra?

...Förresten, planerar du att göra det så hoppas jag polisen tar dig. :fatta!
 
Nej. Inte värt det.
Kör steg 1-4 med SMC och lev lite längre istället. När du gjort det, då kan vi börja diskutera hur du skall kunna köra fort på riktigt..
 
Sen när började slipon räknas som trim egentligen?
Det är väl snarare så att hojen kan gå sämre om man inte mappar om den efter bytet eller?
Nah, du kan kränga på slipon med gott samvete, det finns ingen i hela världen som kommer känna skillnad på 35kw och möjligtvis 36kw.
 
Jag tycker du ska tjöpa en literklubba på typ 190-200 pållar. Fixa regskylt i hjulhuse, en cållitchtröja med "tunghåj DirEcKt" på och ge järnet ! Du har ju inte så långt till Bulten så några bombarrepor och Fotokurvan poseringar hinner du med ! Kör du i diket och bryter huve, då är det väl en del av risken lixåm. Det är ju så farlit du lever, för det är sporthojåkarens farliga liv som du lever och du lever farlit med din snabba sporthoj ! Du har nu tjört 300 mil med din skruvdragare så då är det definitivt dags för en fet literklubba tycker jag ! De där 300 milen gör att du är en mycket rutinerad hojåkare och då ska du inte kväva ditt potential med en liten knarr ju ! Om inte annat så kommer evolutionen sålla bort dig lite tidigare... :tummenupp
 
Last edited:
Får jag fråga vad "dunka" är för dumt uttryck? Är inte det sånt man gör i basket, och vad har basket med att köra 200 genom småställen att göra?

...Förresten, planerar du att göra det så hoppas jag polisen tar dig. :fatta!

en gång moppefukko - alltid moppefukko ..därav "dunka"...
 
Sen när började slipon räknas som trim egentligen?
Det är väl snarare så att hojen kan gå sämre om man inte mappar om den efter bytet eller?
Nah, du kan kränga på slipon med gott samvete, det finns ingen i hela världen som kommer känna skillnad på 35kw och möjligtvis 36kw.

Ett akra exempelvis skalar ju av ungefär 2 kilo och ger minimalt med effekt så då blir det ju också olagligt, inte bra ju! :smasha
 
Herregud människor, sluta moralpredika när han snackar om att skaffa storhoj nu, vad är skillnaden om han skaffar storhoj nu eller väntar tills han har A-behörighet, inget som säger att han lär sig köra för att det står A istället för A2 på körkortet.

Sitta och hata på TS, sedan hylla RoLLER som bombar Bogan och Bulten, det är okej! Han har ju ändå behörighet för sin hoj:crash

Tack killar, ska genast gå ut i garaget, strypa ner min 660 till 24 kw som den är reggad på och inse att jag varken klarar av 24 kw eller 44 kw eftersom jag inte har behörighet för det, men JÄVLARR ASSÅ!! DIRECKT när jag får A2 klarar jag av 24 kw, men sen! sen när jag har A-kort ska jag genast intala mig själv, som befinner mig i en vacker, ljusrosa bubbla att jag klarar av effekt mellan 1 kw till 200 kw, jag har ju ändå A-behörighet då som inte har någon maximal effektbegränsning!

Suck, stick ifrån kärringen, stick ifrån ungarna och så blir ert bittra liv mycket bättre, rekommenderar er annars Familjeliv.se om ni vågar på er en sådan pass stor förändring i er vardag.
:hoppa

du glömde lite att citera.
"Om du har sånt behov så rekommenderar jag dig att kör av dig adrenalinet på bana istället för på gatan.
Det du vill ha mer av löser du knappast med en Slip-on.........."

Det handlar om att "köra av sig" så man inte skadar sig. Då syftar jag till

"Omgclayaiken - Suget att få känna på hur en riktig hoj drar på vore ett himmelrike det med. "
 
Skaffa du slip-on. Och inbilla dig inte att motoreffekten ökar.
För att motoreffekten ska öka så måste du ofta ställa om förgasare/alternativt insprutning så den anpassas till slip-on.
Jag har bytt mellan slip-on och original på mina hojar, Suzukin (såld) och Triumphen.
Slip-on för gatkörning, original för bankörning.
Och enda skillnaden är att med slip-on så kör jag långsammare på gata. Och tvärtom.
För ljudet med slip-on gör så att det känns som det går fortare.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top